Standaard Email

Brainstorm

Verenigingslid
Lid geworden
11 jun 2008
Ik gebruik het standaard mailprogrma van Windows, kan echter geen mailtjes meer verzenden.
Het lijkt in 1ste instantie goed te gaan.
Maar dan komt hij terecht in de prullemand.
Onder het tijdstip volgt een soort verkeersbord, een klein rood cirkeltje met de diagonaal rood streepje.

Gokje: Verkeerde instellingen. Controleer ze eens bij je provider.

Heb je iets veranderd? Is het oude mailprogramma vervangen door de nieuwe Outlook? Je geeft wat weinig informatie.

Hallo Aar,
Over welke instellingen heb je het dan.
Wat zou ik dan moeten controleren?

Over hoe je jouw mail ophaalt.

Hallo OctaFish,
Het oude Outlook gebruik al een tijdje meer.
Ik weet niet welke info ik nog meer kan geven.

Je mail-provider misschien? Als je een mail wilt sturen, moet je toch ergens aangeven bij welk postkantoor (SMTP) deze bezorgd moet worden. Of vertel minimaal welke mailprovider je hebt.

En ik ging ervan uit dat......????

En de batterijen van het toetsenbord waren op?

En het bericht was weg.

Nieuwe info.
Zoals ik al aangaf kwam er bij het verzenden van mail een klein rood cirkeltje\sreepje te staan onder de datum bij Alle berichten. Ik ging er van uit dat de mail niet werd verzonden.. Ik ben er nu achter gekomen dat de mails wel werden verzonden.
Maar als ik een mail naar me zelf stuur met een ander emailadres komt hij niet over.
Als ik vandaag eem mail verstuur krijg hem niet meer te zien in Alle berichten.
Nieuw is ook dat hij in het onderste vak bij Alle berichten met de melding komt 'Maak verzenden ongedaan'kort daarop gevolgd met de melding 'Zojuist bijgewerkt'1 niet-verstuurd bericht'
Onlangs is er wel een update geweest van Windows.

Aula worden, afhankelijk van je instelling, niet altijd gelijk verstuurd. Dan blijft de mail dus even in de map Concept staan, voordat hij daaruit verdwijnt naar Verzonden Items als de verzending heeft plaats gevonden.

welke mail provider gebruik jij?
Kun je een afbeelding hier plaatsen met de foutmelding. (plaatje zegt meer dan 1000 woorden)

Tip. Anonimiseer de afbeelding van de email. Staat persoonlijke informatie in.

Ik zou eerst eens proberen te achterhalen waarom die dingen in je prullenbak terechtkomen. Dat is geen standaardgedrag van email. Mogelijk iets (per ongeluk) van regels ingesteld.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Haal even je screenshot weg, en beperk het tot je probleem, en anonimiseer het‼️❕‼️
Zie ook RogerS.

Als ik een nieuwe mail aan het opstellen ben en tik per ongeluk met mijn vinger op een plek buiten het mailbereik dan schiet hij gelijk door naar de prullenbak.
En als ik een afgemaakte mail verstuur komt hij ook direct in de prullenbak, de mail wordt overigens dan wel verstuurd. In beide situaties komt er in de prullenbak onder het tijdstip dat rode cirkeltje met dat diagonale streepje

Welke mail provider gebruik jij?

Heb je al eens een ander e-mail programma geprobeerd? Zo nee: probeer dat dan eens. Thunderbird bijvoorbeeld.

Terug
Bovenaan Onderaan