hackers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier staat best een goede uitleg van ZoneAlarm: http://www.windos.nl/
klik dan op Systeemkennis (rechtsboven), klik Veiligheid (links) en weer rechts, klik op ZoneAlarm installeren.

Uitzetten firewall in XP als je ZoneAlarm of een andere wil installeren: Rechtsklik op mijn Netwerklocaties en klik vervolgens op eigenschappen. Bij een van de verbindingen staat een klein sleuteltje. Rechtsklik op die verbinding en kies voor Geavanceerd, vink het daar uit.

Laatst bewerkt:
op die site staat dat windows xp een goeie firewall heeft en dat het niet nodig is om firewall te instaleren

Ja dat klopt. Die is ook goed, maar niet zo goed als die van Zonealarm.

ik heb zonealarm gedownload maar ik kan die nie istaleren er staat altijd een rood slotje maar is het echt nie voldoede als ik die van xp aanzet

Geplaatst door heyheyhey
ik heb zonealarm gedownload maar ik kan die nie istaleren er staat altijd een rood slotje maar is het echt nie voldoede als ik die van xp aanzet

Lees dit es:

De firewall van Windows XP.

Citaat uit de CT

Waar het bij de XP-firewall vooral aan ontbreekt zijn waarschuwingsfuncties als een pc met bijvoorbeeld een Trojaans paard besmet is dat probeert gegevens naar buiten te zenden.

Maar dat is lang niet het meest vervelende:
Bij het gebruik van de met XP geleverde software, bijvoorbeeld van de Windows Messenger, permitteert XP het zich om de op de firewall actieve filterregels aan te vullen, in dit geval met speciale regels die ervoor zorgen dat ook audio- en videogegevens kunnen passeren.
Er gebeurt iets vergelijkbaars als een gebruiker remote-ondersteuning opvraagt, dus Windows via het netwerk op afstand bestuurbaar maakt. Plotseling zitten er tussen de uitzonderingsregels van de firewall ook regels voor het op afstand bedienen van de PC. Dat wil zeggen dat het systeem dan vanuit internet gemanipuleerd kan worden.

De firewall-regels worden veranderd zonder dat de gebruiker gewaarschuwd wordt.!!!
http://beheer.oprit.rug.nl/backoffice/sdfaq/algemeen/firexp.html

Staat dat rood slotje rechtsonder? Als dit zo is, klik dan met je rechtermuis op dat rood slotje en haal het vinkje weg bij "Stop all Internet activity"

Laatst bewerkt:
HeyHeyHey.
Lees rustig de handleiding door van Zonealarm om deze goed in te stellen.
Ga ook nog eens langs bij Windows Update om al je Essentiële Updates en Service Packs te downloaden.
Tenslotte een virusscanner installeren die Up To date is.
Zo voorkom je een hoop ellende. Succes.

Lijkt mij ook niet echt een gezellig idee als iemand anders met gegevens c.q foto's er van door gaat. Kan me voorstellen dat men zich rot schrikt, en effe niet meer weet wat te doen! Zo ziet men weer dat een Firewall onmisbaar is in deze tijd. Hopelijk horen we nog iets van HeyHeyHey. Is het niet nu dan wel morgen! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan