hal.dll beschadigd of verwijderd :s

Status
Niet open voor verdere reacties.

simpleasy

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
als ik mijn pc opstart krijg ik de melding:
windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand
is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll.
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

ik heb een acer aspire 5610

bij mijn aankoop zaten geen cdroms, windows XP home edition was al geinstalleerd in de winkel/fabriek

als ik dingen ga proberen zoals F2 duwen als hij opstart en dan zo'n dingen probeer dan krijg ik altijd dezelfde foutmelding, ongeacht wat ik doe.

weet iemand hoe ik dit oplos?

Iets aan de hardware veranderd

Heb je iets aan de hardware veranderd ?

Draai het terug en hij doet het weer.

hij is gewoon gecrasht.. njaah, hij liep volledig vast, ik druk dan maar op die power knop, hij sluit af, dat weten jullie wel, dan probeer ik hem terug op te starten en dan krijg ik die errors,
dus nee ik heb niet met de hardware gekloot =)

ik heb net eventjes geinternet, en ik kwam het volgende tegen van iemand met hetzelfde probleem:

Hartelijk bedankt voor alle hulp.
Ik heb toch maar even naar dell gebeld.
Moest je je naam enz afgeven en je kreeg zo een recovery CD thuisgestuurd (Deze heeft dell OOK al zelf gemaakt) Maar het werkt

Mischien kan je ook even de helpdesk bellen van jouw computer en even uitleggen wat er aan de hand is, en zeggen dat jouw pc al in de fabriek is geinstalleerd dus dat je geen cd hebt.

ik heb naar de acer helpdesk gebeld en ze hebben mij de nodige informatie gegeven
acer heeft geen CD nodig, tenzij je een oud model hebt
effe voor moest er later nog iemand zijn met dit, of een gelijkaardig probleem, dit is de informatie die ik gekregen heb, en die mij ook doorgemailt was:

1. Zet de computer uit.
2. Zet de computer weer aan en blijf goed opletten.
3. Zodra (dus niet voordat) het witte scherm tevoorschijn komt met het groene Acer logo drukt u de Linker ALT en de F10 toets gelijktijdig in en laat u ze direct weer los.
4. De herstelmethode van de verborgen partitie gaat nu laden.
5. Nadat het laden klaar is krijgt u een scherm waarin u 4 keuzes onder elkaar ziet staan.
6. Kies hier voor de bovenste keuze, Systeem herstellen naar standaard instellingen.
7. Lees de aanwijzingen die tevoorschijn komen aandachtig door en bevestig uw keuze door op Ok te klikken.
8. Het systeem gaat zich nu herinstalleren.

mijn pc is zich nu aan het herinstaleren, en tot nu toe ziet alles er nog ok uit
bedankt iedereen voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan