handleiding viedeokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Waar vind ik een manual van de NVIDIO GeForce FX 5600 128 mb ?
Overal gezocht.

henk Sr

Een handleiding is er niet zo direct te vinden.
Wel de volgende informatie, waar je misschien wat aan hebt:

link
link

Verder zou je kunnen kijken welke FCC id er op de kaart staat vermeld. Misschien kunnen we hier o.b.v. FCC id via de website van de FCC een handleiding erbij vinden.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Sorry voor de late reactie op jouw antwoord, maar ik zit al 3 dagen te klooien met een pc en een monitor die niet doen wat ze zouden moeten doen. Op de link die jij aangaaf heb ik de laatste driver en een soort handleiding gevonden.
Nu heb ik tocht ergen iets verknald denk ik.
Na de opstart krijg ik een scherm waarop wel de XP Achtergrond (iers landschap) te zien is, maar geen bureaublad. Dus geen iconen en geen muis en geen start en geen taakbalk.
Kan ik dus niets mee.
Wanneer ik start met F8 en naar de veilige modus ga, dan komt er alleen een knipprend streepje op het scherm en dat blijft knipperen. Dus geen xp achtergrond en geen bureaublad.
Ik gebruik XP2 Home edition. Videokaart is NVIDIA FX 5600 128 MB. Monitor is Samsung Syncmaster 2493 HM. PC is MD 8080 XL (Aldi).Er zat bij aankoop een andere videokaart in een ATI Radeon. Die is overleden en door de monteur van Medeon verwisseld voor een NVIDIA FX 5600. Om dat de nieuwe monitor niet de goede afstelling wilde aannemen, heb ik de ATI software er uit gekieperd. (ATI Control Panel-ATI Display Device) Dat is misschien niet helemaal goed gegaan, want ik nu dus geen kant meer op.
Hopelijk is er iemand die mij uit deze problemen kan helpen. Ik maak dit bericht met een oude laptop met een ander e-mailadres. henksmail@kabelfoon.net. Kan ik dat ook bij helpmij gebruiken???
grts.,

henk sr

Hoi Tijs,

[...]Nu heb ik tocht ergen iets verknald denk ik.
Na de opstart krijg ik een scherm waarop wel de XP Achtergrond (iers landschap) te zien is, maar geen bureaublad. Dus geen iconen en geen muis en geen start en geen taakbalk.
Kan ik dus niets mee.
[...]

Probeer het volgende even uit: Druk, zodra 'Ierland' verschenen is op [Ctrl][Alt][Del] toetscombinatie, en kies Taakbeheer.

Kies daarin Bestand -> Nieuwe taak -> explorer.exe
Kijk of je daarmee tenminste je Bureaublad weer krijgt en dingen kunt gaan doen.

M.b.t. onvolledige verwijdering video-kaartdrivers: Probeer Driver Cleaner om alle ATI en Nvidia video-drivers die je (ooit) geïnstalleerd hebt hardhandig te deïnstalleren. Begin daarna opnieuw.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gaat niet Tijs. Geen enkele reactie op ctr+alt+del. Je ziet zelfs geen cursor.

henk sr

Probeer anders eens de "laatste werkende configuratie", ook met F8 bereikbaar bij het opstarten van de pc.

Tijs.

Nee werkt niet. Krijg wel het F8 menu op het scherm, maar geen enkele optie werkt.

henk sr

Probeer dan een in-place upgrade. Kijk hier, vanaf posting 4.

Succes,

Tijs.

Alles geprobeerd vandaag ook de in-place upgrade. Niets werkt. Ook videokaart in andere pc geprobeert. Werkt. Met het herstelprogramma kun je fixboot of soortgelijke commands in geven. Kan dat helpen of geeft dat nog meer problemen? Vroeger heb ik wel eens een floppy met een programma gehad dat Mad Boot heette. Bestaat er zoiets voor xp2 ? Of een ander bootprogramma? De pc kan nog steeds de C: schijf niet opstarten.

grts.,

henk sr
:mad::confused:

Wat je nog kunt proberen is het volgende (print even uit, of hou deze instructie open op een andere computer):
1. Start op van die XP CD waarmee je de in-place upgrade hebt gedaan.
2. Kies bij het eerste keuzemenu de R van Herstelconsole. Er wordt gevraagd bij welke XP je wilt aanmelden. Kies daar een 1 en druk Enter. Geef dan het wachtwoord in van Administrator en druk op Enter (gewoon Enter drukken als het wachtwoord van Administrator leeg is).
Je bent dan op de C:\Windows prompt. Doe daar het volgende:
cd \windows\system32\config
ren system system.bak
ren system.log system.old
copy \windows\system32\repair\system \windows\system32\config\system
exit

Je pc start dan op met dezelfde hardware- en hardwaredriverconfiguratie als waar je je systeem mee gekocht hebt. Hopelijk start hij dan ook gewoon door, of kun je in ieder geval in Veilige modus terecht om bijv. een herstelpunt terug te zetten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs. Daar zijn we weer.
Krijg als melding De opdracht wordt niet herkend. Typ help voor een lijst met ondersteunde opdrachten.

Ga de opdrachten nu een voor een proberen.

Henk sr

Laatst bewerkt:
Vervang in de regels waar ren wordt gebruikt het woord ren door rename in de instructie.
Het wordt dan dus:
cd \windows\system32\config
rename system system.bak
rename system.log system.old
copy \windows\system32\repair\system \windows\system32\config\system
exit

Dan zou het m.i. moeten werken.

Sorry voor de typefout.

Tijs.

Geeft melding ;
system.bak bestaat reeds. Wat was ook alweer de parameter achter rename?? was het repl ??
henk sr

Laatst bewerkt:
Heb system.bak vervangen door system.old en dat werkte
De copy ........... werkt niet.

Krijg bij opstarten van PC Schijfleesfout.

Ik geef het mssr op denk ik.

grts.,

henk sr

Geeft melding ;
system.bak bestaat reeds. Wat was ook alweer de parameter achter rename?? was het repl ??
henk sr

Doe dan ipv. system.bak bijv. een naam als system.ba1
En dan m.b.t. system.log bijv. een naam als system.lo1

Succes,

Tijs.

Probeer na een geslaagde hernoem actie die copy actie opnieuw in Herstelconsole.
Werk dat niet, probeer het volgende in Herstelconsole:
cd \windows\repair
dir

Kijk daarmee het bestand system daar bestaat. Als dat het geval is, dan kun je gaan kopieren:
copy system \windows\system32\config\system

Staat system er niet, maar er staat wel een submap aangegeven, ga dan naar die submap:
cd <submap-naam>
kijk of dáár dan het bestand system bestaat:
dir

Indien ja, dan weer dezelfde kopieer-actie proberen zoals boven aangegeven.

Succes,

Tijs.

Op het scherm staat nu:"C:\windows\repair"
dir geeft aan dat system bestaat. er staat:"01-08-85 10:23 -a------ 6180864 system"

Na copy staat er het volgende op het scherm:
C:\WINDOWS\REPAIR>copy system\windows\system32\config\system

Het systeem kan het opgegeven bestand of de opgegeven map niet vinden.

Wat doe ik fout?

grts.,

henk sr

Je vergeet de 2de spatie.

Ik geef even de instructie, maar nu met de spaties even verduidelijkt:
copy [spatie] system [spatie] \windows\system32\config\system

Succes,

Tijs.

Kopieren is gelukt , maar geeft nog steeds:" Schijfleesfout"

"Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten

grts.,

henk sr