hall.dll niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoes

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Berichten
180
hallo als ik mn pc opstart dan krijg ik zoiest als : windows kan het bestand hall.dll niet vinden het is mogelijk beschadigd op verwijdert en dan de directory

ik heb al recovery gedaan met de cd's die ik bij mn pc kreeg die hielp niet ik kreeg een error dat iets met boot.ini .

Dit komt dus door een andere topic die ik eens post op xp pro te instalerne ipv home die er pre installed stond .

Dus als ik xp pro wou instalerne via boot en dan moest ik een partitie kiezen zag ik geen omdat ze onzichbaar waren en dan zag ik in partition magic een schijf pqservice en die was voor dat recovery gedoe.

en ik dacht als ik die verwijder dan zijn mn partities mss niet meer onzichbaar maar helaas ik kon ze nog steeds niet zien en nu weet ik geen (bijna)raad meer.

ik heb van iemand gehoord dat ik moest opstarten van een bootdiskette maar ik heb geen diskettestation en dan heb ik bij een vriend die bootdisk files kunnen krijgen zo dan mn hd te formateren en dan xp te instaleren maar dat ging niet want ik weet niet hoe ik een bootable cd maak ik heb de file wel allemaal ik heb het al geprobeert maar ik weet niet van welke file de cd moet opstarten en dus vraag ik het aan jullie

en of als iemand een oplossing weet tegen een of allebei deze ernstige problemen
 
bedankt voor de snelle reactie maar ik heb het ook al gelezen en er was iets dat ik niet snapte :
3) Op de vraag bij welke installatie je u wilt aanmelden geef je 1 als antwoord,
4) Het administrator-wachtwoord word gevraagt
5) Typ dan het volgende :

"Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
zonder " " tekens.

als je repareren kiest dan kom je toch in zon dos scherm terecht ?
 
ja, en daar typ je dat commando.
vergeet niet de E te veranderen in de driverletter van je cd-rom speler
het commando in de thread is overigens verkeerd maar wordt verderop gecorrigeerd. het moet zijn: Expand E:\i386\hal.dll c:\windows\system32\hall.dll
 
er komt : toegang geweigerd

Maar moet in je eerste zin het niet halL;dll zijn ipv hal.dll? ik heb namelijk hal.dll gepakt
 
Laatst bewerkt:
hmmm, misschien moet het toch Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll
zijn, dus in plaats van de tweede l een underscore.
ik zou zeggen probeer dat eens.
 
het werkte niet begrijp ik?
heb je nog een andere pc, zonder de error?
anders zou je kunnen proberen de schijf er bij te hangen als slave, en de dll kopiëren.
 
EXPAND X:\I386\HAL.DL_ C:\WINDOWS\SYSTEM32

X staat voor je CD drive kan dus in E verandert worden.

I386 = Hoofdletter i
 
Heb je het al geprobeerd met bootcfg /rebuild in de repair/herstel console?

Meestal staat die hal.dll gewoon nog in de windows\system32 map, en repareerd bovenstaande repair het opstarten.

Het bestand is dus hal.dll, niet hall.dll.
 
het werkte niet begrijp ik?
heb je nog een andere pc, zonder de error?
anders zou je kunnen proberen de schijf er bij te hangen als slave, en de dll kopiëren.

Kan je eens aub zeggen hoe ik heb nog een pc boven die volledig werkt
 
ik kan mijn partities niet zien dat is juist zo lastig omdat die voorgeinstaleerde xp ze beheert

ik ga jullie oplossingen eens proberen
 
Laatst bewerkt:
Kan me mss iemand voor mij het gemakkelijk te maken want ik wil namelijk xp pro instaleren, maar ik heb geen diskettestation.
dus ik heb de files voor zo'n opstartdiskette en ik kan ze op cd zetten maar kan iemand me zeggen hoe ik die bootable maak?
 
Je kunt gewoon opstarten met de Windows Xp cdrom, je krijgt dan exact hetzelfde, dan je met de opstartdiskettes krijgt. Je cd-rom moet dan wel als eerste opstart staan in het Bios.
 
ja maar ik heb geen diskettestation ik heb zoals ik gezegd de bestanden al van een vriend maar ik wil dus zogezegd opstarten van een diskette die een BOOTABLE CD is snap je dus nu wil ik weten hoe ik die bootable maak
 
Een diskette die een bootable cd is?

Kan je misschien je antwoord/vraag beter formuleren want ik kan er zo niet uitkomen wat je precies bedoelt.

Je hebt geen diskettestation nodig zoals Crash al zei.
 
muurhond dat is waar maar als je eens het begin van mijn tekst zou lezen zou je begrijpen waarom ik heb een pc gekocht recent en daar stond xp home voor geinstaleerd en als ik pro wou instaleren dan bij dat schermpje waar je je partitie moet kiezen zie ik geen partities omdat ze onzichbaarzijn en omdat die pqservice (een partitie) waar die recovery bestanden opstaan.daardoor kan ik pro niet instalerne en ik had die dan verwijdert die partitie en nu krijg ik hal.dll kan windows niet vinden en nu kan ik ook nog niet eens xp pro instaleren en zoek ik een oplossing

en die was booten van een opstartbare cd-rom die eigenlijk diskette is ( ik heb geen diskettestation) en dan formateren en pro instaleren .
maar ik weet niet hoe ik hem precies opstartbaar maak!

of een andere hd insteken en dat bestand kopieren !

en kan iemand me helpen bij deze oplossingen hoe ik dat moet doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan