Handige leidraad bij infecties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een informatieve site met veel nuttige links. Ik heb 'm toegevoegd aan m'n favo's.
Thnx, Pieter

Is zeker een handige site, maar ik kwam toch 1 vreemd stukje tegen:
Gebruik een virus scanner, nog beter gebruik twee virus scanners (zorg dat ze beide bijgewerkt zijn) en hoop dat ze niks zullen vinden.
Twee scanners op je pc oke, maar dan toch niet tegelijk actief wel?

Groeten Neleke

Er is een verschil tussen goed lezen en beter lezen
shocked.gif
.
Je hebt gelijk, ook wat het actief laten zijn van meerdere virusscanners betreft: ze gaan mekaar als virus zien.

Gebruik een virus scanner, nog beter gebruik twee virus scanners (zorg dat ze beide bijgewerkt zijn) en hoop dat ze niks zullen vinden.
ik houd het toch maar op één virusscanner. De bijgeleverde AV-software heeft bij mij een keer McAfee dusdanig in de weg gezeten dat die vanalles over het hoofd zag. Ik heb de pc toen (achteraf gezien overbodig) moeten formateren...

Geplaatst door neleke
Is zeker een handige site, maar ik kwam toch 1 vreemd stukje tegen:

Twee scanners op je pc oke, maar dan toch niet tegelijk actief wel?

Groeten Neleke

Scherp Neleke...stukje dateert uit "Updated: January 26, 2002," merendeel is zeer nuttig maar moet wel worden bijgewerkt.

@ thnx Pieter :thumb:

Geplaatst door gezina
Scherp Neleke...stukje dateert uit "Updated: January 26, 2002," merendeel is zeer nuttig maar moet wel worden bijgewerkt.
@ thnx Pieter :thumb:

Ook in het jaar 2002 mocht je dus geen 2 virus scanners tegelijk op de computer hebben :D

Geen idee. De enigste 2 icoontjes die ik herken hier zijn Norton antivirus en spyware guard.
Wat zijn die andere icoontje eigenlijk Pieter?

Van links naar rechts AdWatch, Trillian, SpywareGuard, ADSL verbinding, Sygate Personal Firewall, NAV, NOD32 en het icoontje "hardware veilig verwijderen" voor mijn externe harde schijf.
Aan de rode kleur van het NOD icoontje kun je zien dat AMON (resident protection van NOD) niet aan staat, anders zou het icoontje groen zijn.
Als ik die aan wil zetten is het beter om NAV Auto-Protect uit te schakelen.

Groetjes,

Pieter

ok, en hoe weet je dat Nod32 en Norton het wel goed kunnen vinden met elkaar en ze elkaar niet bijten?
Is daar een artikel van dat deze zonder probleem naast elkaar kunnen leven zonder probleem?

Geen problemen. Getest met Eicar en (helaas) ook echte virussen.

Het enige probleem dat ik met NOD heb, en ik weet niet of dat met NAV te maken heeft, is dat ik geen folders kan uitsluiten van het scannen, wel bestanden.

Vandaar dat NAV de Auto-Protect mag leveren. Als ik dat NOD laat doen ruimt het mijn Manege uit. :(

Groetjes,

Pieter

ah, dus het geeft toch wel wat problemen.
En als je een virus binnenkrijgt, welke gaat dan af Nod32 of Norton?

Als ze het virus allebei kennen gaat NAV het eerst af als het een e-mail bijlage betreft en NOD32 als het virus op een webpagina staat. Tenminste tot dusver. Zo vaak komt het gelukkig niet voor.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan