Hallo.bat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn00

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Hallo!

Ik heb al een half jaar het volgende probleem met mijn laptop;

om de paar minuten verschijnt er een commandprompt schermpje in mijn scherm voor een fractie van een seconden en verdwijnt weer. Zie afbeelding

Ik heb mijn computer afgezocht naar het bestand via "zoeken" ook in de verborgen bestanden, maar zonder resultaat.

Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet meer verschijnt?

M.V.G.
Martijn

attachment.php

Bijlagen

• Hallo bat.JPG
    Hallo bat.JPG
    18,2 KB · Weergaven: 71
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Eerst even in het linker deelvenster de Home toets gebruiken om helemaal naar boven te gaan.
Dan: Bewerken -> Zoeken -> hallo.bat
Kijk waar je hem tegenkomt, en meld ons waar dat dan is.
Kijk ook of hallo.bat ook nog ergens anders voorkomt in regedit door F3 te doen van de vorige zoekopdracht herhalen. Doe dit net zolang totdat die niet meer gevonden is.

Maak per vondst een schermafdruk en plaats die hier op het forum.
In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je zo'n schermafdruk kunt maken en uploaden naar het forum.
Maak dan wel het regedit scherm niet al te groot, anders wordt de schermafdruk meer dan 100 kb, en dat is te groot voor het forum.
Let er wel op alle relevante informatie in beeld te laten staan, zodat we hier op het forum de relevante informatie kunnen zien.

Succes,

Tijs.

ok heb ik gedaan

Hier de resultaten:

Wat ik zwart heb gemaakt zijn irrelevante waardes of verwijzingen ;)

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

Kun je hier iets mee??

Ik zie dat in 2.JPG te zien is dat hallo.bat op mijn desktop te vinden is maar ik zie hem niet, ook niet met "zoeken"

Maarja ik hoor wel wat jullie ervan vinden :thumb:

Ik zie er geen probleem in om die gevonden 'hallo.bat' zaken in regedit.exe gewoon weg te gooien door het gebruik van de Del-toets.

Ik vrees echter dat het niet de oplossing voor het probleem is, maar dat horen we dan wel.

Succes,

Tijs.

Er wordt ergens een commando afgevuurt om c:/hallo.bat te starten.
Maar c:\hallo.bat bestaat dus niet meer :confused:

Dit commando kan door elk willekeurig script worden aangeroepen en hoeft niet per se in een .bat bestand te staan.

Gebruik eens de zoekfunctie in Explorer

Dan volgt de vraag "Wat wilt u zoeken"

"Groen pijltje" in alle bestanden en mappen.

"Een woord of zin in een bestand"
Schrijf daar

c:\hallo.bat

Zoeken in:
"Deze Computer"

Klik daar onder "geavanceerde zoek opties"

en zet een vinkje bij

"zoek in Systeemmappen"

"zoek in verborgen mappen en bestanden"

"Zoek in Submappen"

En klik zoeken.

Nu word de gehele computer afgezocht naar bestanden die de zin "c:\hallo.bat" bevatten.
Indien er "geen toegang geweigerd" is dan zal je hem waarschijnlijk vinden.
(Ik zit hier aan een engels talige xp dus vergeef me als niet alles wat ik gescreven heb letterlijk overeen komt)

Ik heb het allebij gedaan alleen kan ik hallo.bat alleen vinden in het redister, maar niet op deze computer via zoeken...

Ik heb het verwijderd uit het register alleen het probleem is er nog steeds :(

Die register plaatjes die je hebt laten zien zijn van MRU vermeldingen.. (Most Recent Used) De eerste is bv van M$Paint en die screenshot die je gemaakt hebt.
Die hebben dus niet met die melding te doen.

Je hebt ergens software zitten die via svchost die hallo.bat starten wil.
Je kan eens proberen om alle sotware uit je opstart te halen via msconfig en opnieuw rebooten en alles weer 1 voor 1 starten en kijken bij welke software deze meling komt.

Verder zou ik het niet weten en kan me niet voorstellen dat dit een Windows error is..
Hallo.bat is totaal onbekend ook in relatie met svchost.
Indien je dit niet weet te vinden, kan je eventueel zelf een hallo.bat maken

open kladblok en schrijf

echo hallo

sluit kladblok en sla het bestand op als "C:\hallo.bat" dan zal die melding waarschijnlijk weg blijven maar krijg je wel steeds wanneer deze wordt gestart een korte flash van het cmd venster in beeld. :confused:

Ben er niet eens echt van overtuigt dat svchost.exe hier echt iets me te doen heeft.
Als je onderstaande code in kladblok plakt en opslaat als whatever.bat geeft het exact de zelfde output als jou eerste screen shot.
Op die pause na dan (die is nodig voor de stop anders is ie snel weer weg)
Code:
@Echo Off
Title C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Hallo.bat
pause

untitledyo0.jpg

Laatst bewerkt:
sluit kladblok en sla het bestand op als "C:\hallo.bat" dan zal die melding waarschijnlijk weg blijven maar krijg je wel steeds wanneer deze wordt gestart een korte flash van het cmd venster in beeld. :confused:

Ja dat is precies het probleem! die korte flash blijf regelmatig te voor schijn komen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan