GTA 4: veel lagere FPS dan zou moeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierraechoxray

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
9
Hi,

Ik heb net GTA 4 geinstalleerd, en mijn FPS is veel lager dan zou moeten.
Mijn FPS ligt tussen de 5 en de 25, zelfs op de laagste settings, maar wel op een resolutie van 1680*1050. Ik heb ook een resolutie van 800*600 geprobeerd, maar mijn fps blijft hangen tussen de 5 en de 25.

Mijn systeem:

Q6600 (niet OC'd)
4GB ddr2 800mhz ram
XFX ATI Radeon 4890 1GB
Windows 7 RC (build 7100)
WD 500GB hdd 7200 rpm
ASUS P5Q PRO mobo
600W Coolermaster voeding (moet voldoen, 38A op de 12v rail)

Ik heb al meerdere malen geprobeerd de ATI drivers opnieuw te installeren, heb ook een aantal keer eerst alles van ati met drivercleaner van mn pc gegooid, heb de beta windows 7 drivers van ati geinstalleerd gehad, en ook enkele oudere versies van Catalyst.

Volgens de benchmark gebruik ik nog geen 50% van mijn cpu kracht, noch van mijn RAM, en ongeveer 70% van mijn GPU/VRAM..

Alles wat ik geprobeerd heb heeft geen effect gehad.. wat kan het probleem zijn?

Bij voorbaat dank

EDIT: Ook mijn schaduwen zien er vreemd uit, ongeacht het detailniveau. De schaduwen zijn vlekkerig, alsof het heel fijne visnetten zijn.

Veel andere games draait mijn 4890 perfect, inclusief Crysis Warhead, dus het lijkt me sterk dat het een defecte kaart is (de kaart is overigens pas nieuw)
Temperaturen liggen allemaal RUIM binnen de marges..

Zouden het de Windows 7 drivers zijn?
 
Laatst bewerkt:
het interent staat vol met dergelijke vragen Sierraechoxray, het is een veel gehoorde klacht en, er valt niet echt veel aan te veranderen.
in GTA4 hebben ze de grafische lat heel hoog geleft, wat wil zeggen dat ze ontzettend hun best hebben gedaan om het er zo mooi en realistisch uit te laten zien.
en, daarin zijn ze volledig geslaagt!! enkel maakt dat dat GTA4 enkel op high end pc's te spelen is met een beetje redelijke framerate en grafische settings op middel of hoog.
zelf heb ik een dual core 2,4 Ghz met een NVidea 8800 GTX 768 mb videokaart.
een erg fraaie pc, al zeg ik t zelf, en ook ik had problemen. kon ook niet alles op hoog zetten met een frame rate van 1680*1050.
normaal kan ik iedere game ook de hoogste settings spelen, maar GTA4 dus niet.
t ligt dus kortgezegt aan t spel, en niet aan jouw pc en of instelling.

ik vrees dus dat je GTA4 niet of niet goed kunt spelen, zonder je pc zwaar te updaten met nieuwe zwaardere hardware.

succes

leon

edit;
vaak releasen ze later pathes die de probleme een beetje wegwerken en ik neem aan dat de pathses van Rockstar dit ook een beetje zullen verhelpen, maar niet geheel.
 
Laatst bewerkt:
het interent staat vol met dergelijke vragen Sierraechoxray, het is een veel gehoorde klacht en, er valt niet echt veel aan te veranderen.
.......................
ik vrees dus dat je GTA4 niet of niet goed kunt spelen, zonder je pc zwaar te updaten met nieuwe zwaardere hardware.

succes

leon

Bedankt voor je reactie. Als mijn kaart hem op 800*600 niet eens fatsoenlijk draait zal het waarschijnlijk aan de ondersteuning voor mijn kaart liggen. Een vriend van mij heeft een 8800GTS 320MB en die draait het prima op medium tot high settings op 1680*1050. Als gamestudios hun games zo slecht optimizen dan vragen ze ook gewoon om piraterij.

Hier betaal je dan 40 euro voor. Andere voorbeelden van slecht optimaliserende uitgevers/studios zijn EA games (bijvoorbeeld de laatste NFS games), THQ, en nog wel meer maar ik kan er even niet op komen.
 
het interent staat vol met dergelijke vragen Sierraechoxray, het is een veel gehoorde klacht en, er valt niet echt veel aan te veranderen.
in GTA4 hebben ze de grafische lat heel hoog geleft, wat wil zeggen dat ze ontzettend hun best hebben gedaan om het er zo mooi en realistisch uit te laten zien.
en, daarin zijn ze volledig geslaagt!! enkel maakt dat dat GTA4 enkel op high end pc's te spelen is met een beetje redelijke framerate en grafische settings op middel of hoog.
zelf heb ik een dual core 2,4 Ghz met een NVidea 8800 GTX 768 mb videokaart.
een erg fraaie pc, al zeg ik t zelf, en ook ik had problemen. kon ook niet alles op hoog zetten met een frame rate van 1680*1050.
normaal kan ik iedere game ook de hoogste settings spelen, maar GTA4 dus niet.
t ligt dus kortgezegt aan t spel, en niet aan jouw pc en of instelling.

ik vrees dus dat je GTA4 niet of niet goed kunt spelen, zonder je pc zwaar te updaten met nieuwe zwaardere hardware.

succes

leon

edit;
vaak releasen ze later pathes die de probleme een beetje wegwerken en ik neem aan dat de pathses van Rockstar dit ook een beetje zullen verhelpen, maar niet geheel.

De PC van TS is toch wel even wat beter dan die van jou.....
 
ik beweerde ook niet dat die van mij zwaarder zou zijn, ik wilde enkel zeggen dat GTA4 waarschijnlijk op geen enkele beetje nog betaalbare pc echt lag vrij draait op de allerhoogste settings. en dus zelfs ook niet op het pc monster dat hij heeft.
al moet ik toegeven dat ikde game al lang niet meer heb gespeelt en daarom weet ik ook niet in hoeverre de patches hebben geholpen tot nu toe.

leon
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan