• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groter dan>

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffaah

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2013
Hee hallo,

Ik had even een vraagje ik ben bezig met een excel sheet, hierin houden we de licenties bij van klanten op dit moment heb ik het opgelost d.m.v een =som en in die cel heb ik via voorwaardelijke opmaak iets gemaakt waarbij meer dan 165 de cel geel wordt bij 180 gele achtergrond en rode letters. en bij 185 de cel rood wordt met zwarte letters. Achter deze cel komt bij 180 te staat AKKOORD VRAGEN.

Het is nu inmiddels met een som uitgerekend, ik wil het eigenlijk op een andere manier hebben nu moet ik straks alles blijven aanpassen. Zodra er nieuwe licenties bij gekocht worden.

Eigenlijk zou C6 D6 E6 enz enz het uit een cel moeten halen hoeveel licenties er totaal zijn. Wordt dit aantal overschreden, dan moet dat bijvoorbeeld aangetoond worden door een waarschuwing bij januari februari maart enz enz.

Zie de bijlage wat ik op dit moment heb.
excel.jpg
Groetjes jeffrey!:thumb:

Helaas heeft het wat langer geduurd dan ik had aangegeven!

Maar het lukt mij niet om de excel sheet in dit bericht toe te voegen, is er een manier om dit op dit forum te plaatsen?

gr

NVM even verder zoeken dan mijn neus lang is, op dit moment als ik iets aanpas en het komt uit boven de 180 dan komt daar achter het getal in het rood staan. Het liefst zie ik het dat ik niet telkens alles hoef aan te passen zodra er een klant meer licenties aanschaft dat ik daar iets kan aanpassen, en dat het voor het heel de klant geldt. Iets wat makkelijk te beheren is voor mij en mijn collega's

Als je vragen hebt dan hoor ik het graag :)

Bekijk bijlage licenties voorbeeld.xlsx

Het spijt me zeer, maar denk dat je je vraag anders moet formuleren ofzo want ik kan er geen kaas van bakken...
Want wat moet je elke keer aanpassen dan? Als de SOM groter is dan 180 dan wordt het toch gekleurd met voorwaardelijke opmaak...

Laatst bewerkt:
Dat klopt op dit moment voeg ik iedere keer toe hoeveel licenties ik erbij heb toegevoegd per klant. Zij hebben een maximum van 180 licenties op dit moment, het liefst voeg ik gewoon toe bijv: mei 169 licenties juni 179 licenties juli 184 licenties. en zodra zij boven de 180 komen een melding in het scherm krijgen. Als ik dit wil realiseren moet ik voor alle 12 de maanden iets aanpassen zodra zij meer licenties bestellen. Als zij bijvoorbeeld 30 nieuwe werkplekken krijgen en bestellen 35 licenties zodat zij er 5 kunnen uitlopen in het vervolg dan moet ik bij alle 12 de maanden +35 gaan rekenen. is daar niet iets voor waardoor het in één kolom aangepast kan worden?

Hoop dat ik het zo beter heb geformuleerd!

Het wordt al wat duidelijker...
Je zou geen 'harde' waarde moeten geven bij je voorwaardelijke opmaak, maar een verwijzing naar een cel.
Dus in plaats van waarde > =180, geef je waarde > =cel met totaal aantal licenties...

Bijlagen

inderdaad, voor mij nu ook. Alleen op dit moment is het dus uit een andere cel gehaald toch. Maar... dat houdt in dat ik 12 voorwaardelijke regels moet gaan maken voor iedere cel en die ook iedere keer moet aanpassen naar een hogere als er extra licenties worden besteld? Kan het niet op een makkelijkere manier dat ik het 1 keer hoef aan te passen en dat het dan wordt bijgewerkt?

Ik zit nu ook het een en ander te proberen, als ik iets verder kom laat ik het je weten!

alvast bedankt!

Dat hoef je maar 1x te doen...

- Selecteer het hele bereik wat je wil kleuren met voorwaardelijke opmaak

- Bij voorwaardelijke opmaak =cel (let op dat je de eerste cel met de criteria aangeeft en de $-tekens weghaald, zoals in mijn voorbeeld)
Dus als je een matrix hebt van C4:F28 en de criteria staat in B4:B28, moet je alleen B4 aangeven zonder $-tekens...

- OK en Toepassen maar...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan