Halve letters op PDF na conversie Access Rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Hallo,

Is mogelijk ervoor te zorgen dat bij een preview PDF van een Access Rapport geen halve letters te zien zijn van tekstpassages bij PaginaEinde?

Het geval is nu dat af en toe een deel van een tekst net niet op 1 pagina past waardoor een heel klein deel van de letters (halve letters) te zien zijn in de PDF aan het einde van de PDFpagina.
Dit is uiteraard niet echt fraai. Het is op te lossen door Enters in te geven in de tekstblokken van een formulier. Dit is een handmatige oplossing (en zit je ook niet elke keer op te wachten), graag zou ik een automatische oplossing hiervoor vinden..Is die er ook?

bvd
Robert

Zie dat het kan via het plaatsen van groepsecties (hierin de teksblokken plaatsen), vervolgens eigenschap 'Bijeenhouden' op Ja zetten. Ook niet optimal dit maar je moet wat.
Mocht iemand een beter en makkelijker idee hebben dan houd ik me aanbevolen..

Groepsecties gebruik je omdat je gegevens op een bepaalde manier wilt presenteren; niet als workaround omdat je PDF niet goed gegenereerd wordt. Dat probleem ligt echt ergens anders. Zonder voorbeeldje kunnen we uiteraard ook niet zo heel veel, want ik ken het verschijnsel niet.

Met het genereren van de PDF gaat niks mis. Het gaat om de view van het rapport dat anders terecht komt in de PDF. Bijv. pagina 2 van het rapport komt niet als dusdanig (pagina 2) in de PDF. Maar bijv. de laatste zin van pagina 2 in het rapport wordt in de PDF anders weergegeven (deels pagina 2 en deels pagina 3, dus halve letters op pagina 2 en 3). Door een Enter in te geven in tekstblokken kan dit verholpen worden maar ik zoek dus een geautomatiseerde oplossing. Ik kan hier geen voorbeeldje van toesturen, daarvoor is de DB veel te groot etc. als ik deze ga inkrimpen dan is het weer geen realistisch beeld en werkt de PDF View waarschijnlijk wel weer...Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die dit probleem tegenkom? Er moet hier toch wat voor zijn?

Even een mailtje naar Octa en gegevens uitwisselen, dan kan je het uploaden naar hem bijvoorbeeld via WeTransfer

Ik weet niet of je de enige of eerste bent, maar ik heb dit probleem nog nooit bij de hand gehad. Output moet je altijd baseren op het juiste format, en doorgaans is dat op A4 gebaseerd. Dat geldt ook voor je PDF. Je pagina-instellingen en sectieinstellingen moeten dus wel kloppen. En uiteraard de veldinstellingen (te vergroten, te verkleinen etc). Overigens snap ik niet wat je bedoelt met:
Het gaat om de view van het rapport dat anders terecht komt in de PDF. Bijv. pagina 2 van het rapport komt niet als dusdanig (pagina 2) in de PDF.
Een view van het rapprt? Ik neem aan dat je de pagina-weergave bedoelt?

De instellingen die je noemt heb ik allemaal nagelopen; Eigenschap 'Te vergroten' en 'Te verkleinen' staan op ja. Met view bedoel ik inderdaad de pagina-weergave in het Access Rapport. De tekstblokken passen dus bijv. op 1 pagina in het rapport maar bijv. de laatste of eerste regel van het tekstblok (dat in het rapport op 1 pagina past) wordt in de PDF voor de helft weergegeven en de andere helft op de volgende pagina. Een betere vraag is misschien wat is in het Access Rapport de afstand/hoogte van een A4 pagina PDF, dan geef ik daar gewoon een pagina einde in het Access Rapport..

Normaal gesproken is dat niet nodig; je geeft in een rapport de papiersoort op, en Access berekent op basis van de secties hoeveel ruimte er voor de detailsectie over blijft. Maak je secties dus altijd zo klein mogelijk, en ga niet zelf lopen sleutelen aan exacte maten voor die secties. Alleen de kopteksten moet je dus met de hand instellen, maar die bepalen ook de witruimte tussen de verschillende blokken.

Bedoel je de Rapporteigenschap 'StandaardPapierformaat'? Papiersoort kan ik namelijk niet vinden...

Ja, dat bedoel ik :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan