Hacker!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door saldos


Nee, ik heb het over file and printer sharing in een netwerk. Zie bijlage:
attachment.php

Dat heb ik idd aan ja!

Ja ik zal als ik tijd heb norton opnieuw instaleren!
 
Ik neem aan dat je file and printer sharing gebruikt omdat je een netwerk hebt. Maar zorg er dan in iedere geval voor dat je niet je gehele harde schijf shared, maar alleen shared wat je nodig hebt.
 
Geplaatst door saldos
Ik neem aan dat je file and printer sharing gebruikt omdat je een netwerk hebt. Maar zorg er dan in iedere geval voor dat je niet je gehele harde schijf shared, maar alleen shared wat je nodig hebt.

Als je een intern netwerk hebt, heb je waarschijnlijk ook een router staan daar...
(nee, ik ga dit keer geen hack 'tips' of hints geven)

Als je een router hebt staan en je zorgt ervoor dat poort 445 niet staat doorgeroute, dus dat je vanaf buiten hier niet naar kan connecten, is er al heel wat minder risico.
Er was nog zo'n gevoelige poort ergens in de 13xx of de 14xx, maar dat nummer wilt even niet te binnen schieten.

Ik heb hier op haast alle pc's alles geshared staan, maar die gevoelige poorten worden desontdanks de DMZ in mijn router niet doorgeroute doordat ik ze naar een zwaarbeveiligde linux bak stuur...


Oh ja, nog even een hint voor alle Norton lovers:
Norton is een vrij goed programma tot een hacker erin komt, ik heb zelf al meerdere malen gezien dat je dmv een speciaal programma (wat ik niet noem, ook niet als ik ge-pm-ed word) remote de virusscanner en vuurmuur kan deïnstalleren en zelfs remote een blauw scherm veroorzaken...
Maar dit is ook bij haast alle andere virusscanners, die dingen laten meestal hackers gewoon door, ik heb pas bij 1 enkel experiment hier gehad dat de virusscanner mijn hack tools herkende en mijn interne ip (ik hack me eigen machines (dus alleen in eigen intern netwerk) om beveiliging te testen) op het scherm zette.
 
Geplaatst door Icheb
Maar dit is ook bij haast alle andere virusscanners, die dingen laten meestal hackers gewoon door, ik heb pas bij 1 enkel experiment hier gehad dat de virusscanner mijn hack tools herkende en mijn interne ip (ik hack me eigen machines (dus alleen in eigen intern netwerk) om beveiliging te testen) op het scherm zette.


eh ja dat klopt, want een virus scanner is er niet voor om hackers tegen te houden. Daar is namelijk de firewall voor. Dus het kan wel kloppen dat alle virus scanners hackers door laten.
 
Geplaatst door saldos



eh ja dat klopt, want een virus scanner is er niet voor om hackers tegen te houden. Daar is namelijk de firewall voor. Dus het kan wel kloppen dat alle virus scanners hackers door laten.

Klopt, maar een firewall werkt ook alleen maar als hij goed is afgesteld...
Je kan wel een firewall programma kopen van ergens in de E250,-- ofzo, maar als hij dan alsnog de poorten doorlaat waarop je als hacker scant (vaak : 21,22,23,80,445 en nog een paar andere in de 3xxx range) ben je nog steeds een doelwit.

De meest voorkomende scans zijn :
* IIS
* Netbios
* SQL

oh, ja, voor de mensen die willen leren hacken : Pech, ik zeg niets waar je iets aan hebt...
 
Geplaatst door Icheb


(nee, ik ga dit keer geen hack 'tips' of hints geven)

oh, ja, voor de mensen die willen leren hacken : Pech, ik zeg niets waar je iets aan hebt...

Icheb,
Ik geloof dat je denk dat mensen hier op helpmij willen leren hacken, maar volgens mij willen de meeste mensen juist hackers weren.
 
Geplaatst door saldos


Icheb,
Ik geloof dat je denk dat mensen hier op helpmij willen leren hacken, maar volgens mij willen de meeste mensen juist hackers weren.

Het komt soms wel eens voor dat ik iets uitleg ergens en dan mensen gaan vragen of ik ze wil leren hacken etc...

Ik heb daar geen zin in om dat weer in mailtjes te beantwoorden, daarom zeg ik het zo...

Maar qua doelgroep denk ik wel dat je gelijk hebt.
 
Ik ben benieuwd of je half weet wat het woord hacker inhoud. Ik kan ook wel even naar blabla.com gaan (het begint met ast) en daar wat portscannertjes of trojannetjes downloaden, dat noem ik geen hacken. Ook naar een site gaan waar exploits al op te vinden zijn en ze dan uitvoeren op sites die onveilig zijn is geen hacken. Hacken is het opsporen van beveiligings fouten en het vergaren van informatie over een systeem zonder dat de eigenaar van het systeem hinder ondervindt maar wel zodat hij er voordeel van heeft.
 
Juistem.
Cracken is hetzelfde, verschil is dat je WEL bewust schade toebrengt.

En scriptkiddies zijn al helemaal zielige gevallen :( (niet om iemand te beledigen hoor)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan