handigheidje?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

miloso_31_10

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2004
Berichten
37
owke ik denk niet dat dit hier helemaal thuis hoort maar goed, miss kunnen jullie me helpen

ik heb een server pc staan; (gekregen)
packardbell;
400mhz
6.4 gb hdd fujitsu
13.6 gb hdd maxtor
3.2 gb sygate medalist.
onboard videokaart 2x agp
onboard geluidskaart
realtek netwerk kaart 10/100
128mb sdram
2x usb....

owke nu komt het probleem....
alles onder dos werkt goed,
windows opstarten gaat goed.
maar op het moment dat ik wat ga doen met me computer, dan loopt hij op de raarste momenten vast.
er is niets aan de computer veranderd, behalve dan de 13.6 en de 3.2 hdd die er bij zijn gekomen.

wat kan hiervan de oorzaak zijn?
hij staat gewoon in 1x helemaal stil en doet ook helemaal niets meer..
ligt dit aan windows, onder xp 2000 98 doet hij het allemaal, als dit niet het geval is dat het aan windows ligt kan iemand mijn dan vertellen wat er niet goed gaat.
k vind het zonde om het weg te gooien, maar ook zonde van me geld om hem weg te brengen..

k heb al verschillende dingen geprobeerd,
alleen 1 hdd maar dat haald ook niets uit.
hij blijft vast lopen, kan iemand mij helpen.....

alvast bedankt
 
Dit kunnen meerdere dingen zijn.

- Heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd?
- Heb je het geheugen al eens getest (bijvoorbeeld met memtest) (hier te downloaden)
- Hoe zijn je temperaturen? (probeer eens speedfan) hier te downloaden.
Wat voor een voeding zit er in, bij onvoldoende voeding kan je ook dit soort vastlopers krijgen.

Persoonlijk denk ik als eerste aan een defect geheugen....
 
hmfz me geheugen is het niet,
die heeft 2 uur gedraait maar daar is niets uitgekomen:confused:
geen fouten.............

speedfan doet het bij mij niet, geeft geen temperaturen aan, dus komk ook niet echt verder mee :S:S
heb jij / anderen nog meer suggesties?
 
Geplaatst door basvdK
Dit kunnen meerdere dingen zijn.

- Heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd?
- Heb je het geheugen al eens getest (bijvoorbeeld met memtest) (hier te downloaden)
- Hoe zijn je temperaturen? (probeer eens speedfan) hier te downloaden.
Wat voor een voeding zit er in, bij onvoldoende voeding kan je ook dit soort vastlopers krijgen.

Persoonlijk denk ik als eerste aan een defect geheugen....

btw me voeding is 250 watt..... maja dat voor een
intel celeron 400 :S moet meer dan zat weze :S
 
Voeding is voldoende ja, behalve als ie defect is...

Het probleem is dat het meerdere dingen kunnen zijn. Het zou bijvoorbeeld ook je videokaart kunnen zijn die een fout heeft, of iets in je moederbord. Wat je nog wel zou kunnen proberen is het bios flashen.... Dat bood bij mij uitkomst bij een andere pc met hetzelfde probleem, maar dan wel met een nieuw systeem.
 
Geplaatst door basvdK
Voeding is voldoende ja, behalve als ie defect is...

Het probleem is dat het meerdere dingen kunnen zijn. Het zou bijvoorbeeld ook je videokaart kunnen zijn die een fout heeft, of iets in je moederbord. Wat je nog wel zou kunnen proberen is het bios flashen.... Dat bood bij mij uitkomst bij een andere pc met hetzelfde probleem, maar dan wel met een nieuw systeem.

ja en dan, as k ook maar ff de verkeerde pak dan me pc weg, of ff stroomstootje en me bios weg :(
 
vastlopen

Start eens een keer op in veilige modus. Als alles dan blijft draaien zal het vast een driver proleem oid zijn.

Even een blik werpen in de eventviewer wil ook nog wel eens informatie opleveren.

Suc 6
 
Re: vastlopen

Geplaatst door Blackzylon
Start eens een keer op in veilige modus. Als alles dan blijft draaien zal het vast een driver proleem oid zijn.

Even een blik werpen in de eventviewer wil ook nog wel eens informatie opleveren.

Suc 6
waar kenk die eventvieuwer vinden?
 
Event viewer

Start --> uitvoeren

type in: eventvwr

kijk dan evenin de system log en applicatie log

suc 6
 
Re: Event viewer

Geplaatst door Blackzylon
Start --> uitvoeren

type in: eventvwr

kijk dan evenin de system log en applicatie log

suc 6

event viewer komk ook niet verder mee :confused:
er staat alleen als waarschuwing;

De browser kan geen lijst met servers bij de masterbrowser \\MICHAEL op netwerk Device\NwlnkNb ophalen. De gegevens bevinden zich in de foutcode.

Gegevens: (bytes)
0000: 35 00 00 00 5...

Gegevens: (woorden)"
0000: 00000035
 
Re: Re: Event viewer

Geplaatst door miloso_31_10


event viewer komk ook niet verder mee :confused:
er staat alleen als waarschuwing;

De browser kan geen lijst met servers bij de masterbrowser \\MICHAEL op netwerk Device\NwlnkNb ophalen. De gegevens bevinden zich in de foutcode.

Gegevens: (bytes)
0000: 35 00 00 00 5...

Gegevens: (woorden)"
0000: 00000035

is er nou niemand die mijn hier mee kan helpen :$:$

k heb nu win2k3 server draaien, maar pcies het zelfde probleem
:s
 
Het is eigenlijk heel makkelijk, je hebt een hardware gerelateerd probleem, je hebt immers al verschillende windows installs gedaan...... (toch ?)

Nu is het dus zaak om het hardware-element dat de storing veroorzaakt te vinden. dit doe je het makkelijkste door je pc zoveel mogelijk te strippen (Alle overbodige onderdelen verwijderen), dus 1 geheugenbankje, mainboard, cpu, 1 HDD en verder eigenlijk niets.

Zet dan je pc aan en kijk of het probleem zich nog voordoet, zo ja, dan zit er iets fout in de onderdelen die nog in je pc zitten. Probeer indien mogelijk een ander geheugenmodule in een ander geheugenbankje (indien je geen andere hebt plaats je dezelfde in een ander bankje) Zet je pc aan en testen maar weer. Nog steeds een probleem, verwissel dan indien m,ogelijk ook nog je hdd, doet het probleem zich na deze stappen nog voor dan is of je mainboard of je cpu of je voeding stuk (lees niet goed werkend)

Indien je na het strippen van je pc geen problemen meer had ga dan onderdeel voor onderdeel weer opnieuw erinzetten en vervolgens testen, totdat je een onderdeel tegenkomt wat het probleem lijkt te veroorzaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan