hacken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaber

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
Berichten
524
hallo iedereen,

stel iemand wil mijn pc proberen in tekomen met een of ander programma die wordt door m'n firewall tegengehouden (Mc Afee 2005).

maar stel nou dat mijn msn aan staat en diegene gaat via de poort die msn ook gebruikt proberen te binnen komen dan zou het toch wel kunnen lukken of niet?? :confused:

wat denken jullie
 
Nee, natuurlijk niet. Door die MSN-poort kunnen alleen MSN gegevens. Al het andere wordt direct tegen gehouden. MSN is qua hacken volgens mij erg veilig.
 
Geplaatst door KaY.NL
Nee, natuurlijk niet. Door die MSN-poort kunnen alleen MSN gegevens. Al het andere wordt direct tegen gehouden. MSN is qua hacken volgens mij erg veilig.

Geplaatst op 06-07-2005 door Webwereld.nl

Hackers en virusmakers hebben in het laatste halfjaar massaal misbruik gemaakt van de slechte beveiliging van chatprogramma's zoals AIM, MSN en Yahoo Messenger. »

Geplaatst op 06-07-2005 door Webwereld.nl

"Virusmakers hebben de chatprogramma's ontdekt als het slechtst beveiligde medium", zegt Francis deSouza, algemeen directeur en medeoprichter van IMlogic. De aanvallen blijken voornamelijk gericht te zijn op het stelen van informatie of het hacken van een systeem.

En sinds wanneer kan door een poort maar één soort gegevens :eek:.. FTP is standaard poort 21, maar als ik poort 7896 hiervoor wil gebruiken werkt het ook lijkt me?
Teamspeak: 8767, kan ik aanpassen als ik dit wil.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
En sinds wanneer kan door een poort maar één soort gegevens :eek:.. FTP is standaard poort 21, maar als ik poort 7896 hiervoor wil gebruiken werkt het ook lijkt me?
Teamspeak: 8767, kan ik aanpassen als ik dit wil.
Dat is ook niet wat ik bedoel. Ik bedoel: het is niet zo dat een hacker even een programmaatje opent. Een ipadres invoert, en vervolgens je computer gaat doorspitten via de MSN-poort. Dat is natuurlijk grote onzin.

Als je het over SPAM hebt is het een heel ander verhaal. Maarja... dat is nog veel erger met programa's als KazaA, limewire enz...
 
Geplaatst door KaY.NL
Dat is ook niet wat ik bedoel. Ik bedoel: het is niet zo dat een hacker even een programmaatje opent. Een ipadres invoert, en vervolgens je computer gaat doorspitten via de MSN-poort. Dat is natuurlijk grote onzin.

Ik dacht al :).
 
Ik zie het zo:

MSN heeft in het verleden inderdaad beveiligingslekken gehad (en er zitten er vast nog wel een paar onbekende in).

Zolang je je MSN Messenger up to date houdt heb je denk ik weinig te vrezen op dat gebied.

-Edit: en natuurlijk nadenken voordat je een bestand of link opent die iemand je stuurt!
 
Laatst bewerkt:
maar om e.e.a. even duidelijk te stellen, als iemand binnen wil komen komt hij binnen, is het niet linksom dan wel rechtsom maar een beetje hacker komt overal binnen, msm poort open of dicht.....:cool:
 
Tja, het ligt natuurlijk aan de kennis, resources en motivatie van de aanvaller.

De gemiddelde thuisgebruiker ziet alleen de scriptkiddies (die programma's downloaden van het internet en daarmee inbreken zonder dat daar al te veel kennis voor nodig is)

Al hoewel, ze kunnen natuurlijk altijd nog bij je thuis inbreken, een kopie van je harde schijf maken, overal verborgen camera's ophangen en een hardware keylogger in je toetsenbord inbouwen ;)
 
Geplaatst door Jaber
stel iemand wil mijn pc proberen in tekomen met een of ander programma die wordt door m'n firewall tegengehouden (Mc Afee 2005).
Bang dat er een hackerprog je pc heeft besmet?
Een firewall baseert zich toch ook op het programma dat de poort gebruikt ipv de poort zelf?

James:)
 
Laten we het vanaf een andere kant benaderen....

Het is inderdaad zo dat: als ze binnen willen komen, dan komt een echte hacker echt wel binnen.

Maar waarom zou een hacker jouw pc gaan doorspitten???

Dit is nou een vraag die mij keer op keer bezig houd bij het lezen van mensen die zo als de dood zijn voor hackers en sommige van die mensen denken bij elke melding van de firewall dat het om een aanval cq inbraak gaat.

Waarom zijn mensen zo bang?
Want over het algemeen zijn het gewone thuisgebruikers, die deze angst zo erg hebben.
 
Geplaatst door dutchdavid
Het is inderdaad zo dat: als ze binnen willen komen, dan komt een echte hacker echt wel binnen.
Dat denk ik dus niet.
 
Geplaatst door KaY.NL
Dat denk ik dus niet.

Mag jij even uitleggen waarom Hackers het pentagon en het witte huis zijn binnengedrongen? En dat is echt geen kwestie van lakse beveiliging aldaar..

Security is altijd te omzeilen. Zelfs de allersterkste encryptie is te kraken; zij het met veel supercomputers en tijd.
Alleen; wanneer je bijvoorbeeld zo'n super geencrypt password elke 12 uur veranderen zou en het duur minimaal 84 uur voordat het gekraakt is..

ThuisPC's zijn alleen doelwit van scripkiddies, massa aanvallen en Trojans van klasgenoten (over het algemeen dan). Daar is niets interessants te halen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
Mag jij even uitleggen waarom Hackers het pentagon en het witte huis zijn binnengedrongen? En dat is echt geen kwestie van lakse beveiliging aldaar..
Zijn ze dat dan? En tot welke informatie hebben ze dan toegang gekregen...? Tot de werkroosters van de security zeker :confused: . Als die hackers werkelijk overal komen kunnen... waarom hacken ze dan niet een nationale bank...? Gebeurt ook bijna nooit.

Je merkt al: ik sta er een beetje laks tegenover. Er zijn bij mijn weten nooit harde bewijzen geweest dat hackers ook daadwerkelijk toegang kunnen verkrijgen tot echt belangrijke gegevens. Dus: waarom zou je je druk maken?
 
Geplaatst door KaY.NL
Zijn ze dat dan? En tot welke informatie hebben ze dan toegang gekregen...? Tot de werkroosters van de security zeker :confused: . Als die hackers werkelijk overal komen kunnen... waarom hacken ze dan niet een nationale bank...? Gebeurt ook bijna nooit.

Je merkt al: ik sta er een beetje laks tegenover. Er zijn bij mijn weten nooit harde bewijzen geweest dat hackers ook daadwerkelijk toegang kunnen verkrijgen tot echt belangrijke gegevens. Dus: waarom zou je je druk maken?

Aah; allemaal nuchter hollandse propaganda zeker : - )...
Hoe ver denk je dat ze het laten komen? Iran kan echt niet "even" een kernraket lanceren omdat ze een PC gehackt hebben.
En je hoort ook relatief gezien regelmatig over banken en grote bedrijven die gehackt worden en op die manier geld en privacy gegevens kwijtraken.

Zet de beste hackers van de wereld op jouw PC en die komen echt wel om je ZoneAlarm of Norton heen zogezegd.

Ik maak me nergens druk om; en zeker voor mijn thuisPC niet. Het gaat me meer om het feit dát het mogelijk is.
 
Ik snap wat je bedoeld. Ik wil me er toch eens in verdiepen wat dan allemaal mogelijk is. Tips?
 
Het gaat eigenlijk niet echt om de gevallen apart, maar meer om het principe... het is maar net HOE HARD ze bij je pc binnen willen geraken...

Je hebt er geen idee van op welke manier ze tewerk gaan...:(

James:)

[edit]
Waarom heb ik het gevoel dat je geen hack-tips gaat krijgen?:p
[/edit]
 
Geplaatst door James007
[edit]
Waarom heb ik het gevoel dat je geen hack-tips gaat krijgen?:p
[/edit]
Haha... nee... ik bedoel tips waar ik informatie kan vinden over wat hackers kunnen. Niet HOE ze het doen natuurlijk. Met andere woorden: wat de gevaren zijn. Héhé.. wat denk je wel :p. We're keeping Helpmij clean. ;)

En nu ff welterusten zeggen in het weltrusten-topic.
 
Naar wat voor informatie je toegang zou kunnen krijgen?

Wat staat er nou allemaal op computers opgeslagen?
Nou om maar eens een paar dingen te noemen
- credit card gegevens
- medische gegevens
- persoonsgegevens

Bouwtekeningen van het Pentagon
http://www.webwereld.nl/articles/7530

Geheime informatie van de Australische overheid
http://www.security.nl/article/5985...eheime_bestanden_ministerie_van_defensie.html

Broncode van Microsoft, Sun, Cisco, Dragon, Napster
http://www.webwereld.nl/articles/13064

Pin Automaten :)
http://www.windowsfordevices.com/news/NS6438545389.html

Dan moet je ook niet alleen aan computers denken. Een bekende hacker, kevin mitnick liep soms gewoon gebouwen van bedrijven binnen (desnoods verkleed als technicus) Daar ging hij dan achter een pc zitten, en niemand zei er wat van... Waarom de pc's aanvallen als de zwakke schakel bij die homp vlees ligt die ervoor zit :)

Goed te lezen boeken over ICT beveiliging (weinig technische kennis benodigd):

Bruce Schneier - Secrets and Lies
Kevin Mitnick - The Art of Intrusion
Kevin Mitnick - The Art of Deception

De laatste is volgens mij ook in het Nederlands verkrijgbaar.
 
Dan moet je ook niet alleen aan computers denken. Een bekende hacker, kevin mitnick liep soms gewoon gebouwen van bedrijven binnen (desnoods verkleed als technicus) Daar ging hij dan achter een pc zitten, en niemand zei er wat van... Waarom de pc's aanvallen als de zwakke schakel bij die homp vlees ligt die ervoor zit :)

Maar zeg nou zelf; dat is toch het toppunt van filmdomheid.
Bij ons (ANWB) komt de glazenwasser er nog niet eens in zonder afspraak, legitimatie en toezicht personeel..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan