GTA IV videokaart upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shenky

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Hallo,

Ik, als zoveel andere wil graag GTA IV op mijn pc kunnen spelen maar mijn pc voldoet niet aan de systeemeisen. Nu weet ik welk onderdeel ik moet vervangen namelijk mijn grafische kaart. Maar aangezien ik niet echt veel weet van videokaarten en dergelijke zou ik graag van jullie willen weten wat een goede kaart is om GTA IV mee te kunnen spelen en ook MAFIA 2 ook al is die nog lang niet uit.

mijn systeem:

Windows Vista Home Premium
Moederbord: ASUSTeK M2A-VM
Processor: AMD Athlon 64 X2 4600+
Videokaart: ATI Radeon Xpress 1250 (128 MB)
Intern Geheugen: 1024 MB ddr2 667 Mhz
[ wil ik nog veranderen naar 2x 2GB DDR2 800mhz]
Monitor: AG Neovo 22 inch
Harde Schjif : 250 GB

wat is een goede videokaart hiervoor in de prijsklasse 70 tot 120 euro

Alvast Bedankt

Hallo,

Ik ben zelf niet zo'n gamer, maar hij is heel erg tevreden over zijn ATI 3650 512MB.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Edit: GPU snelheid: 720 Mhz
Edit: Geheugen: 512MB DDR3

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.

Verplaatst naar de videokaarten sectie.

Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen 2 kaarten: de Ati Radeon 4850 512 mb versie of de 1gb versie, is 1 gb echt nodig om dit spel goed te kunnen spelen of heb je genoeg aan 512mb ? Ik zou het spel graag op een resolutie van 1680 x 1050 willen spelen. Ik heb trouwens geen idee wat voor voeding ik heb, hoe kan je dat uitzoeken ?

Voor een resolutie van 1680 bij 1050 heb je wel een vrij zware kaart nodig, zeker gezien het feit dat GTA IV van zichzelf al redelijk veeleisend is.

Op www.systemrequirementslab.com kun je voor elk mogelijk spel kijken of je computer aan de minimale vereisten voldoet en zo niet, waar het dan aan ligt.
Het loont altijd even te kijken voor je iets aanschaft, al is het maar om zeker van je zaak te zijn.

En je voeding ben je zo achter: schroef je kast open, linksboven zie je een kastje waar een bos kabels uitkomen. Als het goed is zie je op dat kastje een merknaam en type staan.
Als je die even opnoemt zijn we er zo uit welke het is.
Plaats desnoods anders even een foto'tje van dat label op je voeding als je niet weet wat je er mee aanmoet.

Hoi,

Ik vraag me af of deze videokaart niet een beetje overkill is .

Modag

Oke, ik heb zoals voorgesteld men pc opengemaakt en gekeken wat erin zat, het blijkt dat er een
Aopen Model NO: Z400-08FC (400w Peak)
AC input : 220-240V ~ ,4a 50hz
output: 350 w (400w peak)

inzit, ik hoop dat jullie hier iets wijzer van worden want ik niet namelijk :D

ATI raad aan een voeding van minimaal 450 watt te gebruiken, daar kan ik het opzich wel mee vinden want de Radeon 4850 verbruikt op zichzelf al iets van 80 watt bij het 512 MB model. De 1GB verbruikt natuurlijk nog een stukje meer..
Je hebt nu maximaal 350 watt effectieve uitvoer.. En het merk, AOpen zeg je.. Nooit van gehoord eigenlijk, en wat een boer nie kent dat vreet ie niet :p

Lijkt mij het verstandigste om een nieuwe voeding te kopen, en dan eentje van een goed merk zoals Tagan, Coolermaster, Zalman, OCZ en nog wel een aantal merken. Die zijn iets van 60 euro maar dan heb je ook gelijk een goede van 600watt (lager dan dat zijn ze er bijna niet meer) hangen en weet je zeker dat je genoeg vermogen hebt, ook als je later uit gaat breiden.
Daarnaast is het voor de voeding ook nog eens beter om een marge over te houden, het moet niet altijd op topspanning draaien en dan echt net voldoende kracht leveren om alles draaiende te houden.

ATI raad aan een voeding van minimaal 450 watt te gebruiken, daar kan ik het opzich wel mee vinden want de Radeon 4850 verbruikt op zichzelf al iets van 80 watt bij het 512 MB model. De 1GB verbruikt natuurlijk nog een stukje meer..
Je hebt nu maximaal 350 watt effectieve uitvoer..
Ik vind het ook aan de lichte kant. Maar je hebt kans dat het wel gaat draaien.
Ik neem aan dat de TS niet overclockt of iets dergelijks?

Ik heb op een ander forum van iemand gehoord dat die een 380W voeding had, en die draaide dus een HD4850 die ook nog eens flink overclockt was (en zijn processor ook).

En het merk, AOpen zeg je.. Nooit van gehoord eigenlijk, en wat een boer nie kent dat vreet ie niet :p
Aopen is wel vrij bekend.
Ze maken veel kasten en wat voedingen.
Vroeger maakten ze ook moederborden en ik meen ook cd/dvd-spelers en branders.

Qua voedingen waren ze altijd wat luidruchtig. En ze zijn wat slechter als de echt goede merken. Subtop dus.

Lijkt mij het verstandigste om een nieuwe voeding te kopen, en dan eentje van een goed merk zoals Tagan, Coolermaster, Zalman, OCZ en nog wel een aantal merken. Die zijn iets van 60 euro maar dan heb je ook gelijk een goede van 600watt (lager dan dat zijn ze er bijna niet meer) hangen en weet je zeker dat je genoeg vermogen hebt, ook als je later uit gaat breiden.
Daarnaast is het voor de voeding ook nog eens beter om een marge over te houden, het moet niet altijd op topspanning draaien en dan echt net voldoende kracht leveren om alles draaiende te houden.
Ik ga een eind mee met je advies.
Inderdaad zit er weinig prijsverschil in een 450W-voeding en een 600W-voeding. Best wel opvallend overigens.

Maar waar ik niet mee mee ga is in die HD4850-tip. De processor is niet zo snel. Ik denk niet dat je met die goede videokaart wel GTA4 op hoge resolutie kan spelen.
De eisen zijn gewoon te hoog. Hoe irritant het ook is.
Aan dit advies heb je niet zo veel. Zie het maar als een waarschuwing: Die HD4850 is wel redelijk om GTA4 op te spelen, maar je procssor is er eigenlijk te traag voor.
Althans: zeker voor de resolutie waar je op wil spelen.

nouja ik hoef het niet per se op zo'n hoge resolutie te spelen, ik vind het belangrijker dat het gewoon smooth speelt. Alleen als ik de 1 gb versie koop dan ben ik wat meer futureproof denk ik voor toekomstige games.

je zal het verschil niet merken met jouw processor.
Dus tussen de 1 gig en de 512MB-versie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan