GTA 3 start niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastiaan2003

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
Berichten
101
Heb GTA 3 al een half jaar ofzo, eerst onder win 98 draaien. Nu onder XP en nu werkt GTA 3 ineens niet meer. Als ik hem op wil starten dan zegt hij "Grand Theft Auto III requieres at least 12 mb of availeble video memory". Videokaart: Heb een voodoo 3 met 16 mb, en onder win 98 draaide hij perfect.
 
Heb je al geprobeerd de laatste drivers voor je videokaart te downloden en te installeren?
 
Ik weet of het hieraan ligt, maar dit zijn de minmale eisen:

MINIMUM: Pentium III 450 CPU, 64MB RAM, 16MB Direct 3D Video Card, Fully DirectX compatible Sound Card, 8X CD-Rom, 500MB free hard disk space, Win 98/ME/2000/XP, Direct X 8.1

Een Direct 3d Videokaart is vereist en een Voodoo draait met 3dFXGlide, eigenlijk geen idee of een Voodoo 3 ook met D3D uit de voeten kan. Misschien ligt het hieraan. :thumb:
 
Nog iets gevonden op http://www.take2games.com/index.php...3&section=issues&game_name=Grand Theft Auto 3

1) I'm getting the "12mb Video Error" and my system has a video card that meets/exceeds the video requirements. I've tried everything on your checklist.

Check to see if Net Meeting is running on your system. If so, turn it off (select Stop). This program will use video and sound resources that the game needs, keeping it from starting up correctly.

2) I can't get the game to install/play. I'm running Windows 2000 Professional/XP.

Make sure that you are logged in as Administrator when installing the game. You cannot install on these operating systems when logged into user accounts.


En zo staan er nog -tig oplossingen, dus ik zou hier maar eens gaan kijken!
 
Laatst bewerkt:
Het antwoord op je vraag heb ik hier nu definitief gevonden: de Voodoo wordt NIET ondersteund door GTA 3. Eigenlijk dat ie het eerst onder Win98 wel deed.

5.) If you have any Voodoo video card they are not supported in the game. You may receive this error if you are using an of the 3dfx Voodoo cards from 1 to Voodoo 5. None of those video cards have DirectX8.1 support only Directx 7 support.

http://www.take2games.com/index.php... Auto 3,PC,Rockstar_Games,gta3&section=issues
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan