Half-life 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
412
Hallo

ik ben Half-life 2 gaan spelen, maar nu heb ik een probleem. Ik speelde het eerste level uit en kwam toen bij een soort van buizenstelsel. Dat stuk haalde ik, maar toen deden mn vijanden niets meer. Dat is opzich niet zo erg :p , maar toen ik in een soort van boot ging, ging de poort niet open, want dat moets een mannetje doen die ook nix deed. Er stond ook de hele tijd rechtsonder in beeld: A.I. Disabled. Toen heb ik mn videokaart geupdate en nu start ie wel op, maar na ongeveer 5 sec. hoor je het foutmeldingsgeluidje, en staat er dat hij opnieuw start om de video instellingen goed te zetten. Ok, dit doe ik, maar dan komt het weer. Na een paar keer staat er een foutmelding en kan ik niet meer opnieuw starten. Wat moet ik doen?
 
Hoi :D

Mischien handig als je de exacte foutmelding even door geeft.
 
ik had niet goed gelezen geloof ik:D

start eens op in veilige modus en kijk in app.beheer of er een gele uitroepteken achter je videokaart staat.
zoja klik dan op eigenschappen en zeg vorige driver instaleren.

wat je ook kan doen is een systeemherstel uitvoeren.


weet je zeker dat je de goede driver heb geinstaleerd voor je videokaart heb gedownload en geinstaleerd?
 
is de melding "A.I. disabled" van het spel?

zo ja, dan kan het een soort cheat functie zijn zodat je eerst alles kan verkennen enz. en eventueel wapens kan pakken
 
Dit is mijn videokaart:


Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX 100/200 (64 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX 100/200
Monitor Iiyama Vision Master 452 MF901U (112520012007)

Toen ben ik naar www.nvidia.com gegaan
>download drivers
>graphics driver
>Gforce and TNT2
>Windows XP/2000

veilige modus heb ik nog niet gedaan. Ga ik zo ff doen
 
[

Toen ben ik naar www.nvidia.com gegaan
>download drivers
>graphics driver
>Gforce and TNT2
>Windows XP/2000


vreemd.
dat heb je gewoon goed gedaan.
moet je toch maar even kijken of er een gele uitroepteken achter je kaart staat.
daar zie je dan ook of hij goed werkt of niet
 
Ja heb het nu geprobeerd.

f12, veilige modus, configuratiescherm,systeembeheer, computerbeheer, apparaatbeheer. Er stond alleen een geel uitroepteken achter mn scanner...


is de melding "A.I. disabled" van het spel?

Ja.. zie screenshot.

Maar hoe zet ik dat dan weer uit?
 

Bijlagen

  • d1_canals_030000.jpg
    d1_canals_030000.jpg
    84,7 KB · Weergaven: 59
Geplaatst door leonvandermeyde
Ja heb het nu geprobeerd.

f12, veilige modus, configuratiescherm,systeembeheer, computerbeheer, apparaatbeheer. Er stond alleen een geel uitroepteken achter mn scanner...



wat je kan doen is een systeemherstel uitvoeren zodat je die foutmelding tijdens het opstarten kwijt bent.

als je pc dan weer goed werkt kan je het nog een keer proberen om je driver te instaleren.


wat het spel betrefd:
heel gaaf spel.
alleen had ik ook dat sommige tegenstanders niet reageren.
later kom je dan in de problemen omdat sommige jou moeten helpen en die doen dat dan niet.
en dan kan je niet meer verder.
er zitten namelijk bugs in het spel.

ik weet niet of jij hem gekocht heb of gedownload.
ik had de gedownloade versie.

de bugs zijn er uit te halen.
ik had hier een 1/2jaar terug ook een topic over.
misschien moet je dat eens lezen.

als die bugs eruit zijn is het echt een gaaf spel
erg verslavend


succes
 
ik zie aan de screenshot dat je nog neit zo ver bent, je kan proberen om het spel op nieuw te instaleren, andere oplossing weet ik niet, ik heb t nog nooit gehad.

vind t wel een PRACHTIG spel, maarjah, dan ben je heel ver, en dan is er zo'n slimme vader die steam er af gaat gooien, waardoor ik het spel ook kwijt was:mad: :mad:

egt zonde, kan je al 1 leuk ding vertelle, je krijgt verder in het spel een ""gravety gun" waarmee je circel zagen kan oppakken en weg sgieten, komt er zo'n wezen aan, ligt dat beest in 1 keer in 2en:p

nogmaals, egt een prachtig spel


ik hoop trouwens dat er een HL 3 komt want ik heb geen zin om alles opnieuwe uit te spele van HL 2
 
Laatst bewerkt:
wtf geforce 2??? of lees ik mis:confused: jij kan dit spel tog nooit vloeiend spelen??
 
Hier nog ff voor de volledigheid de foutmeldingen en een precieze uitleg. Ik start het spel op krijg dat mannetje met dat vage oog, en daarna krijg ik deze foutmelding.
fout1.JPG



Dan start ik hem weer opnieuw op, weer hetzelfde. Dan weer, maar nu is het beeld gecentreerd in mn scherm, dus ik zie nog een groot stuk van mn bureaublad. Dan krijg ik na dat mannatje met dat oog de laatste foutmelding:

fout2.JPG
 

Bijlagen

  • fout1.jpg
    fout1.jpg
    11,4 KB · Weergaven: 28
ik denk tog dat je videokaart te zwak is:confused: kheb dit ook nog gehad: eerst kon ik het spelen, maar dan ontstond er blijkbaar iets van schade en erna kon ik het niet meer. maar probeer eens directX 9 te (her)installeren
 
Heb het spel opnieuw geinstallt.. maar nog steeds dezelfde fout :confused: . En aan mn videokaart ligt het denk ik niet.. want eerst die hij het wel gewoon :(
 
Illegale versie neem ik aan..

Spel opstarten => Options => Tabje 'keyboard' => Advanced => Enable developer mode (console).

Spelletje laden. Volgende keer dat je AI is disabled krijgt ga je naar console (Klik op de ` [boven de TAB]) en type in ai_disable 0. Na 'n paar seconden moet het bericht verdwijnen en gaan die monsters je weer aanvallen
 
Het zegt iets van THis game has a minimum requitment of Direct X 7,en je 3D kaart is vrij oud,mischien support jouw 3D kaart Direct-x 7 niet:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan