Grotere footer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marion2u

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hoi,

Op mijn site heb ik een grotere footer dan standaard in de template voorzien. Ik heb even gezocht in de css maar daar staat (op het eerste zicht volgens mij) geen aanduideling over hoe groot de footer moet zijn.
Dit is de achtergondafbeelding van de footer die ik zou willen hebben
http://marion2u.com/en/ dit is de site..
:s hoe kan ik het oplossen dat ik toch mijn hele footer mooi zie?

Kim

Dat zal niet gaan. Een achtergrond-afbeelding vult alleen maar het element waar hij in staat.
De afbeelding staat in #footer-bg. Dat is een blok-element en wordt niet hoger dan nodig is om de inhoud weer te geven. Je kunt het hoger maken door een hoogte aan te geven.
Omdat geen breedte is opgegeven, wordt #footer-bg automatisch even breed als zijn ouder. Dat is hier even breed als het venster.
De achtergrond-afbeelding wordt dus even breed als het venster, en even hoog als de inhoud (of hoger, als je 'n hoogte opgeeft).
Maar wat je ook doet: op een smaller scherm zal een (groot) deel van je afbeelding wegvallen, omdat 'n (groot) deel van #footer-bg wegvalt.

Je zou hem even groot kunnen maken als div#footer, en dan als achtergrond voor div#footer kunnen gebruiken. Dan moet je wel even kijken of de tekst niet onleesbaar wordt vanwege de achtergrond.
Als je dat doet, blijft de volledige achtergrond altijd zichtbaar, omdat div#footer altijd in z'n geheel zichtbaar is.

't Probleem met 'n achtergrond-afbeelding is dat je de grootte niet kunt veranderen. (In de meeste browsers nog niet, met css 3 verandert dat, maar daar heb je nu nog weinig aan.)

Iets anders. Je site is 1.27 MB groot en doet 128 aanroepen voor 'n bestand. Daardoor laadt hij heel erg traag. Kun je niet 'n aantal afbeeldingen verkleinen, afbeeldingen combineren en js en css-bestanden combineren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan