Gtx 680

• Onderwerp starter Onderwerp starter JTF2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JTF2

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2014
Hallo, ik ben deze week jarig en ik krijg een GTX 680, en ik vraag me nu een paar dingen af, Ik wil van die 680 een game pc maken, ik heb al een beetje gekeken op Azerty, alleen wat de beste setup is? Videokaart, HDD, en Ram geheugen heb ik al, wat zou nou nog erbij kunnen passen? Ik wil niet al teveel betalen voor een Computerkast in iedergeval geen 100-150 euro, iets van 30-80 euro. Ik wil ook niet echt 200-300 euro betalen voor een CPU, heb al gezien dat AMD een paar mooie budget dingen heeft, maar past het wel bij me 680 en is het niet meteen een bottlenecker? of is het zo je krijgt wat je betaalt? kortom wat zou de beste setup zijn, waar dan een CPU, Kast, moederbord, koeler, en voeding bij zit, Ik wil niet super veel betalen, Ik wil misschien in de toekomst upgraden, Ben ook niet van plan om de zwaarste games op het hoogste te draaien.
Meer een Budget pc.
En beeldscherm, muis, toetsenbord en Windows heb ik al.

Bedankt :D

Ja, het is zoals je het zegt: je krijgt wat je betaald.

Dus welke onderdelen heb je nu precies, en hoeveel wil je maximaal uitgeven? Dan zoeken wij daar de beste onderdelen bij ;)

Ja dat dacht ik al een beetje, maar ik vraag het hier maar ff, voordat ik de verkeerde dingen bestel of dat het allemaal niet past of niet samen gaat.
Mijn budget ligt rond de 400-500 euro, maar liever heb ik het zo goedkoop mogelijk maar ook niet heel goedkoop dat ik allemaal prut dingen heb, 400-500 euro zou toch wel genoeg zijn? videokaart, hardeschrijf en RAM geheugen heb ik al, en de nodige accessoires ook beeldscherm etc...

Laatst bewerkt:
Welke harde schijf en RAM heb je nu? Eventueel ook welke voeding je nu hebt? Heb je al een dvd-brander en/of wil je die?

Seagate 2,5" HDD 500GB, kan ik wel defragmenteren bij iemand die ik ken, 4GB RAM maar ik speel toch niet de zwaarste games ik weet zelf ook wel dat de meeste nieuwe games 8GB vragen als je ze normaal wilt spelen, maar als ik problemen merk maar ik er 8GB Van :) Voeding heb ik niet, en dvd brander hoef ik niet sinds de meeste dingen via Steam en Netflix gaan, hebben we misschien in de toekomst geen dvd-branders meer nodig.
RAM merk weet in niet, is weel een DDR3 weet niet of dat veel uitmaakt.

Laten we er vanuit gaan dat je inderdaad DDR3 hebt op dit moment. Dus je hebt nodig:
- voeding
- moederbord
- processor (we nemen de stock cooler van de processor omdat je een beperkt budget hebt)
- 4GB werkgeheugen extra

Hier een voorbeeldopzetje van 367 euro (behuizing is natuurlijk smaak, dus daar kan je ook een ander voor kiezen):
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...739949]=1&product[600830]=1&product[653049]=1

Natuurlijk kan je ook een vergelijkbaar setje met AMD samenstellen. Intel doet het op dit moment echter wat beter in games omdat Intel processoren betere single threaded prestaties leveren en de games eigenlijk nog niet meer dan 4 cores gebruiken.

Overigens zou ik sterk overwegen om ook een SSD te nemen want een 2.5" harde schijf is erg traag en dat zou heel de ervaring met de pc verpesten:
http://azerty.nl/0-1990-708044/crucial-mx100.html

EDIT: vergeet ook deze actie niet voor gratis verzending
http://aanbieding.helpmij.nl/azerty.php

Laatst bewerkt:
Oke bedankt :) ik ga ff kijken wat je allemaal hebt gekozen, zal alles wel erin passen? want van veel mensen hoor ik dat hun videokaart er niet inpast, en de kast ziet er wel klein uit.
En omdat ik niet weet welk merk RAM geheugen ik heb, zal het wel samen gaan met diegene die je gekozen hebt? Niet dat het ineens een ander merk is.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welk merk RAM geheugen ik heb, zal het wel samen gaan met diegene die je gekozen hebt? Niet dat het ineens een ander merk is.

Ander merk maakt niet zo heel veel uit, als je dezelfde modules maar bij elkaar houdt. Maar het is niet onverstandig om even te kijken welke modules je nu hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan