Hacker!

Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
1.061
Ik vandaag op msn... iemand wil mij toevoegen ik accepteren blijkt het een hacker te zijn die echt alles kon zien/veranderen in mijn pc

Ik dacht nog dat kan nooit heb Norton firewall maar ja hoor toch

Gelukkig was dit een zeer vriendelijke hacker die veel mensen gaat helpen aan een veiligere pc!

Hij heeft mij Norton 2003 toegestuurd met de boodschap dat deze een stuk beter beveiligd en is toen weer weggegaan!

Gelukkig heb je dus ook nog hackers die je pc/bestanden met rust laat en je alleen helpt!!
 
Geplaatst door epse

Hij heeft mij Norton 2003 toegestuurd met de boodschap dat deze een stuk beter beveiligd en is toen weer weggegaan!

En nu maar hopen dat in de 2003 'niets verdachts' aanwezig is. Voor het installeren maar even scannen ;-)

Groet,
Leintje
 
Hoorde ik daar hacker :eek: :eek: :eek:???!! Dit is een scriptkiddie beste Epse.. ;)

Maar whatever, hoe kwam hij zomaar in jouw pc dan? Had hij een programmatje opgestuurd toevallig :eek:?
 
scriptkiddie?

hij kan toch ook via dos, netbios benaderen? :D

idd die ****files die je neit moet openen, maar dan ben je ook neit echt slim als je dat doet;) joking:D
 
Geplaatst door leintje


En nu maar hopen dat in de 2003 'niets verdachts' aanwezig is. Voor het installeren maar even scannen ;-)

Groet,
Leintje

je hebt hier gelijk in, maar sommige dingen kun je scannen en scannen maar dan komt er nog steeds geen virus boven water, en er zit toch zoiets in.
 
Als je via NetBios wilt hacken zul je eerst achter iemands IP moeten komen, en dat gaat via MSN niet zo gemakkelijk want je zult eerst een file transfer moeten starten voordat iemand uberhaupt achter je ip komt want je zit achter een server van MSN.
 
Nou ik zou hem maar eens vragen hoe hij binnengekomen is dan :)

Mijn theorie:

Je hebt (of had) een of ander trojan horse op je PC staan die je op je firewall per ongeluk serverrechten gegeven hebt. Deze "hacker" was willekeurig ip adressen aan het afscannen en kwam jou pc tegen. Daar vond hij je msn adres en voegde je toe.

Blaataap heeft gelijk, via alleen msn zie je geen ip adressen tenzij er een directe verbinding is. (zoals filetransfer idd)
 
Dit verhaal kwam een maand of 3 geleden ook hier voor. Zoek eens op hacker. Wie weet vind je het.
Ga dan maar naar:MooSoft en download TheCleaner. (trojans)
Ook kun je naar Sygate om je te laten scannen. (ik hoop dat de link werkt) (trojans)
Ga tenslotte ook nog even naar Housecall (virussen en ook wat trojans)

Als je dan al iets binnen hebt gekregen ben je het hierna zeker kwijt.
 
Geplaatst door epse
Ik vandaag op msn... iemand wil mij toevoegen ik accepteren blijkt het een hacker te zijn die echt alles kon zien/veranderen in mijn pc
Ik dacht nog dat kan nooit heb Norton firewall maar ja hoor toch
Gelukkig was dit een zeer vriendelijke hacker die veel mensen gaat helpen aan een veiligere pc!
Hij heeft mij Norton 2003 toegestuurd met de boodschap dat deze een stuk beter beveiligd en is toen weer weggegaan!
Gelukkig heb je dus ook nog hackers die je pc/bestanden met rust laat en je alleen helpt!!

Ik vind dit wel een heel vreemd verhaal moet ik je zeggen Epse.

Dit roept bij mij veel vragen op:

1. Is dit niet toevallig iemand die je kent en die gewoon wist wat er op je pc zat omdat hij of zij gewoon op je pc een keer heeft gewerkt?

2. Als je zegt die persoon kon alles zien: wat bedoel je daamee? Wat is alles? En wat kon die hacker precies zien?

3. Hij heeft je de Norton firewall 2003 gestuurd. Hoe heeft hij die naar je toegestuurd? Weet je wel zeker dat in die software die hij je stuurde ook toevallig geen trojan erin zat? En welke versie had je dan voordat je Norton firewall 2003 erop had dan?
 
Hmm, ik heb ervaring met dit soort dingen...

Wel toeval dat die hacker dan geen pubstro ervan heeft gemaakt en dat het een nederlander was, maargoed..

Eerst scant iemand je naar je netbios logins (bijv veel mensen hebben Administrator aanstaan zonder wachtwoord, dan is het gelijk bingo).
Een slimme hacker heeft een eigen r00tkit gemaakt, maar er zijn ook van die **kels (scriptkiddies) die dan verder gaan *****n met bijv een programma (www.linkweg.niemand_op_het_idee_brengen), hiermee kan je remote inloggen, er zit ook een truukje in dat de persoon waarbij je inlogt niets merkt, al ga ik dit niet vertellen omdat je er dan weer 1000 'hackers' bijkrijgt.

<knip>Maar hoe dit precies werkt ga ik niet uitleggen...

Mod edit:// Er stonden geen illegale zaken in dit bericht, maar aangezien ik geen mensen op ideeen wil brengen heb ik dit bericht toch enigzins aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door saldos


Ik vind dit wel een heel vreemd verhaal moet ik je zeggen Epse.

Dit roept bij mij veel vragen op:

1. Is dit niet toevallig iemand die je kent en die gewoon wist wat er op je pc zat omdat hij of zij gewoon op je pc een keer heeft gewerkt?

2. Als je zegt die persoon kon alles zien: wat bedoel je daamee? Wat is alles? En wat kon die hacker precies zien?

3. Hij heeft je de Norton firewall 2003 gestuurd. Hoe heeft hij die naar je toegestuurd? Weet je wel zeker dat in die software die hij je stuurde ook toevallig geen trojan erin zat? En welke versie had je dan voordat je Norton firewall 2003 erop had dan?

1. Dit was geen bekende van mij! Hij opende opeens mappen ect en toeb voegde die me toe op msn. Hij kon dus alle mappen van me openen dus zeg maar de muis van me overnemen!

2. Hij kon dus in alle mappen enz enz

3. Hij heeft hem gewoon naar mijn HD gekopieerd. Ik heb er nu (nogsteeds) 2002 opstaan.

Ik heb ook niks geopend of toegestuurd gekregen van hem dus aan mij lag het niet!
 
epse,

gebruik je toevallig file and printersharing?
 
Hoe weet je nou zeker dat je van hem niets te pakken hebt. Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken. Dowload jij nooit eens een progje? Zo kreeg ik ook een hacker binnen maar gelukkig waarschuwde Norton me ;)
Als hij dan eenmaal binnen is lijkt het me een koud kunstje om te zien welk MSN wachtwoord en naam je hebt.

Ik geloof dat je iets schreef in de trant van : 'gelukkig was het een goeie' (zie ik niet op het moment)
Nou, iedereen die dat flikt is gewoon een gluiperd.

Gelukkig was dit een zeer vriendelijke hacker die veel mensen gaat helpen aan een veiligere pc!

Bah, hiervan ga je toch over je nek!!!
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens verder dan de msn groups en binnen 10 seconden ben je der achter dat een hacker geen kwaade bedoelingen heeft en altijd wel een bestandje achterlaat met hoe hij is binnen gekomen en hoe te fixen.
Een craker gebruiket dezelfde manier om binnen te komen en molt je pc.
Aan die tools als netbus heb ie niks als je echt wilt hacken zoek dan uit welke software een bepaalde persoon heeft (zijn progjes voor maar je kunt ook zijn inet verbinding "afluisteren") en zoek daar de bugs bij. Scan je pc dagelijks en houd je firewall altijd open!
 
Zie mijn bovenstaande post met theorie, dit vermoeden wordt steeds groter.

Netbios open zou een mogelijkheid zijn, alleen dan in combinatie met een trojan of remote administration programma (al dan niet geinstalleerd met behulp van netbios).

-edit: ok misschien mogelijk maar niet waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door toetje33


je bedoelt waarschijnlijk ook netbios hack?

Nee, ik heb het over file and printer sharing in een netwerk. Zie bijlage:
attachment.php
 

Bijlagen

  • f&p sharing.gif
    f&p sharing.gif
    10 KB · Weergaven: 167
Epse, ik zou in iedere geval even beginnen met je Norton firewall te deinstalleren en opnieuw te installeren en dan de standaard instellingen er even in laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan