hal.dll foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas321

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
hallo ,

ik heb een probleem met het opstarten van windows xp pro. als ik hem aan zet krijg ik de melding dat het bestand hal.dll niet bestaat of bescadigt is. ik heb of verschillende forums gekeken maar daar word ik niet echt wijs uit. ik heb een win xp instalatie cd en wil het hele xp niet alweer opniew instaleren (dit heb ik namenlijk 3 manden gelden ook al gedaan en ik had het pas weer op orde

alvast bedankt
bas

kan je met de windows cd niet gewoon kiezen voor "repareren"?

als ik probeer op tesarten via de cd rom dan vraagt of ik dat wil en dat ik dan op een toets moet drukken. dat doe ik en dan vraagt hij welk bestuuringssystem ik wil dan kan ik kiezen uit :ja, win xp pro , win xp pro dan moet ik met pijltoetsen navigeren maar dezen doen niks

win xp pro dan moet ik met pijltoetsen navigeren maar dezen doen niks
Misschien een USB-toetsenbord?Zoja,dan even controleren of je wel een USB-poort gebruikt die direct op het moederbord zit.

Hal.dll foutmelding kun je ook krijgen als een van de opstart bestanden beschadigd is.

Haal een van deze bestanden op.

Voor floppy: http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr.exe

Voor cd: http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Voor USB-stick: http://tinyempire.com/notes/files/ntldrusb.zip

Je krijgt 10 opstart mogelijkheden te zien,als het een corrupt opstartbestand is,moet het met 1 van de eerste 8 mogelijkheden lukken om op te starten.

Greetz

dus dit lukt dan niet?

1) Opstarten met de Windows XP cd.
2) R (Repareren) kiezen.
3) Op de vraag bij welke installatie je wilt aanmelden geef je 1 als antwoord.
4) Het administrator-wachtwoord wordt gevraagd,wanneer geen administrator-wachtwoord
is ingevoerd tijdens de installatie,is enteren voldoende.
5) Typ dan het volgende:

"Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
(zonder de aanhalingstekens)

X: staat voor de letter van je CDRom-drive

maar ik heb net de usb van het toetsen bord gewisseld dus ik ga het maar eens proberebn

dus dit lukt dan niet?

1) Opstarten met de Windows XP cd.
2) R (Repareren) kiezen.
3) Op de vraag bij welke installatie je wilt aanmelden geef je 1 als antwoord.
4) Het administrator-wachtwoord wordt gevraagd,wanneer geen administrator-wachtwoord
is ingevoerd tijdens de installatie,is enteren voldoende.
5) Typ dan het volgende:

"Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
(zonder de aanhalingstekens)

X: staat voor de letter van je CDRom-drive

waneer ik dat doe kom ik na 3 g: minit
??wat daar of gewoon enter

normaal zou hier moeten staan 1: C:\WINDOWS.
Heb je windows soms op een andere schijf geinstalleerd? (G)

als je in G:\MININT staat, kun je dan C: invoeren, zodat je naar de C-schijf gaat?

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat er geen windows op je computer staat... Wanneer is dit probleem ontstaan, en kun je vertellen of er misschien daarvoor iets verkeerd is gegaan?

vanmorgen stond het er nog op en toen had ik de melding klikte op menter en deed het weer bij de tweede keer deek hij het niet meer

Als je opstart met de windows cd en je kiest voor het installeren van windows, zie je daar dan nog de boot partitie staan?

Misschien eens tijd om mijn post nr.4 nog eens te lezen.

Van Hal.dll terugzetten heb ik overigens nog nooit een succes gezien,al zegt dat niet alles ;)

Als het een beschadigd opstartbestand is,kun je waarschijnlijk zo opstarten met een van de mogelijkheden die ik in mijn post geef.

Greetz

ik had bij welke xp instal i.p.v.1 2 (achter 2 stond windows slecht gelezen) maar verder gedaan zoals gezegt maar hij kan hal.dll niet maken wat nu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan