Handige tweaks voor windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
97
HANDIGE TWEAKS OM WINDOWS 7 EEN XP UITERLIJK TE GEVEN.

Ben jij ook zo’n fan van XP???
En dacht je: “Ik wou dat Windows 7 uiterlijk meer op XP zou lijken"?

Hier zijn wat handige tips om Windows 7 jou 'het XP gevoel’ terug te geven.

*) VOORDAT JE VERANDERINGEN AANBRENGT IS HET RAADZAAM EEN HERSTELPUNT TE MAKEN, MOCHT ER IETS MIS GAAN DAN KUN JE ALLES ZO WEER TERUGZETTEN NAAR DE OUDE SITUATIE!

Wil je een XP/VISTA snelstart balk?
Via dit stappenplan is de Snelstartbalk van Windows XP en Vista gewoon weer tevoorschijn te toveren!
Stap 1
Klik ergens in het midden op de taakbalk met de rechter muisknop en navigeer naar: Werkbalken > Nieuwe Werkbalk... Hierna opent er een nieuw venster.
Stap 2
Klik met de muis onderaan dit venster op het invoerveld waar 'Map:' voorstaat.
Kopieër in dit veld de volgende waarde:

%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Stap 3
Klik op de knop 'Map Selecteren'.
Stap 4
Je hebt nu de Snelstartbalk weer terug (zie rechts in de taakbalk).
Klik op de >> om je Snelstart icoonen te bekijken.
Extra
In de vorige versies van Windows waren we gewend dat de Snelstartbalk links op de taakbalk stond.
Om dit te veranderen kun je de volgende stappen nog volgen.
Stap 5
Klik met de rechtermuisknop ergens op de taakbalk en zorg dat het vinkje voor 'Taakbalk vergrendelen' weg is.
Stap 6
Sleep de Snelstartbalk helemaal naar links (tot naast de 'Start' knop) en laat hem vervolgens weer los.
Stap 7
Als alles goed is gegaan staat de Snelstartbalk nu links.
Vergeet niet de taakbalk weer te vergrendelen (omgekeerde van stap 5) zodat de Snelstartbalk ook daadwerkelijk links blijft.
Stap 8
Ga nu naar je thema's toe en kies onder 'Mijn Thema's' het betreffende thema en doe met de rechtermuisknop 'Thema opslaan' gevolgd door een naam.
Zo blijft nu alles goed bewaard!


Miniatuur weergave van map inhoud ala XP in Windows 7!
In XP had men de mogelijkheid om de inhoud van een map (met foto's of afbeeldingen) in miniatuur weer te geven.
Hoewel het niet standaard is heeft Win7 deze mogelijkheid ook:

- Open 'Deze Computer'
- Druk F10 (er verschijnt nu een menubalk bovenin het venster)
- Kies 'Map Opties' onder menu 'Extra'
- Kies tabblad 'Weergave' in het scherm dat verschijnt
- Haal het vinkje weg bij 'Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen'

Zo kun je dan foto's en afbeeldingen makkelijker herkennen en terug vinden.


Het klassieke Windows XP ‘START MENU’ op je buroblad?
Dat kan!
Met dit kleine programma genaamd CLASSIC SHELL
Buiten dat het een XP start menu terug brengt kun je er ook weer pictogrammen op de verkenner balk mee terug krijgen.
Er is een uitgebreide mogelijkheid om alles aan te passen, zowel in een configureer scherm als in de .ini file. *(veranderingen maken in de .ini file vereisen expert kennis, als je dat niet hebt kun je er maar beter vanaf blijven!!!)
Dus je kunt het daar mee ook kleiner maken en allerlei dingen aan je wensen aanpassen.
De taal past zich vanzelf aan!

Dit zijn enkele tweeks die ik graag in mijn Windows 7 Ultimate versie gebruik om het XP gevoel weer terug te krijgen.
Ik hoop dat jullie deze post aanvullen met je eigen tweeks zodat Windows 7 gebruikers die ook jaren lang alleen XP hebben gebruikt in één oogopslag alle tweeks bij elkaar hebben.


RI.

*) VOORDAT JE VERANDERINGEN AANBRENGT IS HET RAADZAAM EEN HERSTELPUNT TE MAKEN, MOCHT ER IETS MIS GAAN DAN KUN JE ALLES ZO WEER TERUGZETTEN NAAR DE OUDE SITUATIE!
 
Laatst bewerkt:
GOD-MODE in WINDOWS 7

Voor mensen die graag meerdere tweaks in Windows 7 willen doen die niet via de normale weg gaan zoals 'configuratiescherm' of het register is er de zgn. GOD-MODE.
In dit artikel kun je er alles over lezen!

RI.
 
Het is niet nodig en gewenst steeds meer topics aan te maken, terwijl er al een topic loopt;
Snelstart;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/548907-Snelstartbalk-ala-XP-in-Windows-7
Miniatuur weergave;
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...r-weergave-van-map-inhoud-ala-XP-in-Windows-7

En van de "god, power, master" mode zwerft er al reede een lange tijd een topic.

Deze sluit ik.
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan