Hakkelend geluid wanneer programma start

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterFdeVries

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
11
Hee mensen,

Een vraagje, wie van jullie heeft nog meer last van hakkelend geluid wanneer je een programma opstart? Ik heb namelijk mijn winamp gewoon draaien maar wanneer ik iets anders opstart begint de muziek die zich op dat moment afspeelt dus te hakkelen. Dit is ook het geval wanneer ik een spel opstart, het geluid van het spel zelf hakkeld dan ook. Mijn systeemspecs. Intel Celeron 2,67 Mhz/512 MB ram/80 gig schijf(die nog lang niet vol zit)
Iemand bekent met dit probleem of heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

groetjes Peter Fluit:confused:
 
Heb ik al geprobeerd, ik heb ook een schijfopruiming gedaan voor beide schijven (heb de schijven opgesplitst) en daarna nog een keer gedefragmenteerd? Andere tips?!
Thnx for the help anyway

groetjes.....
 
wat is je cpu gebruik op een normaal moment(bij taakbeheer kun je dat zien)
 
Mn CPU-vebruik ligt tussen de 10 en de 40 % Da's inderdaad wel tamelijk veel ja. De grootste boosdoener uit de lijst is Firefox. Maar als ik die niet open gebeurd het ook als ik een ander programma open. Heb je toevallig slechte ervaringen met Firefox? Wat raad je me aan, gewoon IE weer te nemen of Opera, of nog andere tips?

Groetjes!:thumb:
 
Niemand een idee of een tip? Ik heb Firefox al verwijderd omdat ik op deze site al las dat er een groot lek in zat en ben weer terug bij af ( I.E. dus)

Let me know...

groetjes!
 
Ik had dit zelfde stotter probleem dat was opgelost na een BIOS Flash/update, je kan eventueel met Everest Home Edition van Lavalys uitzoeken of je bios verouderd is en waar je eventueel de update vinden kan..

Wat betreft dat lek in firefox hoef je alleen maar bij "Extra Opties" "Websites toestaan programmatuur te instaleren" uitvinken dan is dat lek dicht.. Dan zullen alleen sommige websites niet meer corect weergeven en die kom je niet zo vaak tegen..
:)
 
t*ring

hee ZipPe,

Heb geprobeert de bios up te daten. Dit doe ik via een programma wat op de computer stond (waarschijnlijk van de CD van het moederbord) daarmee gaat het vrijwel automatisch. Maar zodra hij een update heeft binnengehaald zegt ie 'unable to reade BIOS image. press [EXIT] button to exit.' En daarboven staat ook bij de BIOS information dat de ROM type, model, version en date allemaal unknown zijn. Daar iets onder een vakje van de BIOS image information. Daar zijn File name, model, version en date ook unknown met als resultaat dat ik er eigenlijk niks mee kan. Doe ik iets fout?
Ik lijk wel een ontzettende kluns zo, maar valt nog wel een beetje mee hoor. Alleen dit soort belangrijkere dingen vind ik wat moeilijker op te lossen. :eek:

Thnx alvast!

groetjes
 
Het ligt er helemaal aan wat voor bios je hebt maar in het algemeen is dat niet zo moeilijk..
Hier vind je een goede handleiding "hoe te flashen" en een backup te maken..
http://www.sysxtreme.com/showthread.php?t=324&highlight=bios+upgrade

Ik zelf ben ook niet thuis in alle biosen en heb zelf een Compaq, daar mee is het super simpel om een bios te flashen en gaat zo goed als van zelf..
:)
Succes
 
Ben ik weer,

Via die site is het niet gelukt. De links werken veelal niet. Of je kan er niks van downloaden. Wel is me gelukt de link zodanig te veranderen dat je een overzicht van de bestanden op die server kan krijgen. Daar heb ik dan ook wat programma's van gedownload. Alleen de ASUS update deed het. Dit heeft alleen niet geholpen aan het probleem. Ik kijk het anders nog wel even aan, tenzij je nog andere boeiende tips hebt?:thumb:

groetjes!
 
misschien nog iets: hoe hoog is je virtueel geheugen ingesteld? voor jou mag dit maar het volgende zijn: minimum 512, maximum 768(virtueel geheugen instellen: in deze computer op eigenschappen klikken-geavanceerd-prestaties instellingen-geavanceerd-virtueel geheugen wijzigen(vergeet niet om op instellen te drukken!!!, normaal moet je dan een bericht krijgen dat de pc heropgestart moet worden)
 
Even reageren

To Skelle: Ik heb het trucje geprobeerd wat je zei maar het maakte geen verschil. Dus heb ik het maar gezet op de optie dat de computer het zelf mag bepalen.

To ZipPe: Ik heb die uniflash gedownload en gestart. Maar hij zegt dat hij mn PCI-bus niet vinden kan. Kom ik helaas dus ook niet verder mee :(

Don't you sometimes hate computers :mad:

Anyway, nogmaals bedankt voor de hulp jongens!

groetjes.....
 
even tussendoor

Hee Skelle,

Nog een vraagje mbt jouw tip. Mijn harde schijf is opgedeeld in 2 delen. Moet ik voor beiden een wisselbestand aanmaken, of alleen voor de C:-schijf (deze bevat de windowsinstallatie) of ook voor de F:-schijf (mijn 2e schijf dus, deze bevat winamp, mp3's en games enz.) Dat hoor ik graag nog van je!

groetjes en prettig weekend !!
 
als je maar 1 fysieke schijf hebt is het gelijk waar je je wisselbestand neerzet: ik zou zeggen neem maar de C, zodat voor jou de andere partitie overzichtelijk blijft. heb je 2 schijven, dan zal je pc sneller lopen als je het wisselbestand zet op de schijf waar windows NIET op staat. maar het is zeker niet nodig om op 2 partities een wisselbestand te zetten als je maar 1 schijf hebt: dus enkel op de C is voldoende

maar gaat het hakkelen alleen maar als je een programma open doet? dit is namelijk wel normaal hoor
 
Hoi,

Het hakkelen gebeurd inderdaad alleen wanneer ik een programma start. Je zegt dat dit normaal is. Maar het gebeurde ineens, ik heb deze computer nog niet zo lang en op het begin deed ie dit nooit. Verder heb ik tot voor kort een PIII 450 mhz met een 8 gig schijf gehad waar dit nooit bij gebeurde. Mijn zus heeft nu deze computer overgenomen en staat vol spyware e.d. Waarom heeft dit mindere systeem er geen last van dan?

groetjes!
 
finally

Hee jongens,

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Ik wilde XP opnieuw installeren maar dat lukte niet omdat de versie op de computer nieuwer was (door SP 2) dus heb ik deze verwijderd en XP alsnog opnieuw geinstalleerd. Nu loopt het systeem iig weer soepel. Naar Skelle toe, wat me wel opvalt is dat windows de instellingen van het geheugen heeft veranderd naar:
Begingrootte: 720
Maximale grootte: 1440
Omdat jij zei dat ik dit veranderen moest toch?

Anyway, ZipPe en Skelle, thnx for the offered help.

Groetjes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan