Grub Rescue

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albert79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2017
Berichten
2
Hallo,
Ik heb wat rondgekeken op internet maar kon mijn probleem niet echt vinden.

Ik heb nu al voor de 5e keer ongeveer in het afgelopen half jaar dat ik m'n pc opnieuw wil opstarten en ik ineens in Grub rescue terechtkom.
Grub rescue, met de melding unknown filesystem.
Het vreemde is dat ik nooit Linux op deze computer heb gehad en toch deze melding krijg.
Kan iemand me misschien vertellen hoe ik dit voortaan kan voorkomen?
 
Misschien het systeem (boot) herstel van win 10 gebruiken?
Of met gebruik van BCDEDIT het booten weer normaliseren?
 
sorry voor de late reactie, ik was even op vakantie.

Misschien het systeem (boot) herstel van win 10 gebruiken?
Of met gebruik van BCDEDIT het booten weer normaliseren?
Dit heb ik geprobeerd zonder succes, na het opnieuw opstarten kwam ik weer bij Grub Rescue terecht.

Je bent toch niet besmet met een bootloader die wat anders van plan is..?
Of..
Heb je wel eens een Linux DVD in je DVD-speler gehad (of iemand in jouw buurt... ;) )
https://askubuntu.com/questions/940037/ubuntu-destroyed-windows-10-64-boot-grub-rescue

Nee ik heb geen Linux cd gebruikt en mijn vriendin weet niet eens wat linux is.
wel heb ik linux images op sd kaartjes gezet voor een odroid C2, en MiniTool Partition Wizard heb ik ook weleens als verdachte gezien maar
als ik dan logisch nadenk (dat lukt soms) dan lijkt het me niet mogelijk dat deze dingen de boosdoeners kunnen zijn aangezien ik hiermee geen wijzigingen aan mijn installatie aanbreng.

het kwam er uiteindelijk op neer dat ik alles gewoon opnieuw moest installeren en nou kon ik ineens geen windows meer op mijn ssd schijf installeren.
eerst had windows setup moeite om de nodige partities aan te maken. Als dat dan toch uiteindelijk gelukt was zei windows setup dat de de aangemaakte partitie niet geformatteerd kan worden.

Samsung magician geeft aan dat mijn ssd (samsung ssd 830 series) 100% in orde is.
een secure erase mocht niet baten en als ik via Diskpart het commando clean gebruik lijkt ook alles goed te gaan maar toch helpt het niet.

een fat32 partitie kan ik gewoon maken zonder fouten, maak ik echter een ntfs partitie aan en ga ik dan de partitie controleren (hiervoor heb ik de partitie tool op een cd van REDO Backup en Restore gebruikt) dan vind ik fouten in mn ntfs partitie. en dan nog zegt samsung magician dat de schijf 100% is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan