HÉÉL vreemd... CD-RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Heb vanmiddag een doos met 10 CD-RW's gekocht bij RAF, merk Samsung - premium.

Wil er zoeven eentje gebruiksklaar maken maar formatteren lukt niet!
Krijg na plm 2 minuten de volgende melding: "ongeldig startblokadres"en dan zoiets als "deze cd zal niet via stationsaanduiding kunnen worden beschreven" Het flitst voorbij en DirectCD (versie 3.05) stopt ermee.

Nou kan ik het natuurlijk wel met de volgende proberen, maar als die dingen niet goed zijn dan laat ik ze liever in de cellofaan om ze terug te brengen.

Zegt dit iemand iets?
 
Marian,

Welke windows versie heb je draaien en heb je ook
al de laatste updates opgehaald bij Roxio.

Vooral als je met XP draait moet je diverse updates
erover heen zetten, om vooral direct cd en scandisc
goed te kunne gebruiken.


Remy
 
Ik heb W98 en vorige week een update gedaan bij Roxio van ik meen 3.02 naar 3.05 (geen idee wat er daarmee is gewijzigd) Zoe dat het kunnen zijn want dan de-installeer ik Direct Cd eventjes en opnieuw erop zetten....?
 
Heb je alles ge-upgrade ?? of alleen direct cd ?
Ik weet niet of er voor win98 ook zoveel beschikbaar
is, maar voor XP moest ik behoorlijk wat upgraden.

Overigens is dit met Platinum 5.3 de allernieuwste versie
allemaal geintegreerd.


Remy
 
Er was slechts een upgrade mogelijk naar DirectCD versie 3.05 en eentje voor EasyCDcreator, deze 2 heb ik gedownload en daarna niet meer met DirectCD gewerkt. Wèl met EasyCDcreator en werkte prima. Ik ga nu eerst maar eens even DirectCD opnieuw erop zetten ZONDER die update want dat werkte steeds wel.

Ik trek uit jouw antwoorden de conclusie dat het dus aan de software ligt en NIET aan de cd-tjes. Bevestig dit even als dat zo is aub.
 
Het kan aan zowel de software als de cd's liggen.
Heb zelf ook ooit bij het kruidvat een doos cd-roms
terug kunne brengen, waren onbruikbaar...

Maar ff voor de duidelijkheid, kies wel de goede upgrade
op de roxio site, dus als je ECDC versie 3 hebt moet je
ook die upgrade pakken en niet voor 4 of Platinum (5)

Als je de installatie en upgrade goed hebt uitgevoerd, kun
je checken of het dan misschien aan je CD'tjes ligt.


Gr, Remy
 
Juiste opmerking, upgraden vanaf de juiste versie is alleen mogelijk.
Ik was wat (te)spontaan, excuus.

Smilies werken niet meer.
Suc6
 
Ben even bezig geweest:
heb versie DirectCD 3.01 er weer schoon opgezet en geprobeerd: zelfde probleem.
Opnieuw naar versie 3.05: zelfde probleem.

WAT NU?

Zegt iemand die foutmelding iets? Nogmaals:
"ongeldig startblokadres"
fout 0 x 400004b

(fotmeldingen komen in flits voorbij en prog stopt ermee.

Graag hier nog reactie op.

ADVIES?????
 
kijk nog één keer....

Ben ondertussen nog even verder gegaan en een 2de CD-RW geprobeerd, maar krijg dezelfde foutmelding. Via Google ook verder niks gevonden op "ongeldig startadres" ed, dus ik breng het spul maar terug naar RAF. Mogelijk dat zij weten wat er is.

TOCH NOG GRAAG, ALS IEMAND IETS WEET: JULLIE MEEDENKEN GEVRAAGD!!!
(Scheelt me mogelijk een reis van 45km vv naar RAF....)
 
Heb gebeld naar RAF, volgens verkoper waren de cd-rw's al geformatteerd dus ik moest er zó iets naar kunnen schrijven....
MIJN verhaal kon ie even niet volgen, kende niet eens DirectCD, dacht dat dat van HP was...

Mooi niet dus, krijg de melding dat de cd eerst moet worden geformatteerd.
Bovendien moet ik hem toch al IS ie geformatteerd, weer opnieuw kunnen formatteren!!!???

Die vent dacht natuurlijk maar WAT te zeggen tegen zo'n computerend huisvrouwtje....
Ze krijgen ze mooi terug, wàt een zaak daar in Lelystad!
 
Marianneke,

Dit is inderdaad een beetje l*l praat, want ook al zouden ze geformateerd zijn, dan kun je ze toch ten aller tijde weer opnieuw formateren !! dus ik denk toch dat er iets anders mee aan de hand is met deze CD-RW's. Wat het is weet ik helaas nog niet, maar laat je idd niet zo maar afschepen met zo'n sprookjes.

Gr, Remy
 
Marian,

Om het zoeken wat te vergemakkelijken, welke versie
van Easy cd creator heb jij draaien en welke windows versie.

Zo kunnen we allemaal meezoeken en misschien eerder resultaat boeken.

Dus alleen de Easy cd versie niet de direct CD versie en je besturingssysteem.


Gr, Remy
 
Re: kijk nog één keer....

Geplaatst door marianneke
Ben ondertussen nog even verder gegaan en een 2de CD-RW geprobeerd, maar krijg dezelfde foutmelding. Via Google ook verder niks gevonden op "ongeldig startadres" ed, dus ik breng het spul maar terug naar RAF. Mogelijk dat zij weten wat er is.

TOCH NOG GRAAG, ALS IEMAND IETS WEET: JULLIE MEEDENKEN GEVRAAGD!!!
(Scheelt me mogelijk een reis van 45km vv naar RAF....)
lotgenoot
lotgenoot2
Er wordt nav die links gerept over een volledige Windows98/95 installatie, de DMA functie uit-/aanzetten...misschien heb je er wat aan.
Wellicht dat je een ander merk CDRW kan proberen, 'k kwam bij soortgelijk probleem 'IMATION' tegen die wel werkten.
Daarbij kunnen Norton appl blijkbaar interferen met roxio, dus Norton afsluiten zo mogelijk.
bron
nog meer ennog meer
"In order to work with DirectCD, a CD recorder must, at a minimum, support packet writing. You can check "CD Recorder Characteristics and Capabilities" in our Recorder Support Database to determine whether your recorder supports it. However, some CD recorders (particularly some older ones) which claim to support packet writing have failed DirectCD testing and are not supported.
Packet writing is a feature which must be built into the recorder's hardware. It cannot be implemented by a firmware upgrade.
In versions 2.0 and later, DirectCD for Windows support is concentrated on new recorders which support packet writing and also use the MMC command set. Older recorders, especially those which do not support MMC, will never be supported in DirectCD 2.0 and up, even if they were supported in 1.x versions."
bron en anders nog uit te pluizen ditte
suc6
 
Novice.

I'm totally new to CD recording. When I try to format a CDRW disc it runs for about 4 minutes and then stops with this error:
Illegal start bloc address. Drive reported an unknown error (ox 400004b).

I can format a CDR disc O/K

I'm running Windows 98SE with Roxia Ver 5.3.071 Basic.

My CD rom drive is: LG8320B 32X 10x 40x

Any guidance would be really appreciated, thanks

Dit komt van de roxio site zelf en komt vrij vaak voor, maar er schijnt nog niemand op gereageerd te hebben.
Blijkbaar is dit een onoplosbaar probleem....
 
Geplaatst door Remy

Blijkbaar is dit een onoplosbaar probleem....
Vandaar dat de helpmij MODS de vraag als beantwoord hebben afgevinkt!? Lijkt me wel nobel om juist nu eens en voor altijd dit probleem gezamenlijk de wereld uit te helpen...iemand?
 
Nòg een bevestiging dat het ws aan de cd-tjes ligt: ik heb een CD-RW van db Boeder geformatteerd zonder problemen. Mag er nu dus van uit gaan dat het niet aan de software ligt.
Easy CD Creator is versie 4.05 trouwens Remy, en W98se op de comp.

Heb wat oude nrs van blad ComputerIdee doorgelezen en bij de Faqman in nr 23-2002 staat een oplossing die verworpen wordt door een reactie in nr 25. Daar weten ze het ook niet maar volgens hen zit het ook in bep. merken CDs. Ook zou een nieuwere versie dan de mijne mogelijk dit probleem kunnen ondervangen....

De suggestie van windoos is een hele goeie: wie helpt dit probleem de wereld uit, want ik krijg stilaan het idee dat dit toch nogal eens voor komt!!!

Mogelijk om hier eens te inventariserenwie wel / niet problemen heeft met welke CD-RWs in combinatie met welke software en brander ??

Enne, deze vraag is dus nog LANG NIET opgelost.
 
haaaaj marianneke,
zonder bijbedoeling of topic kicken, ik wil ff snel zien wat er gebeurt bij de 100e post...al blijft 't probleem daar.
 
Geplaatst door windoos

Vandaar dat de helpmij MODS de vraag als beantwoord hebben afgevinkt!? Lijkt me wel nobel om juist nu eens en voor altijd dit probleem gezamenlijk de wereld uit te helpen...iemand?

Iedereen kan de status op opgelost zetten, niet alleen mods ;)
 
heb ze inmiddels teruggebracht naar RAF, mogelijk dat deze cd-RW's een snellere brander nodig hadden. "High speed only" stond ergens op. Alleen zij wisten ook niet HOE SNEL dat dat moet zijn...

de mijne is 8x4x32 dus inderdaad niet van de snelle..

worshippy.gif
frusty.gif
worshippy.gif
frusty.gif
worshippy.gif
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan