'Hal.dll' onvindbaar en Unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulpvrager199

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Hallo,

Ik heb hier een computer waarvan 'hal.dll' onvindbaar is. Niets doet het.
Ik heb geprobeerd de fout te herstellen via een legitieme herstel-cd. Helaas gaf deze na een tijdje de melding 'UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME'. Na vele malen proberen is het nog steeds niet gelukt.

Ten einde raad heb ik zelfs een illegale versie gebruikt.

Weet iemand hoe ik deze 2 problemen op kan lossen?

Alvast bedankt

boot windows xp vanaf een cd, ga dan naar recovery console (r)
typ dan in: "map" om te kijken wat de drive letter van je cd drive is, stel hij is G
typ dan in "expand g:\i386\hal.dl_"

als dit niet werkt,

typ dan "attrib -h -r -s c:boot.ini"
en dan "del c:\boot.ini"
en dan "bootcfg /rebuild"
dan staat er "add installation to boot list? " typ dan "y" in.
daarna moet je "Windows XP" invoeren
en dan bij Osload option: "/fastdetect"
typ dan in "fixboot"
daarna kan je de oude bootloader verwijderen door de regel te verwijderen in boot.ini

Hoe het in de eerste regel staat, "Boot vanaf de XP cd" en druk op R indien die optie zich voordoet.

Hallo,

Na een week proberen krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om de recovery console te openen...

Zelfs als ik het hele proces op 'r' druk krijg ik weer de melding van een 'Unmountable boot volu'... Ik krijg deze melding telkens na het installeren van de stuurprogramma's uit te schakelen.

In dat scherm krijg ik wel de aanwijzing om BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit te schakelen
Ik weet alleen niet hoe dat moet...

Kan iemand mij helpen?

Het werkt alleen als de XP cd bootable is en de dvd/cd speler als eerste in de bios staat om van op te starten, als dat gebeurt kun je onmogelijk die melding krijgen of het moet een sata schijf zijn waarbij in de bios de controller ervan op ahci of enhanced mode staat, die zal dan eerst op IDE of compatible modus gezet moeten worden, neem aan dat er geen floppy drive inzit om de driver via F6 eerst te laden van die sata controller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan