GTA IV Crashes

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Berichten
595
Hallo,

Ik heb enkele weken geleden op Steam tijdens een aanbieding GTA IV gekocht, na enkele uren wachten op het downloaden was hij dan eindelijk zover.
Dus ik start de game, doe de campaigns en na een minuut of 5 stopt GTA, de muziek/geluid speelt nog 3 seconden door maar het beeld doet niks, dan
is opeens GTA IV weg, geen melding, ook niet van Windows dat het programma niet meer werkt, helemaal niks.

Ik gebruik 3 schermen met een totale resolutie van 5760x1080 (AMD Eyefinity) en heb daarvoor twee 6870's in Crossfire draaien, daarnaast heb ik de AMD Phenom II 1090T (6x3,2GHz) overgeclockt naar 4.0Ghz (stabiel)
en dankzij een custom waterkoeling wordt die niet warmer dan 30 graden celsius.
De overclock is stabiel, en zelfs zonder (dus op stock) heb ik hetzelfde probleem in GTA IV, de reden dat ik niet verder overclock is omdat ik voor nu genoeg prestatie uit mijn cpu krijg en het als een latere kleine boost wil overhouden.

Maar in het kort, het is geen tekortkoming van hardware, alle settings op max. geeft dit probleem, alle settings op allerlaagst, ook resolutie (800x600) geeft dit probleem.
Soms wou het wel een uur goed gaan, soms zelfs anderhalf uur, maar dat is in een week of 4 pas 3 keer gebeurt.......
Ik ben er nu achter dat er een bepaald kruispunt is, waar links een vrachtwagen staat geparkeerd, als ik daar hard rijdt crasht de game, als ik daar langer dan 3 seconden stilsta crasht de game en als ik daar tegen een auto bots crasht de game ook.
Maar ook op andere plekken wil de game regelmatig crashen, hoewel het bij dat kruispunt meer lijkt op een bug.

Maar sinds vanmiddag wil de game helemaal niets meer, ik kom in het keuze menu (GTA IV of Episodes...Liberty City)
Kies GTA IV, krijg dan dat beeld met een 'gangster', het laadscherm, dat gaat op zwart waarna er rechtsonderin 'Loading (missienaam)' staat.
Dan stopt na de gewone tijd de muziek maar in plaats van het appartement van Niko blijft het beeld op zwart, blijft die text Loading staan en na 3 of 4 seconde gaat GTA IV weg, weer zonder enige foutmelding.

Ik had tot op dat punt geen mods/hacks of watdanook, alleen de game en mijn eigen nieuwe savegame.
Vandaag geprobeerd met Steam het game cache te controleren, na een uur of 2 was Steam nog steeds bij stap 0 van 1 (Step 0/1 Checking Game Cache) dus daar heb ik weinig vertrouwen in...
Ik heb daarna maar geprobeerd de politie mod te instaleren, dat ging succesvol en als ik de game nu start krijg ik een melding dat de mod succesvol is geladen in het spel en tijdens het laden zie je het logo van de mod ook.
Maar alsnog crasht het spel aan het eind van het laden.

Mijn verbazing is dat gisteravond de game nog werkte, hetzij met de willekeurige/bug crashes, maar hij startte, en ik kon even rondrijden.
Toen mijn pc in slaapstand gezet en nu wilt GTA niet meer...

Ik heb al opnieuw opgestart, een kopie van GTA IV van mijn laptop geprobeerd en crossfire aan/uit maar alles loopt nu uit op een crash na het laden.

Ik heb geen idee waarom GTA IV nu ineens al stopt na het laden, zoiezo de random crashes, en hoop dat er hier iemand wat tips heeft :)

RadicalGamer

EDIT: Steam werkt nu ook niet meer, als hij start blijft hij hangen op een Update, voortgangsbalk blijft op 0 en de Cancel knop doet even weinig, dan krijg ik de melding:

Steam: Main exception: To start Steam, you must first connect to the internet.

Dit bericht is verzonden via mijn desktop, dus er is duidelijk verbinding met het internet...
 
Laatst bewerkt:
Haha dat klopt inderdaad, ik denk wel dat je een internet verbinding hebt.
Backup je save, en download de game opnieuw via Steam.
Misschien helpt dit?

Suc6,
Tim
 
Sorry voor de late reactie (en bump...) maar heb dus de hele game opnieuw gedownload.
Op een paar crashes na werkt het allemaal weer :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan