Hackers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diezzzel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2003
Berichten
1
Beste Luitjes,

Ik heb een aantal vragen,

Waarschijnlijk heeft familie van me een hacker, ik heb de computer opgeschoond en twee dagen later kreeg ik weer bericht met een naam en een ipnummer op mijn scherm. Ik heb gehoord dat een hacker in je bios kan zitten dus haalt het niet uit als je je computer opnieuw installeerd. Ten eerste klopt dit? Ten tweede zoja hoe krijg ik diegene daaruit?

Met Vriendelijke Groet,

rudy
 
Hackers

Een hacker is een persoon met het doel beveiliging te testen. Zowel op het gebied van software, webservers, en computersystemen kan een hacker 'actief' zijn. Een hacker zal geen schade aanrichten, maar besteed zijn/haar tijd aan het vinden van fouten en beveiligingsgaten. Alle media die de naam 'hacker' gebruiken, hebben zij het vaak over een verkeerd type persoon. Ook softwarematig zijn er 'hackers' te vinden, zij breiden software uit en zoeken naar mogelijke problemen. Zo is er bijvoorbeeld een groepje 'kernel-hackers' die de Linux-kernel (de kern van een besturingssysteem) blijven verbeteren. Hackers zijn degenen die o.a. het Internet 'gemaakt' hebben en niet voor de sloop ervan zorgen!
 
Een schone gedachte.

Echter het feit blijft dat er ook "rotjochies" zijn die zich graag hacker noemen, maar wel de boel naar de knoppen helpen als ze de kans krijgen.

De goeden moeten onder de kwaden lijden was toch het spreekwoord?

Diezzzel, een goede virusscanner en een firewall zorgen ervoor dat de kans op hackers een heel stuk kleiner wordt.
 
Laatst bewerkt:
Eh firewall dan.

En idd, verwar hackers niets met crackers.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan