Guide: Welke onderdelen moet ik voor mijn pc kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heat spreaders zijn niet nodig tenzij je echt gaat overclocken, dus low profile memory is voor 99.5% van de mensen the way to go

Dat is dus wederom niet waar. Nogmaals: die koelblokken op geheugen zijn er enkel voor marketingsdoeleinden.

Die koelblokken zullen de temperatuur echt wel laten dalen, minimaal misschien, maar toch. Ze maken niets bij lage voltages, maar wanneer je echt gaat overclocken dan kan het toch heel wat schelen.
Ze zijn misschien voor marketing maar ze hebben ook wel een nut, al is die weliswaar klein.

sjonge jonge, doe effe wat kennis op: werkgeheugen produceert amper warmte, ook als het overgeclockt is, en dus hoeft het ook niet gekoeld te worden door koelblokjes. Een voorbeeld is de Black Dragon serie van Geil ;)

En nu aub geen onzin meer verkopen, want anders ga ik serieus aan je twijfelen of je wel genoeg kennis in huis hebt.

@K1pje, ik denk dat iedereen kennis van andere gebieden heeft als het om hardware gaat. Alhoewel hardware makkelijk lijkt (en misschien is) dan software zijn er altijd nog een hoop disciplines zoals mensen die veel weten over het overclocken, de andere over de technische details van iedere soort processor en de andere over power-zaken als de geschikte voeding bij de computer. Subplayer is naar mijn mening redelijk allround al is hij soms iets haastig in zijn conclusies, maar van fouten kan je leren.

Ik denk dat er bij de grafische kaarten in dit topic nog informatie mist. Misschien is het handig Crysis 3 als zwaar spel als graadmeter te nemen en bij iedere kaart te vermelden of je die op low, medium, high of ultra kan spelen.

En daar ben ik het dan niet mee eens, losstaand van het feit dat crysis 3 nog niet uit is. Ik ben van mening dat je juist populaire games moet pakken. De meeste mensen willen zowiezo weten wat de kaart in BF3 doet bijvoorbeeld. Wil je een zwaardere game die populair is, kun je voor far cry 3 kiezen bijvoorbeeld.

@Stormbreaker
bedankt :),
maar Crysis 3 is nog niet echt een referentie, de drivers moeten eerst geüpdated worden, meestal trek ik meestal mijn conclusies 2 maanden na launch.
De drivers worden altijd optimized en ik heb gehoord dat het al moelijk is om met een GTX 670 alles op high te spelen.

Offtopic: Crysis 3 wil iets te veel lijken op de gameplay van COD, ik zou het liever zien zoals Crysis 1. Ik ga de beta spelen, dinsdag denk ik, en ik zal anders ook wat benchmarks dan draaien :).

Benchmarks

Laatst bewerkt:
Wist nog niet dat dit spel nog niet uit is. Maar ik denk dat je de kaarten aan het zwaarst mogelijke spel moet refereren, dan krijg je echt een indicatie wat een kaart maximaal kan. Maar je kan ook gemiddelde benchmarks in bijvoorbeeld BF3 of Far Cry 3 vermelden.
Ik speel trouwens alleen simulatiespellen en racegames, ik houd absoluut niet van games met geweld.

Om die reden worden er ook RTS (total war rome) en racespellen als Dirt meegenomen bij een goede vergelijkingssite ;)

Ik zie Metro 2033 en Crysis 2 ook altijd graag staan bij benchmarks.
3d mark vind ik dan een beetje nutteloos, maar ook games zoals COD en Fifa horen er niet thuis.

Edit: @Stormbreaker
Excellent idee, ik zal er benchmarks bij zetten :D, wel wanneer ik officieel beslist heb om het af te maken.

Dus aan mensen die dit lezen, laat alstublieft een reactie of je dit de moeite waard vindt.

Edit2: De bedoeling is dus dat er ook een soort van referentiekader wordt gemaakt, want anders krijgt iedereen topics van 10 pagina's.

Laatst bewerkt:
Ik zit een beetje te wachten op Grid 2, daar ben ik erg benieuwd naar.

Ik vond het bespreken van het samenstellen van een computersysteem erg nuttig, heb het gelezen en het meeste begrepen. Ik merk dat het niet altijd noodzakelijk is het duurste van het duurste te kopen voor een spel en gebruik van eenvoudige verwerking foto's en vidio opnamen.
Met dank en vriendelijke groet Derfla1

Ok, leuk om te weten.
Maar denk je dat het je zou kunnen helpen met het samenstellen van een nieuwe pc? Want dat is immers de bedoeling.

@sub, het is natuurlijk nog niet klaar, maar als het klaar zou zijn, dnk ik dat het mensen wel kan helpen om een pc te samenstellen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan