handleiding ecs k7som

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibiza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
wie kan mij helpen aan een link
voor handleiding moederbord ecs k7som

reageer wat laat moest weg
nog een vraagje

ik heb een kast met vooraan ingang mic,koptelefoon

maar op moederbord waar ik ze moet aansluiten staan er 2 jumpers
mag ik die verwijderen en daar die draden aansluiten die uit kast komen voor mic en koptelefoon

Zo te lezen moet je echt je handleiding nakijken, maar als die jumpers op de plaats zitten waar die kabels moeten komen dan heb je geen andere keus om ze te verwijderen, die jumpers zitten er om de boel te verbinden als je geen kabels op die plaats hebt zitten

Hallo

K7som heb ik geen ervaring mee.

Wel met k7s5a en k7som+ , welke bijna identiek zijn .

Er is een konnektor speciaal voorzien op dit m.b. eventueel front audio en micro aan te sluiten .

Zoals je zelf reeds vermeld , zijn er daar 2 jumpers op geplaatst .(doorlus naar konektoren achterteraan)

Je dient volgens mij bij dit motherboard dus ook te kiezen tussen front , of back , waar deze fabrieksmatig op ingesteld is .

Peter

Laatst bewerkt:
VDK_P zei:
Hallo

K7som heb ik geen ervaring mee.

Wel met k7s5a en k7som+ , welke bijna identiek zijn .

Er is een konnektor speciaal voorzien op dit m.b. eventueel front audio en micro aan te sluiten .

Zoals je zelf reeds vermeld , zijn er daar 2 jumpers op geplaatst .(doorlus naar konektoren achterteraan)

Je dient volgens mij bij dit motherboard dus ook te kiezen tussen front , of back , waar deze fabrieksmatig op ingesteld is .

Peter
dus als ik die conectoren gebruik heb ik ze achteraan niet meer
ofwel alleen achteraan of vooraan

doorlus naar konektoren....wat zijn konektoren en wat is de funtie van die konektoren ?

ik heb een aansluiting op de kast voor mic/koptelefoon vooraan
dus die moet ik toch op dat moederbord krijgen
maar op plaats ze ze moeten ingeplugd worden staan 2 jumpers
mag ik die verwijderen en kabels van vooraan inpluggen (aansluiting mic/koptelefoon)

ik wil dus vooraan en achteraan van de pc een mic of koptelefoon kunnen inpluggen

Op Pagina 18 van je handleiding staat een schema hoe je een en ander aan moet sluiten(niks Jumpers)

Ik bedoelde wat is de functie van die conectoren op het moederbord, hoe weet je dat die jumpers in verband staan met conectoren en niet met iets anders..

lokoloko zei:
Ik bedoelde wat is de functie van die conectoren op het moederbord, hoe weet je dat die jumpers in verband staan met conectoren en niet met iets anders..

Kan door een jumper om te zetten bijvoorbeeld een hoger of lager voltage aangespreekt worden,en daar zijn zoveel verschilende toepssingen voor

neen het is op pagina 20
daar staat bij mij een jumper op 1+2 en 4+6

De link van @lokoloko Pag 17 Connecting Optonal Device en zo verder naar beneden staat precies aan gegeven hoe je dat met de Front moet doen

juist ik was niet naar pagina aan kijken op blad zelf
maar op de thumbnails (kan gebeuren)
dus we hhadden allebei op zelfde
maar daar staan er geen jumpers op bij mij op moederbord wel
zou ik die mogen verwijderen ,en fickes inpluggen

Het is zo dat je in iedergeval de draaden op dat blok moet plaatsen om je Front werkende te krijgen.
Maar ik heb eens in me geheugen zitten graven,van dat bord van jou waren verschillende uitvoeringen.
Mijn vraag wat geeft Everest precies aan, of wat is het type wat tussen de PCI sloten staat aangegeven.

Heb je losse kabels of heb je een stekker die vanaf het front komt?
Als je de stand van de jumpers onthoudt dan kan je ze later altijd weer correct terug zetten.
Als je een stekker hebt dan past deze maar op 1 manier, heb je losse kabels dan moet je het schema volgen zoals op de bijlage....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan