handen in het haar

Status
Niet open voor verdere reacties.

acikgoz

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Berichten
10
Geachte leden,

Een paar dagen geleden kreeg ik een blauw scherm in vista ultimate, het probleem bleef komen waardoor of de computer vastliep of ik kreeg een blauw scherm. Hierop probeerde ik vista opnieuw te installeren maar tevergeefs want ik krijg dezelfde problemen. of hij loopt vast of ik krijg een blauw scherm. De teksten zijn iedere keer anders, soms staat er irql not less or equal, soms pfn list corrupt en soms bad pool caller. Toen vista er nog op stond had ie een foutopsporing uitgevoerd en daarin stond dat of voeding, of moederbord of processor defect kon zijn. Nou weet ik niet of het softwarematig is of hardwarematig.
Ik ben zelf geen leek maar dit gaat mij te ver.
Is er iemand die soortgelijke problemen heeft gehad?

MEt vriendelijke groet

Mustafa
 
Ik zou deze vraag eens stellen op het hardware topic, aan je errors te zien denk ik ook dat het iets met hardware te maken heeft maar ben helemaal niet zeker. want als je nog altijd die errors hebt nadat je herinstalleerd heb is niet normaal. In zo'n geval was het bij mij een productiefout en heb mijn laptop moeten terugsturen...
Bel ook eens naar waar je pc vandaan komt: Hp, acer, Medion ...
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt toch echt in alles op een driver fout...

Hoe probeer je Vista opnieuw te installeren??
 
met de handen in het haar

De pc is niet nieuw, ik heb hem 3 maanden geleden van iemand gekocht. Al die tijd deed de pc het heel goed, en de componenten erin zijn niet de minste
kingston hyper x geheugen op 1066
q6600 porcessor
GigaByte EP35-DS3P
super koeler erin de cpu temp komt niet boven de 25 graden uit
160 gb sata en 400 gb sate in een antec performance one p180
Zalman ZM600-HP voeding erin
een simpele pci e videokaart.

Een van deze dingen zal dan defect moeten zijn maar welke?

vista probeer ik met de vista unattended die ik op al mijn pc heb draaien. Ik heb ook xp die ik erop probeer te gooien maar die pakt ie ook niet, bij de minste en geringste loopt ie vast en start opnieuw
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het helemaal niet over defecte hardware, maar over een driver-probleem, en dat is dus geen hardware...

En nogmaals, hoe probeer je opnieuw te installeren?
Start je wel op vanaf cd/dvd??
 
ja ik heb toch nog nooit meegemaakt dat er een blauw scherm komt als je een driver ofzo mist denk ik maar het kan hé :D
Het kan hé :) het kan natuurlijk zijn dat je een driver ontbreekt van een belangrijk componont.

Maar ik blijf ook bij mijn ged8 dat het iets met de hardware zou zijn, de pc zal wel ineen gestoken zijn door iemand die er veel van kent maar is hij wel niet overclocked enzo?
Maar geraak je eig nog op je windows? wanneer krijg je die blauwe schermen dan? Bij het opstarten, pas na een tijdje na aangemeld te zijn... ?
---
Anders als je kan kijk dan ook een bij apparaatbeheer of daar ergens een uitroepteken of vraagteken staat. daar kan dan ook gemeld worden als er een driver zou mankeren. maar ik zeg wel "kan" want het blijft windows hé :D
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb toch nog nooit meegemaakt dat er een blauw scherm komt als je een driver ofzo mist denk ik maar het kan hé :D
Het kan hé :) het kan natuurlijk zijn dat je een driver ontbreekt van een belangrijk componont.

Maar ik blijf ook bij mijn ged8 dat het iets met de hardware zou zijn, de pc zal wel ineen gestoken zijn door iemand die er veel van kent maar is hij wel niet overclocked enzo?
Maar geraak je eig nog op je windows? wanneer krijg je die blauwe schermen dan? Bij het opstarten, pas na een tijdje na aangemeld te zijn... ?
---
Anders als je kan kijk dan ook een bij apparaatbeheer of daar ergens een uitroepteken of vraagteken staat. daar kan dan ook gemeld worden als er een driver zou mankeren. maar ik zeg wel "kan" want het blijft windows hé :D

Sorry JelPot, maar dan heb je er toch niet veek kijk op...

irql not less or equal, pfn list corrupt en bad pool caller zijn alle drie medingen die te maken hebben met een driver-probleem (of aanverwant geheugen-probleem) en helemaal NIETS met het "verkeerd in elkaar steken" van de PC!!!!

Ik heb het ook niet over missende drivers, maar een driver conflict!!!!!!
 
De pc deed het zonder problemen en zonder haperingen. Voordat ik er echt mee aan de slag ging heb ik ervoor gezorg dat alle drivers correct erop stonden en het ook deden. Dus geen uitroeptekens of iets dergelijke. een ochtend toen ik de pc wou opstarten merkte ik dat hij wel opstartte maar als ik een programma wou opstarten bijv explorer of msn dat ie vast ging lopen. na opniueuw opstarten probeerde ik een film te kijken en dat lukte ook niet want dat liep hij weer of vast of een blauw scherm. Daarna probeerde ik hem opnieuw te installeren met vista (de unattended ultimate) en dat ging ook niet. halverwege bij het laden kreeg ik een blauw scherm, na een aantal keer het te hebben geprobeer heb ik geprobeerd om xp erop te zetten maar dat ging ook helemaal mis op dezelfde manier.
Ik installeer ze vanaf cd rom, dus de pc boot eerst vanaf de cd.

heeeeeelllllllllppppppppppp waar kan het aan liggen??????
 
Wanneer je opstart vanaf cd/dvd, kies je er dna ook voor om alle partities te verwijderen, nieuwe partities aan te maken en de schijf te formatteren?
 
ik heb 2 schijven
1 van 160 en 1 van 400, die van 160 wordt iedere keer geformatteerd en dan loopt de installatie tot waar die gaat
 
ja je moet deze gewoon uitvoeren bij het opstarten... als ik mij niet vergis is dat dezelfde test als bij linux. En op de site die gegeven is moet je er precies ook voor betalen. Ik zou er niet voor betalen. ofwel zou ik dat programma gaan zoeken op een torrent site of met een P2P progje ofwel kan je ubuntu linux downloaden (+- 600 Mb denk ik en daar zit dan die memtest gratis in) Microsoft heeft ook zo zijn eigen memory test, gratis maar ja dat is dan natuurlijk weer Microsoft hé :D

Ik vind het dan toch maar raar dat het aan drivers zou liggen als het zo opeens is voorgevallen nadat de pc al lang goed had gewerkt.
waarschijnlijk heb je wel verschillende geheugenlatjes insteken. doe er eens 1tje uit en start dan nog eens op, probeerd dat dan ook eens met da andere. als het zo dan wel werkt met maar 1 latje ram dan weet je dat het aan je geheugen ligt he;)
 
Ik vind het dan toch maar raar dat het aan drivers zou liggen als het zo opeens is voorgevallen nadat de pc al lang goed had gewerkt.
waarschijnlijk heb je wel verschillende geheugenlatjes insteken. doe er eens 1tje uit en start dan nog eens op, probeerd dat dan ook eens met da andere. als het zo dan wel werkt met maar 1 latje ram dan weet je dat het aan je geheugen ligt he;)
De meeste blue-screens worden veroorzaakt door driver-problemen.
Beschadigde, verouderde of anderszins.

Maar, naast andere oorzaken, ligt het ook wel eens aan het geheugen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik heb gisteren killdisk uitgevoerd en de schijf is nu echt leeg maar weer niks, ik heb memtest uitgevoerd maar die gaf ook niets aan. Ik heb geprobeerd met ubuntu op te starten, eerst met ubuntu live daarna met de installatiedisk maar weer niks...Dus nog steeds met de handen in het haar. Ik denk dat het een hardwareprobleem is alleen weet ik niet welke het is..........AAAAAAAAAAAAAAAAH
 
ja ik had idd niet gezien dat er free download stond nee... sorry hé, ge kunt ni altij alles zien he!:rolleyes:
Heb je de memtest dan al volledig voltooid? Ik heb dat ooit is even gestart maar dat bleef maar duren...
Wat bedoel je dan dat je met Linux hebt opgestart? Heb je linux eens gewoon opgestart? Je hoeft linux eigenlijk niet te installeren hé, je kan linux gewoon uitvoeren met de live cd-rom dus als je linux gedownloaded hebt... Dan kan je ook zo aan al je bestanden nog aan als er nog zouden opstaan op de een of andere schijf.
Als je linux al zou geprobeerd hebben, krijg je dan ook nog altijd die blauwe schermen?
 
foutmeldingen met blauw scherm.

even logisch gezien, je krijgt zowel bij Vista als met xp de foutmeldingen (blauw scherm) plus vastlopers. correct?
dan kun je al snel concluderen dat hiet hier niet om een driver probleem gaad maar om een hardwarematige onjuiste adresering van een irq adres van één van je hardwarecomponenten. wat te doen. aangezien je al veel aan het herinstaleren bezig bent geweest adviseer ik om je hele hardeschijf te formateren. reset vervolgens je BIOS. (moet je even in het boekje van de moederbord kijken hoe dit moet, meestal moet je even een jumper verzetten en dan weer terugplaatsen) nu je, je bios ook helemaal weer hebt teruggezet in fabriekstand doe je de pc uit. haal alle geheugenbanken er uit en laat deze minsten 2 uur liggen (dan zijn ze goed ontladen, dit i.v.m. eventueel aanwezige geheugen resistente virusen) plaats vervolgens de geheugenbanken weer terug start de pc. ga in je BIOS en zet de BIOS op default settings. instaleer vervolgens Windows Vista weer.
als deze geinstaleerd is ga dan niet gelijk allerlei proggies instaleren maar bekijk eerst eens een dag hoe de pc loopt. ik zou wel op internet de nieuwste drivers voor al je hardware en randapparatuur ophalen en instaleren. vergeet hierbij vooral de nieuwste drivers voor je chipset niet.
hoop dat dit de oplossing voor je is.
Globox:thumb:
 
Wow...thanx Globox, dit is wel een hele duidelijke aanwijzing voor mij. Ik zal nu alles resetten en het geheugen eruit halen en morgenochtend weer aan de slag. Heeeeeel erg bedankt...Mocht dit ook niet lukken dan horen jullie het wel...
 
globox kent precies wel genoeg van hardware en hij zal je wel kunnen helpen moest het dan ook echt een hardware probleem zijn :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan