• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

groter dan en kleiner dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0695

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
28
Ik heb een kleine vraag voor mijn urenadministratie in Excel die luid als volgt.
Ik heb een rijtje met uren al gemaakt door middel van een formule namelijk:
rijtje datum, rijtje begintijd, rijtje pauze, rijtje eindtijd en als laatste een rijtje totaal en de formule werkt als volgt

eindtijd-begintijd-pauzetijd=werktijd en deze werktijd staat in het laatste rijtje (Hier kom ik zelf nog wel uit)

Nu wou ik dus nog een tabel maken waar ik precies het aantal dagen kan tellen aan de hand van de uren

geen uren
1 uur
2 uren
3 uren
4 uren
5 uren
6 uren
7 uren
8 uren
9 uren

nu wil ik bijvoorbeeld bij de 7 uren neerzetten in een formule (E2:E68) hier staan mijn totale uren en wil ik bij 7 uren de volgende 2 gegevens in 1 cel samenvoegen namelijk >06:59:59 en <08:00:00 dit om precies te zien hoeveel dagen de uren precies tussen deze 2 criteria liggen

ik druk altijd op de Fx knop en kies dan de bijbehorende formule
kan iemand uitleggen hoe ik deze 2 criteria samenvoeg tot 1 criteria dat Excel weet dat het >06:56:56 is maar ook <08:00:00 en alle dagen waar dit voorkomt dan optelt.

Ook (iets wat hierop lijkt) zou ik willen weten hoe ik dit wat hierboven genoemd is i.p.v. dagennotitie (aantal dagen dat aan de samengevoegde criteria voldoet) nu laten weergeven in totale tijd

(voorbeeld hiervan aan de hand van bovengenoemde criteria(ik heb namelijk 5 van de totaal aantal dagen 07:00:00 gewerkt en nu wil ik dat Excel dit voor mij uitrekent en op de gewenste plek waar ik de formule neerzet het totaal aantal uren van de waarden die aan de criteria voldoen namelijk 5x07:00:00= 35:00:00 dat deze 35:00:00 dan weergegeven wordt.

Hoop dat dit niet te veel verwarring brengt hier maar even kort samengevat
1) ik wil weten hoeveel dagen ik langer dan een bepaalde tijd maar korter dan een andere bepaalde tijd op deze plek ben (in aantal dagen genoteerd) (2criteria in 1 cel)
2) ik wil weten hoeveel dagen ik langer dan een bepaalde tijd maar korter dan een andere bepaalde tijd op deze plek ben (ditmaal in uren genoteerd) (2 criteria in 1 cel)
3) bij 1) wil ik een normale aantal gebaseerd op de 2 criteria en bij 2) wil ik bijna dezelfde formule gebruiken als bij 1) maar de bepaalde dagen moeten nu als totaal uren worden weergeven die aan de 2 criteria voldoen.

Alvast bedankt voor je/uw hulp en tijd en als iets niet duidelijk is reageer dan gewoon op deze vraag zodat ik het hopelijk kan proberen uit te leggen :D
 
Code:
=aantal.als(en(uren;">="&7;uren;"<"&8))

Anders een Excel-voorbeeld
 
de formule

beste Cobbe

kunt u dit in een excelbestand voordoen hoe u dit precies doet met een kleine uitleg van war alles precies is.

Ik snap veel van excel maar voorwaarlijke formules die richting op nog niet zo goed,
formules die appart gaan snap ik wel weer

alvast bedankt:thumb:
 
Ik ben ne goede mens,
maar het voorbeeldbestand zal wel van u moeten komen
dan pas ik de formules wel in je bestand in zodat je kan zien wat er moet gebeuren.
 
wanneer ik maandag weer op stage ben dan zal ik het wel even sturen en melden waar het dan precies om gaat en wat ik dan precies wil.
het kan zijn dat ik dit in meerdere berichten onder elkaar meld om het voor mij overzichtelijk te houden

Alvast bedankt voor het helpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Excelprobleem met voorbeeld

hoop dat het in dit Excelbestand duidelijk is gemaakt wat er bedoeld wordt anders even melden wat er aan problemen zijn.
Bekijk bijlage urenadministratie.xls

Alvast bedankt voor de hulp en moeite.
Dit wordt enorm gewaardeerd
 
dus u maakte gebruik van som product.

Wat zijn dan precies de gegevens die je bij matrix 1,2&3 invult?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zijn dan precies de gegevens die je bij matrix 1,2&3 invult?

Dat kan je toch afleiden uit de gebruikte formules.
De som van de tijden in kolom E die groter zijn dan bv 07:00 en tegelijkertijd kleiner zijn dan 08:00
 
Beste Cobbe,

heel erg bedankt voor uw hulp.
Het is mij nu allemaal een stukje duidelijker en weet nu wat ik weten moet

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan