GTX 560 plaatsen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Als leek heb ik me laten verleiden tot de aankoop van Asus cm6330-series (I5-3330)pc met een Geforce GT620 videokaart. Mijn zoon wil graag MOHA warfigter er op spelen maar dat gaat niet. Op de hoes staat dat er een GTX560 wordt geadviseerd (GT620 "klonk" beter...dom). Om niet nogmaals een fout hiermee te maken wil ik graag weten of dit wel kan, qua bus en voeding etc. Is er een beter advies (in ongeveer dezelfde prijsklasse) momenteel ?

Hoi,

Dan zou het handig zijn om even de gegevens van de hardware en voeding te geven dan kunnen we wat betekenen ;)

Ps zie wel je hardware en ik neem aan dat er pci-e slot op zit maar voeding zal je toch even moeten kijken en melden

Laatst bewerkt:
#Modag, ik heb de leverancier al gebeld en er blijft garantie op de pc, ook na (kundig) zelf vervangen van de videokaart. Je bedoeld dat je de naamplaat/sticker gegevens van de voeding wilt hebben ? Geeft "Everest" dit niet ergens aan ? En ook niet dat het een pci-e slot betreft ?

#Lange Pier , het was een verjaardagskado voor mijn zoon, garantie tot februari 2014. Het spel is op lage resolutie stroperig/springerig. Pas veel later na aankoop geleerd dat de type-nummering van die kaarten opzich niks zeggen....en daardoor een pc met een te zwakke videokaart aangeschaft voor het gewenste doel. Dit wil ik nu rechtzetten.

Hoi,

Nee everest geeft niet de gegevens van de voeding even op etiket van de voeding kijken even de pc open maken dus;)

Bedank Modag, ik ga er vanmiddag mee aan de slag. Er komt toevallig nog iemand voorbij die me wel kan bevestigen of het inderdaad om een pci-e slot gaat.

Hoi,

Ja dat is zeker dat een pci-e slot op zit lees wel hoe en wat met de voeding

Bij het slot staat :"PCIEX16_1"

voeding: AcBel HBA005-ZA1GT 350
+3.3V (10A) / 5V (10A) = 83 W
12V1 (13A) / 12V2 (13A) = 216 W
tot= 286.4 W

-12V (0.3A)= 3.6 W
5Vsb (2A) = 10 W
tot=13.6 W

Als ik nu op Nvidea kijk dan zou de GT620 50W maximaal trekken en de 560GTX: Maximum Graphics Card Power (W), 450 WMinimum System Power Requirement (W), Two 6-pinSupplementary Power Connectors. Dit lijkt me 3 keer zwaarder ? En moet en er dan 2 extra powerkabeltjes naar de kaart want op de GT620 is geen kabeltje aangesloten. Graag uitleg en verder advies.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Klopt de 560 is 150 watt en u mist een aantal aansluitingen en wordt krap qua vermogen dus zou ik toch een andere voeding nemen en misschien een wat jongere type videokaart maar ik weet het budget niet

Laatst bewerkt:
Bedankt Modag,
heb nu de smoor in...omdat het een verjaardagskado was en nu blijkt dat er op een nieuwe (8mnd) pc al upgrades uitgevoerd moeten worden. Wat is je advies voor E250-300 voeding+vk ?

Hoi,

Ja is altijd jammer ,maar sorry begrijp dit niet helemaal E250-300 voeding+vk

Hoi,

Oke had hem later al :o hier heb het in het midden gelaten hij zal een hoop plezier aan beleven . Even voor de zekerheid de kast opmeten kaarten zijn best lang kaart is 22 cm lang

En ,waarschijnlijk ten overvloede, deze kaart en voeding geven geen verdere problemen met het systeem(hardware etc) ?

Hoi,

Nee hoor geeft geen problemen alleen de zou ik wel de laatste nvidea driver installeren . Maar voor de rest als hij past monteren, installeren en spelen:thumb:

Ik heb zelf de GTX 560 Ti uitvoering. De kaart is prima, ik kan echter niet hetzelfde zeggen over de drivers.

Er zijn nu al een tijd problemen met 460/560 kaarten en de drivers van de laatste 7 maanden. Deze geven regelmatig crashes en vastlopers, vaak i.c.m. webbrowsers/youtube. Ik heb er zelf ook last van. Versie 314.22 werkt prima, alles wat daarna komt geeft problemen.

Zie ook dit topic op het Geforce forum:

https://forums.geforce.com/default/...e-460-560-gpus-updated-10-29-13-see-page-17-/

Dit ter informatie.

Graag gedaan, ik kan je alleen maar afraden om een GTX 560 te kopen. We zijn nu meer dan 7 maanden verder en het probleem is nog steeds niet opgelost.

bedankt M4rc0, de door Modag geadviseerde GTX760 is wel goed (storingsvrij) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan