Op verzoek van Oxie en some people at msn.
Aloha,
In dit topic post ik alle weetjes over Habbo-Imaging en uiteraard de url en de gehele lijst met codes.
Hier kan je je ontdekkingen ook plaatsen en dan add ik ze weer in deze post.
Wat is Habbo Imaging?
Met Habbo Imaging kan je je eigen Habbo laten zien en in allerlei 'standjes' om het zo maar te noemen en met allerlei gezichts vormen. Leuk dus maar ook top voor je Habbo Fansite ofzo.
Habbo Imaging is er in 2 soorten (!). Een 'figure-code' (bron weergeven bij Habbo Look aanpassen, scrollen zie je ergens je code van je Habbo-figuur) waarmee je een poppetje kan laten zien. In dit topic hebben we het over de 'eerst' uitgevonden ding (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) Dit omdat als je met een figuurcode wilt gewoon name= in figure= veranderd.
En nu?
Nu gaan we het over de url hebben waarin ik alles uitleg.
habbo.nl/habbo-imaging/avatarimage?size=grootte&direction=Waar lichaam naar toe 'kijkt'&head_direction=Waar hoofd naar toe kijkt&gesture=sml&action=actie zoals lopen&user=gebruiksnaam&img_format=gif, png, jpg etc.
De directions zijn nummers (1 t/m 8) die aangeven waar je naar toe kijkt. Je kan de nummer zolang maken als je wilt maar 1 t/m 8 zijn eigenlijk alle nummers die je nodig hebt en het snelst want als je 88888 doet dan gaat ie eerst 88888 keer rond draaien (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)
Het gesture is hoe het gezicht kijkt, lachend bijvoorbeeld maar hij kan ook zijn ogen dicht hebben of praten.
De action is wat je poppetje doet, lopen, zwaaien etc. Voorheen kon je maar een ding bij actie tegelijk dus je moest zwaaien OF lopen (bijvoorbeeld). Sinds kort heeft sisi-sqaud iets nieuws ontdekt hierbij, je kan meerdere acties door een komma te plaatsen (bijvoorbeeld: wlk,wav).
En user spreekt voor zich: de HabboNaam (let op: als je alleen een figuur wilt die dus nooit veranderd moet je van 'user=' maken 'figure=' en achter de = natuurlijk de figuur-code).
Size is de grootte van het poppetje.
De codes
Ik zit nu wel steeds de zeuren over wat alles is maar het is handiger te begrijpen ookal kan je, als dit je eerste keer is, nog niet echt weten wat wav en wlk nou betekenen.
Hieronder vind je de codes, uiteraard alles netjes en niet actions met gestures door elkaar (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)
Gestures (uitdrukkingen):
• std = niks, normaal
• sml = lachen
• sad = verdrietig
• agr = boos
• srp = verrast, verbaasd
• eyb = slapen, ogen dicht
• ohd = zielig kijken, alsof je een joint op hebt (ligt eraan welke richting) Let op: deze werkt niet meer!
• spk = praten
Actions (acties):
• std = staan
• wlk = lopen
• lay = liggen
• sit = zitten
• wav = zwaaien
• drk = drinken met (nog) niks in je hand
• crr = drinken vasthouden met (nog) niks in je hand
• spk = bollere hoofd (net voor je mond opengaat bij praten)
• ohd = gezicht verdween, veranderde van plek
Directions (kanten, directies):
• 1 = rechts recht
• 2 = rechts voor
• 3 = recht
• 4 = links voor
• 5 = links recht
• 6 = links achter
• 7 = achter
• 8 = rechts achter
Sizes (groottes):
• b = normaal, groot
• s = klein
Drinkcodes:
De codes zijn anders dan in de externals van Habbo, raar maar waar.
• 1 = water, limonade, standaard
• 2 = wortel
• 3 = ijs
• 5 = cola
• 6 = koffie
• 9 = iets rozes
Meerdere acties?
That's possible, als je meer 'actions' wilt zoals lopen en zwaaien tegelijk dan kan dit sinds deze week!
Als je lopen en zwaaien wilt dan tik je simpel 'wlk,wav' in, als je een nieuwe actie wilt moet je deze met de komma scheiden.
Let op: als je meer acties wilt kan het soms even lastig zijn want hij doet bijvoorbeeld 'wlk,wav' wel maar 'wav,wlk' niet (dan pakt hij de laatste actie) (IMG:style_emoticons/default/ohmy.gif)!
Hoe krijg ik een drankje in de hand?
In V18 was dit niet mogelijk (had ik nog getest), sinds V19 is dit echter wél mogelijk. Casper heeft dat zojuist opgemerkt, bedankt!
Simpel, maak van 'action=drk' 'action=drk=ID-VAN-LIJST-DIE-IK-HEB-GEGEVEN'.
Dan drink je, zo simpel is ut! Wil je alleen drinken in je hand maar niet drinken? Dat kan ook! Maak dan van 'drk' 'crr'.
Mijn figuur op Habbers maar het is niet toegestaan? :OOO
Dat klopt, de url die Habbo gebruikt word niet toegestaan op Habbers als image extentie omdat er 'gekke' tekens inzitten (%, =) en omdat het niet eindigd op .gif/.png/whatever ((IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)).
Daarvoor heb ik een oplossing, gebruik de volgende url wat eigenlijk een doorverwijziging is naar Habbo.nl maar dus gewoon netjes zonder gekke tekens op .gif eindigd.
Code:
http://simat.gratishosted.nl/habboscript/habboimaging/CODE/DIRECTION/HEAD_DIRECTION/
GESTURE/ACTION/USER.gif
And further...
Dat was het, ga knutselen... post je ontdekkingen hier en heb er plezier mee! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Groetjes,
sisi-sqaud
(IMG:
http://simat.gratishosted.nl/habboscript/habboimaging/b/4/4/spk/wlk,drk=3,wav/sisi-sqaud.gif)