• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groter dan of kleiner dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydh

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Berichten
18
Ik heb een klein beetje hulp nodig met een formule te maken.

Ik wil uit een reeks getallen bijv. 1 tm 5 en 6 tm 8 de waarde weten uit een ander kolom.
Welke formule kan ik hiervoor gebruiken?

Al vast bedankt, Danny
 

Bijlagen

  • groter kleiner dan.xls
    13,5 KB · Weergaven: 35
Bedoel je dat je wilt weten hoeveel cellen uit een andere kolom een waarde van 1-5 hebben?

dat kan namelijk met de formule =aantal.als

in dit geval =aantal.als(C1:C10;<5)

ik zou dan alleen niet weten hoe je het moet aanpakken als je het bereik 6 tot 8 wil gebruiken:p maar miss is dit een stap in de goede richting
 
Hoi Danny,

Je kunt het best gebruik maken van somproduct:
=SOMPRODUCT(($A$1:$A$10>=1)*($A$1:$A$10<5)*($C$1:$C$10))

ipv van 1 resp 5 kun je ook verwijzen naar een cel bijvoorbeeld $E2 resp $F2 (waar dan 1 en 5 staan).

Als je de formule gebruikt zul je gelijk zien dat je een (logische) rekenfout gemaakt hebt.

Groet,

Jeroen
 
Ik heb een klein beetje hulp nodig met een formule te maken.

Ik wil uit een reeks getallen bijv. 1 tm 5 en 6 tm 8 de waarde weten uit een ander kolom.
Welke formule kan ik hiervoor gebruiken?

Al vast bedankt, Danny

Formule voor 1 - 5
Code:
=SOMPRODUCT((A1:A10>=WAARDE(DEEL(F2;2;1)))*(A1:A10<WAARDE(RECHTS(F2;2)))*(C1:C10))
formule voor 5 - < 7
Code:
=SOMPRODUCT((A2:A11>=WAARDE(DEEL(F3;2;1)))*(A2:A11<WAARDE(RECHTS(F3;2)))*(C2:C11))
formule voor 7 -10
Code:
=SOMPRODUCT((A3:A12>=WAARDE(DEEL(F4;2;1)))*(A3:A12<=WAARDE(RECHTS(F4;2)))*(C3:C12))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Jeroen en Roncancio, bedankt voor het helpen en de snelle respons!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan