Group Policy per gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuhowan12

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2002
Hallo allemaal.

Ik heb zojuist een PC'tje gekocht voor mijn voetbalvereniging.
Ik wil hier alleen maar MP3's op kunnen draaien.
Ik wil 2 gebruikers hebben:
1 --> Kantinemedewerker (deze mag alleen WinAmp aanzetten en voor de rest NIETS)
2 --> Administrator (nieuwe muziek toevoegen etc; oftwel ALLES kunnen)

Ben aan de gang geweest met GPO's via gpedit.msc, maar dit is natuurlijk alleen voor elke lokale gebruiker mogelijk. (incl. de Administrator)
[edit] Heb de gebruiker 1 lid gemaakt van GASTEN, maar vind toch nog dat ze te veel kunnen. (mappenstructuur bekijken e.d.) [/edit]

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik bijvoorbeeld 1 gebruikers elk recht ontneem en 1 superuser maak?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Welke versie van windows XP gebruik je?
Want met de Home versie kan je kiezen voor standaard-gebruikers en beheerders.
Met de professional versie kan je veel meer dicht spijkeren, op ntfs-niveau en al. en gpo's gelden voor groupen, dus zou je ze in aparte groepen moeten gooien.

XP SP2 NL met alle updates.

GPO's werken inderdaad per groep, maar ik kan geen GPO aanpassen per groep op lokaal niveau snap je.

Heb 'kantinemedewerker' nu lid gemaakt van de groep GASTEN.
Die gebruiker kan nu weinig, maar ik wil dat die gebruiker NIETS kan behalve 1 applicatie starten

bedankt!

Misschien dat dit iets voor je is, want windows kan je wel redelijk dichtspijkeren met flink wat moeite, maar dit soort software kan het heel makkelijk voor je maken.

http://openkiosk.sourceforge.net/

Misschien leuk om eens te proberen, als je er wat tijd voor hebt. Dan kan je echt afdwingen dat er maar 1 ding gebruikt kan worden.

Thanx!

Heb t gedownload en ben er mee aan de slag gegaan.
Dit werkt volgens mij alleen als je de PC die ik wil gaan gebuiken in een netwerk hangt en dit programma op de server installeert.
Ik wil em graag stand-alone gebruiken.

Nogmaals bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan