hall.dll is niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hYdrax

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hallo,

Ik heb ook het probleem dat hall.dll niet gevonden kan worden.
Alleen is er bij mij nog iets raars aan de hand. Als ik vanaf de windows cd opstart wordt er geen normale tekst weer gegeven nadat de hardware configuratie gedetecteerd is.. er staat zoiets als Widows Instllaie ofzo,, veel tekens vallen weg en willekeurig over het scherm staan stipjes verspreid.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Zou het wellicht iets met mijn HDD kunnen zijn, want ik heb dit probleem al een keer eerder meegemaakt en het opgelost door een nieuwe harde schijf te kopen, maar daar voel ik nu eigenlijk niet zoveel voor. De harde schijf (Samsung T166, 500GB) wordt in de BIOS wel herkent.
Of ligt het misschien ergens anders aan?

Edit: op een ander forum liet men mij een manier zien hoe ik de schijfcontrole kon doen via de windows setup. Ik kan CHKDSK niet uitvoeren omdat er een bestand (i386\tkrlmpexe (als het beeldscherm het goed laat zien)) niet in het geheugen geladen kan worden. De windows setup wordt niet eens opgestart.

Beter heeft iemand een oplossing xD,

hYdrax

Laatst bewerkt:
Als je de ISO zelf op cd zet is dat toch genoeg?
Jawel,maar je moet de iso niet slepen.

B.v. met Nero als image of opgeslagen project branden.

Greetz

Het branden is gelukt. Ik ben nu al de opties aan het afwerken. ben bij nummer 5, tot nu toe nog geen succes.

De 1e optie geeft de hal.dll fout, alle andere geven een andere error:

Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.

Ben nu de read me aant bestuderen en ga doen wat daar in staat

Laatst bewerkt:
Als XP op de 1e schijf en daar de 1e partitie staat,is het optie 1.
Edit: op een ander forum liet men mij een manier zien hoe ik de schijfcontrole kon doen via de windows setup. Ik kan CHKDSK niet uitvoeren omdat er een bestand (i386\tkrlmpexe (als het beeldscherm het goed laat zien)) niet in het geheugen geladen kan worden. De windows setup wordt niet eens opgestart.
Probeer CHKDSK eens met deze iso,hier zitten de 6 opstartdiskettes in verwerkt.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Uitleg CHKDSK:
http://www.microsoft.com/technet/pr...ab9-a5e7-4de9-907a-0f172b5a6a4e.mspx?mfr=true

Je kunt ook proberen HAL.DLL van de CD naar de schijf te kopiëren.Omdat HAL.DLL als HAL.DL_ op de cd staat,denk ik dat je het volgende commando moet gebruiken.

expand X:\i386 C:\WINDOWS\system32\HAL.DLL

Waar X: de CDRomdrive is.Je kunt in de herstelconsole met het commando "map" zonder de " tekens de letter van de CDRomdrive vinden,als je niet zeker bent.

Greetz

Laatst bewerkt:
Ik heb die laatste iso ook gebrand en de pc van de cd opgestart.
Er verschijnt een foutmelding.

INF file txtsetup.sif is corrupt or missing, status 7

Setup cannot continue. Press any key to exit.

En toen?:p

Kun je rc.iso op een andere PC testen,nooit problemen mee gehad :confused:

ok, dat ga ik proberen.
ik zal je morgen vertellen hoe dat verlopen is want vanavond moet ik me bezig houden met een zwaar wiskunde tentamen.. zucht,,

Tot zover alvast bedankt en je hoort nog van me!:D

Ik heb het nog even getest,maar het commando

"expand X:\i386 C:\WINDOWS\system32\hal.dll " ( zonder de " tekens) werkt niet,het moet

"expand X:\i386 C:\WINDOWS\system32 " zijn.

Greetz

Die command moet ingetypt worden in de recovery modus, toch? Die is niet te bereiken.

Ik heb bij een vriend de HDD aangesloten en vanaf zijn HDD geboot. Toen was alle data van mijn schijf aan te spreken maar hij kon niet vanaf mijn schijf booten. Wat zou er mis kunnen zijn, kan ik misschien vanaf een windows cd heel system32 opnieuw kunnen plaatsen? of staat dit vol met belangrijke variabelen?

hYdrax

Die command moet ingetypt worden in de recovery modus, toch? Die is niet te bereiken.
Als je die rc.iso opstart,wat gebeurd er dan precies?

Heb je die rc.iso wel op een andere PC getest?

Greetz

Als ik rc.iso zelf uitvoer komt er na de configuratie check te staan: INF file txtsetup.sif is corrupt or missing, status 7. Setup can not continue. Press any key to exit. Dus het blauwe beeld van de windows setup verschijnt niet eens.

Als ik het op een goed functionerende pc uitvoer komt gewoon de normale windows setup en na het laden van de bestanden heb je de mogelijk om te herstellen etc. En dan lukt op mijn pc dus niet. Als ik trouwens mij pc nu gewoon opstart zonder cd kom ik in dat menu waar je kan kiezen tussen veilige modus, recente instellingen die werkten etc. Maar als ik er daar 1 van kies (ik heb ze allemaal geprobeerd), wordt het scherm even zwart en wordt de pc ineens opnieuw opgestart. Vreemd.. en als ik de windows setup zelf uit wil voeren komt er de volgende fout: File \i386\ntkrnlmp.exe could not be loaded. the error code is 7. Cannot continue. press any key to exit.

Dus weer die code 7. Weet je nu al iets meer?

Ik heb trouwens ook nog net even geprobeert op te starten met die iso van tinyempire.com die je een paar berichten hiervoor gaf. Als ik via die opties probeer op te starten verschijnt de hal.dll error weer, dus daar schiet ik nog steeds niks mee op.

Laatst bewerkt:
Ik lees net in een ander topic dat het ook kan helpen je om je fsb omlaag te halen. ik heb deze weer op de standaard waarde gezet en alles werkt weer.

Ontzettend bedankt voor je hulp, ik ga weer CoD4 doen :)

hYdrax

Ik lees net in een ander topic dat het ook kan helpen je om je fsb omlaag te halen. ik heb deze weer op de standaard waarde gezet en alles werkt weer.

Ontzettend bedankt voor je hulp, ik ga weer CoD4 doen :)

hYdrax
Dat je de fsb gewijzigd had heb ik nergens gelezen :confused:

Welk topic betreft het eigenlijk?

Greetz

Ik had al een tijdje last van dit probleem en ik had mn fsb inderdaad hoger gezet.
ik had 200 225 mhz gemaakt. Ik ga nu hem nu op 215 zetten ofzo.
Dank je hYdrax,nu is het helemaal duidelijk.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan