GTX 780Ti vs GTX 970

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy19

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
83
Beste lezer,

Een tijdje terug zat ik te twisten over een GTX 780ti van EVGA of ASUS, inmiddels heeft Nvidia weer nieuwe kaarten gelanceerd namelijk de GTX 970 en 980.

Nu heb ik een aantal benchmarks gezien en bij de meeste presteert de GTX 970 SC beter dan de GTX 780ti (tevens is hij ruim €100,- goedkoper).
Op de website van Alternate heb ik de GTX 780ti vergeleken met de GTX 970 SC, kunnen jullie me misschien uitleggen wat het verschil is tussen de kaarten buiten het GDDR5 geheugen en welke dan beter is?
Ik weet dat de kaarten beschikken over een andere chip soort, bit en stream processoren maar hier heb ik niet echt verstand van, vandaar dat misschien iemand wat duidelijkheid kan scheppen?

Alvast bedankt voor de moeite:thumb:


Roy

P.s.

Zie image voor vergelijking
GTX 780ti vs gtx970.jpg

Video benchmark
[video=youtube;hXl7tKCC8FY]https://www.youtube.com/watch?v=hXl7tKCC8FY[/video]
 
Laatst bewerkt:
Je geeft zelf al aan dat er verschillen zijn in de videochip, het geheugen, etcetera. Nu kan je die verschillen wel gaan opzoeken maar dat heeft weinig nut. Als je videokaarten wil vergelijken moet je gewoon naar benchmarks kijken.
 
En houdt in je achterhoofd dat het stroomverbruik bijna gehalveerd is. Als je een fanatieke gamer bent scheelt dat al snel 80 cent per week. Als je 2 jaar met die kaart doet is dat nog eens een extra 80 euro.
 
Bedankt allemaal, dan ga ik toch maar voor een GTX970:thumb:
 
Zou ik de GTX970 ook in SLI kunnen draaien met deze PSU? Hij is wel SLI gecertificeerd maar ik weet niet of hij 2x een GTX970 aankan?
 
Je hebt nog niet verteld welke voeding je hebt. Als je ons dat verteld, dan kunnen we daar over oordelen ;)
 
Oh sorry haha, dacht van wel. Maar ik heb de OCZ ModXStream Pro 600W
 
Dan hoef ik die niet te upgraden gelukkig, GTX970 in SLI is +/- €100 goedkoper dan één GTX980. En de performances zijn het dubbele. :)
 
Qua vermogen kan die voeding dat wel aan hoor, maar je zal dan gebruik moeten maken van een verloopstekkertje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan