GTA VC Could not find enough available video memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Berichten
267
Dit bericht krijg ik als ik GTA VC op mn laptop wil starten.
Het gaat hier om de Compaq Evo N600c met 16MB videogeheugen.
De minimale systeemeisen zeggen inderdaad 32MB, maar wat het vreemde is, is dat ik voor deze N600c, ook een N600c had, met exact dezelfde specificaties (1.06GHz P3, 256MB, 20GB) en daarop draaide VC wel. Ook met 16MB videogeheugen dus. Ik heb nu Windows XP Professional SP1, toen wel SP2, kan dat uitmaken? Heb wel alle overige updates. Verder gewoon de display drivers geinstalleerd, DirectX 9 ook aanwezig. Verder geen vreemde dingen, software geeft gewoon aan dat er 16MB aanwezig is.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn en heeft tips?
BVD
 
Kun je via het Bios niet meer geheugen voor de videokaart toekennen?
 
Geplaatst door crash
Kun je via het Bios niet meer geheugen voor de videokaart toekennen?

Nee heb in de bios niets kunnen vinden waarvan ik dacht dat het echt zou kunnen helpen.
 
Nou schijnbaar is niet elke Compac Evo N600c hetzelfde

Zie hier staat er eentje met een 32 MB ATI kaart. dus waarschijnlijk zit er in die van jouw een mindere kaart :confused:
 
Geplaatst door Paintje
Nou schijnbaar is niet elke Compac Evo N600c hetzelfde

Zie hier staat er eentje met een 32 MB ATI kaart. dus waarschijnlijk zit er in die van jouw een mindere kaart :confused:

Klopt ja, een 16MB versie, maar in mn vorige N600c ook.
 
Ik ken het spel niet maar heeft het toevallig geen apparte setup file in de programma map om de video instellingen aan te passen? Zodat je de instellingen wat lager kan zetten.
Bij sommige games zit het in het spel zelf maar andere games hebben er ook 1 buiten het spel om
 
Geplaatst door Paintje
Ik ken het spel niet maar heeft het toevallig geen apparte setup file in de programma map om de video instellingen aan te passen? Zodat je de instellingen wat lager kan zetten.
Bij sommige games zit het in het spel zelf maar andere games hebben er ook 1 buiten het spel om

Niet dat ik weet
 
Geplaatst door ijsbeer121
Ik heb nu Windows XP Professional SP1, toen wel SP2, kan dat uitmaken? Heb wel alle overige updates.

Verder gewoon de display drivers geinstalleerd

Aan het verschil tussen SP1 en SP2 kan het niet liggen, wel zou het kunnen dat je nu een andere versie display driver hebt.
Staat de hardwareversnelling uberhaupt wel aan? en op maximaal ? Deze kan meestal nog in gradaties (schuifbalk) ingesteld worden.
 
Geplaatst door Paintje


Aan het verschil tussen SP1 en SP2 kan het niet liggen, wel zou het kunnen dat je nu een andere versie display driver hebt.
Staat de hardwareversnelling uberhaupt wel aan? en op maximaal ? Deze kan meestal nog in gradaties (schuifbalk) ingesteld worden.

Yep staat maximaal, verder alle settings het zelfde en heb dezelfde installatie file gebruikt als voor mn vorige N600c
 
:rolleyes: jeetje lastig

eeehhhh kan het niet zijn dat je vorige keer een lagere DirectX versie had? 8.nogwat of 9.0a

Waarom heb je eigelijk niet SP2 erop? ondanks dat ik niet denk dat het wat uitmaakt lijkt het wel het enigste verschil tussen toen en nu
 
Geplaatst door Paintje
:rolleyes: jeetje lastig

eeehhhh kan het niet zijn dat je vorige keer een lagere DirectX versie had? 8.nogwat of 9.0a

Waarom heb je eigelijk niet SP2 erop? ondanks dat ik niet denk dat het wat uitmaakt lijkt het wel het enigste verschil tussen toen en nu

Toen en nu DirectX 9
SP2 schijnt veel te rellen met hardware enzo??
 
:p nou die kende ik nog niet

SP2 is niks meer dan alle win updates van het laatste jaar, en een nieuwere firewall en popup blocker maar die kan je uitzetten als je wilt.
 
Geplaatst door Paintje
:p nou die kende ik nog niet

SP2 is niks meer dan alle win updates van het laatste jaar, en een nieuwere firewall en popup blocker maar die kan je uitzetten als je wilt.

Ja ik weet het, vooral de draadloze ondersteuning vond ik prettiger werken. Maar toen ik hoorde dat SP2 nog problemen wil geven met bepaalde dingen op bepaalde pc's heb ik dat nog maar niet geïnstalleerd.
 
Een extra driver van de Compaq site heeft er toe geleid dat het nu wel werkt.
Mensen, bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan