H-Shifter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
ik ben bezig om een joystick omtebouwen tot een H shifter ik zag via internet dat je heelmakkelijk een force feedback joystick kunt gebruiken als h-shifter maar die heb ik niet !

ik heb wel een gewone joystick zonder Force feedback en ik moet nu in hout een patroon maken voor de versnellingen probleem is ik heb hier thuis geen zaag materialen liggen dus meot het met de hand en nu is mijn vraag
hoe kan ik dit stuk uit het hout halen ?

5polyf.jpg

dat is zeg maar het stukje hout

er zit een zogenaamd H patroon in
Links boven versenelling 1
links onder versnelling 2
midden boven versnelling 3
midden onder versenelling 4
rechts boven versnelling 5
rechts onder versnelling 6

tussen de zwarte lijnen moet de joystick er door heen

maar hoe gaa ik dat er uit halen zonder materiaal ?

ik heb geen boor geen circkelzaag ook geen decoupeerzaag

met papier is het makkelijk een schaartje er door prikken maar hoe doe je dat met hout ? zonder materiaal

dat is een optie maar dan moet ik een gat boren die ik niet heb :s

ik heb op marktplaats een advertentie staan over een joystick gezocht

kijk een forcefeedback is makkelijker omdat met een programma kun je je joystick zo instellen dat hij een h patroon folgt dat het andere stuk er tussen zeg maar niet bestaad dat is aleen mogelijk met een forcefeedback

naja kijken bij de kringloop dan maar en vrienden vragen of ze er 1 hebben liggen

wat vindt u van dit filmpje ?

http://www.youtube.com/watch?v=MEJT4V1UzZ4

trouwens heeft u msn ? or skype ? is makkelijker :)

Een figuurzaagje en een handboortje om een gaatje te maken...denk ongeveer dat je een 10tje kwijt bent bij een dhz zaak

oops ik bedoelde figuurzaggje 2 euro :)

dan kan ik beter een figuur zaagje lenen en een handboordje ook maar alsnog

probleem is op het hout daar moet een patroon in zoal ik heb hem gemaakt in paint

uuuhm moeilijk uit te leggen

maar de balk links en rechts zeg maar waar de versnelling 1 en 2 zitten en rechts 5 en 6 dat moet wel het maximum zijn waar de joystick bij kan zeg maar de joystick kan maar op een bepaalde hoek hij kan niet vlak zeg maar

natuurlijk kan ik het houtje dan wat hoger of lager doen snap je.

maar alsnog

aan handboordje is niet nodig denk ik
is het niet makkelijker als ik een oude ronde schroevendraaier op het fornuis leg met de punt natuurlijk dat hij gloeiend heet is en dan een gat door het hout heen brand ? figuurzaagje er door

Nou, het lijkt me handig dat je even wacht met dat plankje uit te zagen totdat je weet hoe groot de uitslag is van de joystick.

Een gaatje kan je evt. ook maken met een kleine schroevendraaier oid, ik zou geen gat er proberen in te branden.

oke

ik wacht er natuurlijk wel mee

ik denk dat ik de kringloop maar eens een bezoekje ga brengen en hopen dat zij een joystick hebben liggen

het makkelijkste is een forcefeedback joystick zoeken want

daar hoef ik niks aan teveranderen aleen het programmatje doet het al zodat hij een schakelpook is in een H patroon

wat ook kan is met karton ? daar kom je makkelijker doorheen en als je nou 1 plaatje karton hebt en daar nog 3-5 plaatjes van maakt en aanelkaar lijmt en daar een doosje van maakt met 5 laagjes karton dan is het natuurlijk wat sterker dan 1 plaat karton ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan