Gutmann methode 35 pass wipe, is dit schadelijk voor je HD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Zoals de titel al zegt, zo'n 35 pass Peter Gutmann methode op je Harddisk loslaten, is dit schadelijk voor je harddisk?

Wat is dan wel voor ata schijven bedoeld? Ik gebruik de 1000GB Western Digital Red WD10EFRX SATA 600 schijven.

Verder moet je me dit maar ff niet kwalijk nemen, ik wordt op nogal vreemde wijze opgevoed en 7-pass dod met killdisk was niet goed genoeg. Ze vertellen me ook nooit letterlijk wat ze wel van me moeten, dus please drop the subject en help me als je kan.

Maar goed ieg het "slijt". Slijt het in de vorm van dit kun je iemand niet meer verkopen?

Ik bedoel mijn er wordt ook weleens weken achter elkaar gedownload op mijn harddisks, slechter dan dat?

Laatst bewerkt:
Het overschrijven met random patronen van een harde schijf is behoorlijk intensief en kan het einde betekenen van een oude schijf.

Voor het overige. Iemand die bang is dat een 7 pass DoD wipe niet goed genoeg is adviseer ik de schijf fysiek te vernietigen (versnipperen of omsmelten). Welke methode je ook kiest er blijft namelijk altijd een onmetelijk kleine kans over dat data t e herstellen is.

Tis idd een handeling als ieder ander. Maar toch, als je iedere sector van een al oudere schijf tig keer gaat overschrijven dan kan het het laatste zetje zijn. Op zich geen drama want dat is een teken dat de schijf het binnenkort toch had opgegeven.

7 pass DoD was al niet voldoende, dus die zero wipe van WD gaat het niet worden voor onze vragensteller vrees ik.

Ik zal nog eens met wd zelf bellen morgen om te vragen wat zij er van vinden. Zijn geen echt oude schijven maar wil ze wel graag nog kunnen verkopen!

De write zeros optie van WD Data Lifeguard Diagnostics duurt overigens veel en veel langer dan een 1 pass wipe met Killdisk, heeft iemand hier een verklaring voor?

Als de schijven niet al te oud zijn, zal het overschrijven met random informatie echt geen schade toebrengen. Tijdens gebruik worden ze wel vaker beschreven dan dat.

Gutman 35 Methode gebruiken is helemaal niet schadelijk als je die voor jouw HD te wissen gebruikt maar zeer zenuwslopend en bijna niet te doen, eeuwig duurt en je kan sowieso niet zo lang PC aan laten staan, zodra je operatie onderbreekt je moet opnieuw beginnen helaas, en alles bij mekaar ( omdat die HD is en zeker veel GB toch ? ) zal je dagen-lang moeten totdat klaar is wachten ...
Ietsjes sneller mee kan je met Disk Redactor dat doen, ook met Disk Redactor zoals met G35 als je HD wist overblijft niets meer, en ook niets meer uit HD na uit te halen is ( laat je zich niet ompraten dat dat niet zo is ! ) ..

Klein beetje INFO over Disk Redactor -->> http://www.seniorweb.nl/software/40673/disk-redactor <<-- er zijn talloze artikelen over Disk Redactor nog te vinden !
Kijk deze ook -->> http://www.pcleek.com/utilities/1053-disk-redactor-vernietig-verwijderde-bestanden

Uiteindelijk dat kan je via Revo Unistaller pro. en CCleaner redelijk snel ook doen :D ( kijk screenshots ! ) ..

ScreenShot025.jpg ScreenShot026.jpg

Laatst bewerkt:
Gutmann op 160gb schijf duurt 23 uur, mijn pc kan weken aan blijven staan zonder te crashen normaal gesproken... Haha hoop dat de 1TB geen 10 dagen zal zijn... Dit lijkt me sowieso een beetje onzin maar goed.

Doe maar dan met Disk Redactor :D iiiitsjes sneller zal zijn :rolleyes: (
ifvihv.gif
1TB moet je op zon' manier ?? ik wens je success ! ) ..

Maar je weet wel hoe je die moet doen ?? eerst moet je HD wel formatteren en pas dan een van die gewenste programma gebruiken ...!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan