hallo ik het maximale uit mijn verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hallo
ik vraag me af of ik in de huidige situatie wel het maximale uit mijn verbinding haal.
ten tweede vraag ik me af of ik bij een upgrade van mijn abo d bijgeleverde router het beste kan pakken.
laten we beginnen bij 1, en eerst even opnoemen wat ik heb.
een internet verbinding bij xs4all van maximaal 8 mbit/s volgens de test bij bbned haal ik bij meerdere pogingen zo rond de 3.5 a 3.6
verder heb ik een laptop met een draadloze verbinding.
het statusbalkje geeft 4 van de 5 balkjes aan.
de router/modem is een fritzbox wlan 7170.
de netwerkadapter is een Realtek RTL8187B 802.11b/g 54 Mbps draadloze USB 2.0-netwerkadapter.
volgens speedtest zit ik 1346 meter van de centrale.
zou een andere modem/router uitkomst bieden?
bovendien als ik boven ben ga ik van de 4 naar 2 a 3 balkjes, het huis heeft betonnen vloeren.
zou het helpen als ik hierbij die optie gebruik om internet via het stopkontakt te bedraden?
of helpt een router met een betere grotere antenne oid?

optie 2
ik overweeg om mijn abo te verhogen van 8 naar 20 mbit/s en hierbij zou ik dan een fritzbox 7340 kunnen gebruiken volgens xs4all.
kan ik die gebruiken of kan ik beter zelf iets anders kiezen?

tot slot
ik wil in de toekomst een media player opnemen of een lichte standaard pc zodat ik een centrale plaats heb voor opslag en internet op tv kan gebruiken.
bovendien wil ik de printer op een plek waar die niet in de weg staat opnemen in het netwerk.
maakt dit nog wat uit voor de router/modem?

bedankt voor het advies alvast en ik zou het waarderen als het in redelijke beginners taal uitgelegd wordt.
 
Als je test rond de 3,5mb/s heb je waar voor je geld. Dit is namelijk gelijk aan 21,5mbit/s! (Want 1 byte is gelijk aan 8 bits)
 
Nee, wat je in je eerste post schrijft klopt met wat op de site van xs4all staat. Dus ik zou niet naar 20mbit gaan, want dat is waarschijnlijk dezelfde snelheid. En over dat de laptop slechtere verbinding heeft als er een betonnen vloer tussen zit: dit is vrij normaal. Zelf heb ik hier nog erger last van, omdat ik aluminium ondervloeren heb. En zoals u al aangeeft, zou een grotere antenne (range extender) moeten helpen, deze zijn te koop bij vrijwel iedere pc-winkel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan