virtually
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 mrt 2002
Ik heb net even iets stoms gedaan, een .rar bestand uitgepakt en tot mjn verbazing stond er in één keer dialer op mijn bureaublad evenals in het windows startprogramma.
Gescand met SpyBot bleek het hacker.ag te zijn, Hijackthis erop los gelaten, bleek mijn startpagina verandert in een of andere pagina die linkte naar een webcam. Alles verwijdert wat er verdacht uit zag en wat gemaakt was op het moment dat ik het .rar bestand had uitgepakt.
Voorzover is het denk ik wel opgelost, maar zeker weten doe ik het niet.
Het .rar bestand heb ik trouwens nog wel, wat het dus niet was. Maar wel het icoontje van .rar alleen stond er .exe achter en frappant was dat ik hem wel kon uitpakken.
Smartguys dat ik er zelfs instonk.
Ik dacht dat ik wel veilig zou zijn met Spywareblaster etc,etc.
Vraagje ben ik nu weer helemaal clean???
Gescand met SpyBot bleek het hacker.ag te zijn, Hijackthis erop los gelaten, bleek mijn startpagina verandert in een of andere pagina die linkte naar een webcam. Alles verwijdert wat er verdacht uit zag en wat gemaakt was op het moment dat ik het .rar bestand had uitgepakt.
Voorzover is het denk ik wel opgelost, maar zeker weten doe ik het niet.
Het .rar bestand heb ik trouwens nog wel, wat het dus niet was. Maar wel het icoontje van .rar alleen stond er .exe achter en frappant was dat ik hem wel kon uitpakken.
Smartguys dat ik er zelfs instonk.
Ik dacht dat ik wel veilig zou zijn met Spywareblaster etc,etc.
Vraagje ben ik nu weer helemaal clean???