Gtx 960

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prodejojo

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen, de gtx 960 met een stroomverbruik van 120 w. Mijn oude videokaart de gtx 650 heeft een stroomverbruik van 64 w. Ik weet niet welke voeding ik heb, maar mijn pc is van medion. Dus, denken jullie dat ik de voeding hier voor moet vervangen?

Da's een heel klein beetje koffiedik kijken. Voor beide kaarten wordt een minimum systeemvoeding van 400 watt aanbevolen, dus theoretisch zou het moeten lukken. Ik zou het risico echter niet nemen. Maak je machine open en kijk wat voor voeding erin zit. Dan kunnen we altijd nog even 'kijken' wat wijsheid is.

Zoals gast0225 zegt, kast openen en aan de zijkant van de voeding zit een sticker met alle benodigde info.

Ik heb 450 watt voeding, is dat genoeg voor een gtx 960 + mijn systeem?

Bij een degelijke voeding (qua merk) zal het moeten lukken, bij een made in "bananenrepubliekland'' zou het misschien net aan zijn of misschien wel helemaal niet lukken.

Specs van mijn voeding:
Accu input 230-240 volt, 5a, 50-60hz
Output 450 watt
MODELNUMMER: FSP450-60EMDN
MERK: fsp group corporaties

Merk voeding behoort m.i. tot de 'niet aan te bevelen' merken. Ik durf je geen 'bindend' advies te geven, maar als het mijn hardware was zou ik het gokken en wel zien waar het schip strandt.

Fsp is één van de betere b-merken, ik verwacht wel dat het kan.

Ik kom bij deze bron niet veel verder als minder.
4a31afd73d.png

FSP ook wel Fortron source power staat toch echt in het rijtje met goede voedingen.
Zelf ben ik ook zeer goed bekend met 'computer-voedingen' en ik kan je zeggen dat FSP prima voedingen maakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan