Group Policys op OU's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter-1985

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
59
Beste mensen,

Ik heb gister avond windows 2003 enterprise server geinstaleerd op de server (P4 3Ghz. met 2 GB DDR-Ram) en deze is onderandere de domain controller met een AD.
Nu heb ik 2 ou's met gebruikers (USR en PUSR = users en powerusers).
Echter krijg ik na een hele nacht proberen de policys niet werkend.
De ou's hebben beide hun eigen policys en de default domain policy heb ik weg gegooid zodat die daar ook geen last meer van kan hebben(i.v.m. hoger liggende level).
Echter wil die bij de gebruikers in de ou's wel inloggen maar geen enkele wijziging vanuit de policy aannemen(in windows xp pro).
Ik heb ondertussen in plaats van de standaard policy bewerk functie in de AD een speciaal MCC policy bewerker geinstaleerd van microsoft(Group Policy Management).
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want maandag moet er weer gewerkt kunnen worden in het domein.
Dit zijn echter nog maar 2 ou's maar er moeten er nog 35 voor alle afdelingen en dergelijke volgen(met ieder een eigen policy).

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
bedankt, ik zal kijken of ik er wat aan heb.
Ik heb ook niet echt verstand van Windows 2003 Server.
Ik draai persoonlijk liever met novell 6.5.
Mjah soms beslissen mensen van hogerhand(directie) dat ze geen novell meer willen maar windows 2003 server.
En dan kun je een weekend zonder nachtrust door werken om het maandag weer klaar te hebben want maandag moet iedereen wel weer kunnen werken.

nogmaals bedankt voor de hulp ik kijk even of ik er wat aan heb.


***edit***
Ik heb via jouw link een commando gevonden waarmee ik kan kijken welke policy's die oproept(gpresult). en nu blijkt dat die op 1 of andere vaage manier mijn verwijderde default group policy die winodws standaard in de AD stopt ook laad.
Deze bevat echter gegevens die die niet mag gebruiken in de losse ou's.
Iemand een idee hoe ik die policy echt grondig uit de AD krijg?
Ik heb bij de eigenschappen van het domein en dan bij tab group policys die policy al verwijderd maar blijkbaar is dat niet voldoende.

***edit2***
als ik het commando gpresult uitvoer vanaf 1 van de werkstations
(waar die de policy dus niet laad (XP Pro)) dan krijg ik de melding:
"Info: het beleidsobject bestaat niet".
Iemand bekent met die melding? of weet iemand waarom die melding komt?
Op de Windows 2003 Server wordt dus wel de policy geopent maar op de XP Pro machine niet.
 
Laatst bewerkt:
Peter-1985 zei:
bedankt, ik zal kijken of ik er wat aan heb.
Ik heb ook niet echt verstand van Windows 2003 Server.
Ik draai persoonlijk liever met novell 6.5.
Mjah soms beslissen mensen van hogerhand(directie) dat ze geen novell meer willen maar windows 2003 server.
En dan kun je een weekend zonder nachtrust door werken om het maandag weer klaar te hebben want maandag moet iedereen wel weer kunnen werken.

nogmaals bedankt voor de hulp ik kijk even of ik er wat aan heb.


***edit***
Ik heb via jouw link een commando gevonden waarmee ik kan kijken welke policy's die oproept(gpresult). en nu blijkt dat die op 1 of andere vaage manier mijn verwijderde default group policy die winodws standaard in de AD stopt ook laad.
Deze bevat echter gegevens die die niet mag gebruiken in de losse ou's.
Iemand een idee hoe ik die policy echt grondig uit de AD krijg?
Ik heb bij de eigenschappen van het domein en dan bij tab group policys die policy al verwijderd maar blijkbaar is dat niet voldoende.

***edit2***
als ik het commando gpresult uitvoer vanaf 1 van de werkstations
(waar die de policy dus niet laad (XP Pro)) dan krijg ik de melding:
"Info: het beleidsobject bestaat niet".
Iemand bekent met die melding? of weet iemand waarom die melding komt?
Op de Windows 2003 Server wordt dus wel de policy geopent maar op de XP Pro machine niet.
http://www.microsoft.com/technet/pr...54f-7432-4f50-945b-43882753cdf0.mspx?mfr=true
 
Jheroen zei:

Ik heb wat zoekwerk vericht en het is geen fout vanuit de 2003 server maar vanuit de XP machine.
Het is 1 van de standaard foutmeldingen van Windows XP.
"8219 Het beleidsobject bestaat niet"
de login scripts lopen wel goed. Ook de software uitdeling werkt.
Na aanmelding in het domein wordt de trend micro client geinstaleerd (bij eerste login na reboot).
Alleen de Group Policy slaat die om welke reden dan ook over.
 
Dus op het moment dat een XP machine inlogt slaat hij de policys over?
 
Daancomp zei:
Dus op het moment dat een XP machine inlogt slaat hij de policys over?
Precies en dan komt het grote probleem.
Alle werkstations op de afdelingen zijn voorzien van windows XP.
Office en alle andere applicatie's worden door middel van MSI pakketten in de policys uitgedeeld.
Ik ben al vanaf gister middag 15.00 uur ermee bezig.
Heb me bed ook nog niet gezien en het ziet ernaar uit dat ik die de komende 10+ uur ook nog niet ga zien.
Ik hoop dat iemand van jullie het probleem herkend en een oplossing weet.
 
Ik ga alles maar terug zetten naar de werkbare situatie van gister middag.
Door middel van de back-ups.
dat wordt volgend weekend dus een tweede poging dan weer server leeg gooien en weer windows 2003 server installen.
Als iemand deze topic nog leest het probleem is nog niet opgelost
alleen tijdelijk moet ik ff terug naar de werkbare novell omgeving
anders maandag boze directie en veel mensen die niks kunnen beginnen met hun pc :p
ik zal deze week ook nog blijven zoeken naar de eventuele oorzaak
kan alleen oplossing pas volgende week zaterdag testen.

bedankt voor alle hulp tot nu toe en hopelijk volgend weekend iets meer bekent
wat de oorzaak kan zijn dat ik dan eindelijk het windows 2003 verhaal aan de praat krijg.
 
Probeer eens het commando GPUPDATE /FORCE
hiermee worden de policy;s meteen uitgevoerd.
Zijn het gebruiker of computer policies?
 
ik heb hiermee soortgelijke problemen .. heb alles ingesteld, nieuwe OU, gebruikers derin , groep derin, gebruikers lid van groep, policy gemaakt rechten gezet. Maar als ik inlog op het domein .. lijkt het alsof de policies maar half of niet werken of niet worden toegepast.
 
Laatst bewerkt:
probeer eens resultant set of policy

Als ik het verhaal lees, zou ik zeggen dat er policies geblocked worden.
Misschien is het handig te weten of je policies per user of per machine hebt toegekend.
Daar zit namelijk wel een aardig verschil in.
Aan de hand van "resultant set of policy" kan je precies zien wie waar en wat krijgt/heeft.

Ik lees het wel weer.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan