Hackers opsporings programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

joken

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
Wie weet waar ik een programma kan vinden die online scant of er bij ons een hacker bezig is.

Idd neem een firewall en ZoneAlarm is wel ok, verder kun je ook naar de dos-prompt gaan en dan netstat -a intikken, zie je precies waarmee je verbinding hebt, gewild of ongewild.

grtz

Of een intrusion detector, zoals black ice. Houdt niet tegen, maar geeft wel informatie.

Hou even in de gaten dat hacken niet een eenvoudig bezigheid is die zomaar iedereen lukt, en dat het opsporen daarvan vaak nog lastiger is.

Beste senioren ,
Voor jullie zullen deze antwoorden gesneden koek zijn !
Ik ben er wel blij mee maar , als jr.junior snap ik er niet zoveel van en ben ik nog steeds niet verder .
Ik heb 2 computers 1 voor prive en 1 voor zakelijk .
En juist de zakelijke computer geeft ernstige problemen na het binnen halen van een trojan ( na het ontvangen van 2 email virus bommen elk met 10 virussen!!)
Er zit een swportan trojan op ons systeem .
We kunne er dus nu niets meer mee beginnen.
Tevens denken we dat we gehackt zijn omdat de virus scan ook op non active was gezet .
Deze kan ik niet meer herstellen, geprobeerd te verwijderen en er opnieuw op te zetten maaar dit is ook weer mislukt.
Ik vraag me ook af , wanneer ik nu online zou gaan ( lukt alleen nog in de veilige modus) of ook alle bankzaken door de hacker bekeken kunne worden en of er misbruik van gemaakt kan worden.
Tevens ben ik bang dat de hacker inbelt vanaf een ver oord zodat de nota straks akkelig hoog zal zijn.
Veel vragen hé , maar ja daar voor ben ik dus jr. junoir of nog minder.

Scan even online bij www.housecall.nl .

Soms lukt het niet een virusscanner te installeren als er een virus op je computer zit. Vandaar mijn advies even op housecall te scannen. Download ook even spybot of adaware en laat die ook even draaien dan kan je meteen kijken of er spyware op je pc zit.

Helaas kom ik niet meer op de server , bij het systeem mat de problemen .
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!@!!

Download eens een trial van TDS-3 (anti trojan), installeer deze en download daarna de update en zet deze in je TDS directory.
Doe met het programma eens een full system scan.

Trial TDS-3
http://www.wilders.org/HTMLobj-1202/tds321up.exe

Welke virusscanner heb je op je computer staan?

Als het nou problemen geeft, probeer het dan eerst eens in veilige modus.

caspar107

Kan ik dat programma op een floppy downloaden en dan op de andere computer installeren??
Of werkt dan de update niet??

Denk niet dat het programma op een floppy past, is een paar MB, die update kan je wel appart op een flop zetten en dan ergens op een PC zetten.

joken,

Ik denk dat je besmet bent met het Klez virus. Dat is ook de reden dat je virus scanner het niet meer doet en dat is ook de reden dat je de online scan niet kunt doen.
Download vanaf hier de verwijder tool van het Klez virus:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixKlez.com

Zet hem op een floppy.
Start de pc op in de veilige modus. Je komt in de veilige modus door op F8 achter elkaar te tikken bij het opstarten en dan in het menu kies je voor de veilige modus.
Kopieer dan van de floppy de tool naar de harde schijf en run hem.

Verwijder daarna je virus scanner en installeer je virus scanner opnieuw.

Bedankt voor jullie hulp, ik heb helaas toch het bedrijf waar we de computer van hebben laten komen .
Bleek dus inderdaad om een virus te gaan en tevens maakte het programma kazaa problemen .
Maar nu is alles weer oké.
Ik vind het super zoals jullie proberen anderen te helpen .
Bedankt bedankt bedankt!!!!

Denk even na voor je de volgende keer Kazaa op je zakelijke computer zet. Als je toch kan kiezen zou ik hem op de privé zetten.

Geplaatst door joken
Bedankt voor jullie hulp, ik heb helaas toch het bedrijf waar we de computer van hebben laten komen .
Bleek dus inderdaad om een virus te gaan en tevens maakte het programma kazaa problemen .
Maar nu is alles weer oké.
Ik vind het super zoals jullie proberen anderen te helpen .
Bedankt bedankt bedankt!!!!

Graag gedaan joken.
Ik neem aan dat het het Klez virus was ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan