Groter lettertype van afzender

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik krijg een e-mailbericht van iemand, die zijn lettertype heeft ingesteld op 10 punten. Graag wil ik zijn mailtje kunnen lezen, maar dan heb ik minimaal 14 punts nodig. Mijn schermresolutie staat al laag, alle verdere lettertypes zijn al groot behalve van mijn ontvangen mailtjes. Kan dat met een programma'tje of instellen worden bewerktstelligt?

Ik heb Bennies oplossing met Outlook geprobeerd, maar hier werkt dat niet.

Een omslachtige oplossing, maar zeer wel mogelijk, is om het bericht te openen, klik op doorsturen, klik op bewerken>alles selecteren, en wijzig nu in de opmaakbalk de lettergrootte.
Indien het bericht binnenkomt als onbewerkte tekst moet je een stap tussenvoegen: na 'doorsturen' klik je op 'Opmaak' en dan op 'HTML' .

Alternatief kan nog zijn Word als vaste email-editor te nemen, dan kun je na de knop doorsturen gelijk kiezen voor afdrukvoorbeeld en daar met de zoomfunctie het beeld vergroten.

Iets beters heb ik op het moment niet voor je ter beschikking.

Oplossing

Ik heb nu een aardige oplossing gevonden denk ik.

Eigenschappen (rechtermuistoets op bureaublad),
Instellingen,
Geavanceerd,
Dpi instellingen op 120 zetten, dan is ook de inhoud van internetexplorer EN outlook wat groter.

De persoon die mij hierom vroeg is er erg gelukkig mee.

Als het werkt: prima.

Wel een waarschuwing: sommige systeemvensters hebben een vaste positie en/of grootte gerelateerd aan de schermresolutie en de tekengrootte.

Bij een groter lettertype kan het dan gebeuren dat je niet meer eenvoudig terug kunt wijzigen (met name als je in het venster dat je noemt kiest voor nog groter) omdat de OK knop buiten je scherm valt.

Met 125% gaat het allemaal nog net goed, is mijn ervaring, maar groter is zeker bij lage schermresoluties (en dus in veilige modus) wel een probleem.

Maar voor dit is je kennis geholpen.

Overigens, dacht ik eerder niet aan, maar je kennis kan ook gebruik maken van het vergrootglas (in bureau-accessoires>toegankelijkheid vanaf Win98). Is ook handig als ie in een ander programma's toch weer dingen niet kan lezen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitleg. Vergrootglas is niet echt prettig werken. De persoon in questie is behoorlijk slechtziend en heeft al een 21 inch tft met grote iconen e.d.
In outlook kun je ook nog via beeld, weergave enz het aantal punten veranderen.

Geplaatst door poi
In outlook kun je ook nog via beeld, weergave enz het aantal punten veranderen.

Voor zover ik weet geldt dat alleen voor de lijstjes in postvakken, maar is inderdaad voor een slechtziende al een oplossing om te kunnen lezen welke mail er in de lijst staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan