hacken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klavertje vier

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Berichten
27
Ik hoorde vandaag van een vriendin dat haar vriend een programma heeft gekocht waarmee hij naar zijn zeggen mij hackt. Ik heb als firewall ZoneAlarm en gebruik Norton antivirus prof 2004. Hij heeft gezegd dat hij via hotmail binnenkomt. Kan dit zomaar? En zoja, wat doe ik hier tegen? Hoe kan ik controleren of hij mij hackt, merk ik dit dan als ik zelf mijn pc gebruik?

Alvast bedankt.
 
je eigen niet op laaten (((naaien)))
1 die programmas kan je geen eens kopen.
en je ben voldoende beveiligt :thumb:
 
Beste klavertje vier,

leuke fabeltje heeft je vriendin je verteld,
natuurlijk niet, en dat via hotmail, maak dat de kat maar wijs, enkel wat ie wel kan doen is bijvoorbeeld een virus via een e-mail aan jouw te sturen, dus mijn suggestie naar jouw is, dat niet te openen,

en ook al heeft ie een hack prog, dan zal hij eerst mee moeten leren omgaan, en de benodigde appartuur hebben,

en wat bereikt ie mee, ik denk niks, dus maak jij absoluut geen zorgen over dat....

het blijf bij een fabeltje,,,,
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Nu kan ik straks weer lekker slapen.:)

Maar stel dat iemand mij hackt, hoe zie ik dit, of merk ik daar niks van?
 
ligt eraan, soms krijg je van zonéalarm of van norton een melding dat iemand je systeem heeft proberen in te dringen en dat de aanval met suc6 is afgeslage :)
maar als hij binnen is kan hij een bericht achterlaten of met je harde sgijf gaan zooien :p
dus als j pc morgen niej opstart... :D :D :D
 
Hi,

Komt die vriend van uw vriendin op je PC ? Zo niet kan hij geen keylogger installeren.

1° Zulk progr. kan je niet kopen. Je kan het wel downloaden. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij binneraakt. Als je firewall goed ingesteld is, en je opent geen mails die verdacht lijken, is de kans zéér miniem dat er iets gebeurd.

2° Mijn zoon heeft het voor de grap ook eens geprobeerd , maar hij had pech, want mijn poorten zijn allemaal "stealth".

Dus..... volgens mij grootspraak, om indruk te wekken.
 
Normaal gesproken zou je gewoon veilig zijn met je virusscanner en firewal, zeker als jij geen bestanden opent waarvan je niet weet wat het is kan er weinig fout gaan.

Dit lijkt me een typisch geval van opschepperij, maar dat moet jij beter kunnen, vertel die 'vriend' eens dat je aangifte gaat doen van inbreuk op de privacy, want hacken is verboden in nederland en heeft aan jou toch bekend dat hij aan het hacken is :p :D
Misschien maakt dat een beetje indruk op hem.
 
Hij heeft tot een aantal maanden geleden inderdaad toegang gehad tot mijn pc. Hij beweerd ook mijn ip-adres te hebben, maar deze is al lang veranderd. En mocht hij mij echt hacken ga ik zeker aangifte doen!:evil:

Bedankt weer voor jullie antwoorden.:)
 
Geplaatst door klavertje vier
Hij heeft tot een aantal maanden geleden inderdaad toegang gehad tot mijn pc. Hij beweerd ook mijn ip-adres te hebben, maar deze is al lang veranderd. En mocht hij mij echt hacken ga ik zeker aangifte doen!:evil:

Bedankt weer voor jullie antwoorden.:)

Als je ip adres veranderd is, kan hij het zeker niet meer. Dus opschepperij en kleingeestig. Maar.... wees op je hoede.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan