JeroenMioch
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 dec 2007
- Berichten
- 215
Ik heb een automatische mail verzender gemaakt in mijn access database.
Ik gebruik echter twee computers op hetzelfde account. Op allebij is groupwise als het goed is de default email client.
Op werk PC 2 word de mail zoals bedoeld verstuurd, geen problemen.
Op werk PC 1 start er een wizard internet verbindingen...
Zelfde progamma, zelfde netwerkaccount, maar toch verschillende uitkomst. Het moet dus denk ik een lokale instelling van de computer zijn wat het verschil veroorzaakt.
De VBA code die ik gebruik is :
Private Sub Knop14_Click()
On Error GoTo Err_Command9_Click
Dim stDocName As String
Dim strMessage As String
strMessage = "EmailTxT"
stDocName = "Bijlage"
DoCmd.SendObject acReport, stDocName, acFormatRTF, "", , , _
"Onderwerp", strMessage, True
Exit_Command9_Click:
Exit Sub
Err_Command9_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Command9_Click
Ik heb nog gezocht naar een code die expliciet tegen mijn proggie "zegt" dat er groupwise gebruikt moet worden, maar kan dit nergens vinden.
Ideen iemand ?
Ik gebruik echter twee computers op hetzelfde account. Op allebij is groupwise als het goed is de default email client.
Op werk PC 2 word de mail zoals bedoeld verstuurd, geen problemen.
Op werk PC 1 start er een wizard internet verbindingen...
Zelfde progamma, zelfde netwerkaccount, maar toch verschillende uitkomst. Het moet dus denk ik een lokale instelling van de computer zijn wat het verschil veroorzaakt.
De VBA code die ik gebruik is :
Private Sub Knop14_Click()
On Error GoTo Err_Command9_Click
Dim stDocName As String
Dim strMessage As String
strMessage = "EmailTxT"
stDocName = "Bijlage"
DoCmd.SendObject acReport, stDocName, acFormatRTF, "", , , _
"Onderwerp", strMessage, True
Exit_Command9_Click:
Exit Sub
Err_Command9_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Command9_Click
Ik heb nog gezocht naar een code die expliciet tegen mijn proggie "zegt" dat er groupwise gebruikt moet worden, maar kan dit nergens vinden.
Ideen iemand ?