hal.dll bestand probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoeb

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Goedenavond,

Mijn PC met Windows XP is op geen enkele manier meer op te starten. (ook niet in de Veilige modus en met de optie laatste instellingen die werkte, ik krijg dan alleen een knipperende cursor waar vervolgens niets meer ingetypt kan worden)

Als ik mbv de cd van WinXP probeer op te starten via het boot menu, krijg ik de melding:
Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand is bescahdigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll

Ik kan met behulp van de Windows CD ook niet in het reparatie traject komen, omdat ik meteen bovenstaande melding krijg.
Weet iemand hier een oplossing voor???

Bij voorbaat hartelijk dank, Ben

Deze hal.dll melding kun je ook krijgen als een van de opstartbestanden is beschadigd.

Haal hier de fixntldr-iso op.

http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm

Directe download:

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Je weet hoe je een iso moet branden?

Start met de CD op,je krijgt een bootmenu te zien en met een van de 1e vier mogelijkheden zou het kunnen lukken om op te starten.

Btw. betreft het een originele XP installatie cd,of is het een z.g.n. rescue cd?
Greetz

Laatst bewerkt:
"Je weet hoe je een iso moet branden?"

I
Hallo Wanderer,

Ik heb het bestand gedownload en unzipped. Het heet nu fixntldr.iso.
Kan ik dat zo mbv Nero op een cd branden, of moet ik om een iso te branden nog iets speciaals doen, bv verder uitpakken zodat de onderliggende 8 bestanden (zoals Boot.ini enz apart op de cd komen?

Sorry vergeten, de cd is de originele installatei XP cd

Het is dus geen recue cd.

Mvg Ben

In NeroStartSmart kiezen voor "Image branden naar schijf".

Dus niets uitpakken of slepen ;)

Zie afb.

Greetz

Bijlagen

• image branden naar schijf.JPG
    image branden naar schijf.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 58
De pc werkt weer

Hallo Wanderer,

Het is gelukt op de manier zoals je omschreven had. Hopelijk blijft hij nu weer stabiel werken. Heel hartelijk bedankt voor je hulp.

Mvg Ben

Opstarten

Hallo Wanderer,

Ik heb geprobeerd om op te starten, maar het lukt helaas niet zonder de cd. En met de cd kom ik wel in het keuze menu waaruit ik de 10 verschillende opstart methodes kan kiezen. Maar ook daarmee krijg ik de pc niet aan de gang. Ik kom dan in het menu waarin ik kan kiezen voor o.a. safe mode, safe mode with opstart prompt enz. maar welke ik ook kies het lukt toch nog niet. Als ik de normale opstart kies, krijg ik het windows opstart scherm en verder komt hij niet. Als ik de safe mode kies dan krijg ik een hele lijst met bestandsnamen in een zwart scherm en daar blijft hij dan ook op hangen. De pc herkende gisteren ook nog steeds de cd brander niet en deze werkte ook in het geheel niet.
Ik heb gisteren gelukkig een paar bestanden die ik nog niet op een back up had staan alsnog kunnen back uppen. Dus misschien kan ik het beste proberen om XP opnieuw er op te zetten. Maar ik kan ook nog niet in een opdrachtregel komen om bv Format C te proberen.

Mvg Ben

Dus als ik het goed begrijp,is het een keer wel gelukt om via de fixntldr.iso Windows weer op te starten?

1.Probeer eens CHKDSK te draaien via de herstelconsole.

Uitleg herstelconsole.
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Uitleg CHKDSK.
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true

2.Heb je alles kunnen saven wat je nodig hebt?Mail,Address Book,Favorieten en Mijn Documenten!

3.
Maar ik kan ook nog niet in een opdrachtregel komen om bv Format C te proberen.

Formatteren kun je ook tijdens een nieuwe installatie doen,desnoods de partitie verwijderen en weer opnieuw aanmaken.

Greetz

Het is inderdaad gelukt om 1 keer de computer op te starten, maar daarna niet meer. Ik heb toen wel de bestanden die ik wilde bewaren kunnen saven. Dus er staat nu niets meer op de computer dat in niet kan missen.

1. CHKDSK draaien lukt me helaas niet omdat ik niet verder kan komen als het zwarte windows XP opstartscherm. Ook als ik de Windows installatie CD gebruik kom ik niet verder. Als ik kies voor opstarten in veilige modus met opdrachtprompt krijg ik alleen een zwart scherm met knipperende cursor, waar ik echter niets in kan typen. En als ik kies voor normaal opstarten kom ik niet verder dan het zwarte windows XP opstartscherm.

Ik heb ook de verschillende opstart opties via de fixntldr.iso geprobeerd, maar helaas kom ik daar ook niet verder mee.

Is er wellicht een methode om op een andere manier de C schijf te formateren en die zodoende toegankelijk te maken voor een nieuwe installatie.

Mvg Ben

Fixmbr

Het is inderdaad gelukt om 1 keer de computer op te starten, maar daarna niet meer. Ik heb toen wel de bestanden die ik wilde bewaren kunnen saven. Dus er staat nu niets meer op de computer dat in niet kan missen.

In dat geval opstarten vanaf je installatie cd waar je kunt proberen bij de eerste hersteloptie kiest voor inderdaad repareren.
Je komt dan in een console, waar je gevraagd wordt bij welke windowspartitie je wilt aanmelden.
Vermoedelijk (en waarschijnlijk C:) waar je indien nodig je wachtwoord invult.
Vervolgens type je fixmbr, en als je geluk hebt is het opgelost.
Zoniet, een frisse installatie zonder de hierboven beschreven methode.
Suc6;)

Quote: In dat geval opstarten vanaf je installatie cd waar je kunt proberen bij de eerste hersteloptie kiest voor inderdaad repareren.
Je komt dan in een console, waar je gevraagd wordt bij welke windowspartitie je wilt aanmelden.
Vermoedelijk (en waarschijnlijk C waar je indien nodig je wachtwoord invult.
Vervolgens type je fixmbr, en als je geluk hebt is het opgelost.
Zoniet, een frisse installatie zonder de hierboven beschreven methode.

Dat is het probleem, zelfs met de installatie CD kom ik niet verder. En kan ik helaas geen opdracht intypen. ??? Ik kom niet zo ver dat ik bij een opdracht prompt kom of iets dergelijks.

Ik kan met behulp van de Windows CD ook niet in het reparatie traject komen, omdat ik meteen bovenstaande melding krijg.Weet iemand hier een oplossing voor???
Dat is het probleem, zelfs met de installatie CD kom ik niet verder. En kan ik helaas geen opdracht intypen. ??? Ik kom niet zo ver dat ik bij een opdracht prompt kom of iets dergelijks.
Wat krijg je precies te zien ,als je met die XP installatie cd erin de PC opstart?

Is het een originele installatie cd of een z.g.n. repair cd?

Greetz

Hallo Wanderer,

Ik heb geprobeerd om op te starten, maar het lukt helaas niet zonder de cd. En met de cd kom ik wel in het keuze menu waaruit ik de 10 verschillende opstart methodes kan kiezen. Maar ook daarmee krijg ik de pc niet aan de gang. Ik kom dan in het menu waarin ik kan kiezen voor o.a. safe mode, safe mode with opstart prompt enz. maar welke ik ook kies het lukt toch nog niet. Als ik de normale opstart kies, krijg ik het windows opstart scherm en verder komt hij niet. Als ik de safe mode kies dan krijg ik een hele lijst met bestandsnamen in een zwart scherm en daar blijft hij dan ook op hangen. De pc herkende gisteren ook nog steeds de cd brander niet en deze werkte ook in het geheel niet.
Ik heb gisteren gelukkig een paar bestanden die ik nog niet op een back up had staan alsnog kunnen back uppen. Dus misschien kan ik het beste proberen om XP opnieuw er op te zetten. Maar ik kan ook nog niet in een opdrachtregel komen om bv Format C te proberen.

Mvg Ben

Let wel, soms duurt het opstarten ( in veilige modus)langer als je zou verwachten.

hal.dll probleem

Na lang zoeken en van alles uit proberen is de pc toch weer opgestart.
Ik kreeg van iemand het advies dat het ook wel eens aan een defecte harddisk of andere disk zou kunnen liggen. Ik heb daarop de cd/dvd brander losgekoppeld. Nu start de pc gewoon op en werk ook goed. Als ik daarna de brander weer aansluit is het niet mogelijk om de pc op te starten, dus het lijkt dat daarin op de een of andere manier iets fout zit. Als ik hem weer aansluit start de pc niet op dus ik kan hem verder niet uit proberen. Weet iemand of ik er nu sowieso van uit moet gaan of die kompleet verloren is, of is er een manier om dat nog uit te proberen.

In ieder geval jullie allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp tot zover, mijn pc draait in ieder geval weer. :thumb:

Mvg Ben

Als je nog over een 2e brander of flatcable beschikt,of er een kunt lenen,dan aansluiten en proberen,zodat je dan zeker weet of het de brander is of de flatcable ;)

Greetz

Brander

Na lang zoeken en van alles uit proberen is de pc toch weer opgestart.
Ik kreeg van iemand het advies dat het ook wel eens aan een defecte harddisk of andere disk zou kunnen liggen. Ik heb daarop de cd/dvd brander losgekoppeld. Nu start de pc gewoon op en werk ook goed. Als ik daarna de brander weer aansluit is het niet mogelijk om de pc op te starten, dus het lijkt dat daarin op de een of andere manier iets fout zit. Als ik hem weer aansluit start de pc niet op dus ik kan hem verder niet uit proberen. Weet iemand of ik er nu sowieso van uit moet gaan of die kompleet verloren is, of is er een manier om dat nog uit te proberen.

In ieder geval jullie allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp tot zover, mijn pc draait in ieder geval weer. :thumb:

Mvg Ben

Heb je de jumpers (ide) op de juiste volgorde staan.
Bv. harde schijf: master Brander: slave. Andersom kan ook.
Als je twee ide aansluitingen hebt, sluit je ze apart aan en zet de jumpers op cableselect, of laat ze helemaal weg.
Even in je bios checken of ze herkend worden:thumb:

Probleem opgelost

Hallo allemaal, ik heb een nieuwe dvd brander en een nieuwe flatkabel in de pc gezet. En tot op heden werkt deze weer prima.
Vriendelijk bedankt voor jullie hulp.:thumb:
Mvg Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan