Opgelost Handmatig sorteren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
In vroegere versies van windows kon je foto's handmatig verplaatsen door ze naar een andere plek te verslepen. In Windows10 kan (ik?) dat niet meer. Is er een viewer waarin dat wel kan?

In vroegere versies van windows kon je foto's handmatig verplaatsen door ze naar een andere plek te verslepen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik hang wel eens een foto op in een andere kamer, maar nooit voor het raam :). Dus leg even uit welk programma je daar dan voor gebruikt(e). En de Windows versie, al vermoed ik dat die daar geen invloed op heeft.

En het nut ervan zie ik eerlijk gezegd ook niet. Er zijn zó veel manieren waarop je foto’s logisch kan ordenen (bestandseigenschappen zoals opname datum, naam of metadata zoals labels), dat ik niet het nut zie om dat onlogisch te willen doen.

Ik vind het helemaal geen vreemde vraag, maar weet niet zo snel iets wat dat goedkoop/gratis doet.
Zie op dit moment dat Adobe Bridge dat kan, ik zoek verder...

Nooit geweten dat FSViewer dat óok kan, weer iets geleerd.

Ik heb fotoos van verschillende reizigers van een vakantiereis. Pakweg 3 keer 10. Die zet ik in in één map. De klokken van de verschillende toestellen stonden niet goed ingesteld. In ieder gevan niet hetzelfde. Sorteren op 'genomen op' levert dus een rommeltje op. Ik kan natuurlijk de verschillen in tijd uitzoeken en daarmee via flexible file renamer de data corrigeren. Dat is een nogal complex traject. Ik zou dus het liefst die foto's die op een verkeerde plek staan met de hand naar de goede positie slepen. Simpel en dus snel.

Laatst bewerkt:
FS viewer doet precies wat ik zocht. Zeer bedankt voor de tip! Helpmij is fantastisch.

Kan ook gewoon in de verkenner. Sleep de te verplaatsen bestanden naar de bestemming en houd de shift-toets ingedrukt tot je de linker muisknop loslaat.

Een topic gevonden van maar liefst 9 (negen) pagina's die daar over gaat.
Gericht aan Microsoft wordt geschreven:
Je moet mensen aannemen met gezond verstand, en geen mensen die hun jaarlijkse doelstellingen proberen te halen door nuttige functies te verwijderen, alleen maar om hun 'waarde' te bewijzen.

Kan ook gewoon in de verkenner. Sleep de te verplaatsen bestanden naar de bestemming en houd de shift-toets ingedrukt tot je de linker muisknop loslaat.

Alleen mogelijk bij oude versies van Windows of desktop folder?!

Hoi Europa. Ik ben Greg, 10 jaar bekroond met Windows MVP, hier om je te helpen. Ik weet niet zeker wat het uitschakelen van automatisch rangschikken is, behalve de bureaubladpictogrammen. De volgorde van bestanden in je mappen is altijd bepaald door de keuzes Sorteren op en Groeperen op op het tabblad Verkennerweergave. > komt neer op 'doen alsof je neus bloed'

Laatst bewerkt:
Dat met die Shift-toets in de Verkenner werkt bij mij niet. Ik gebruik Windows10.

Als je de artikelen op internet leest is dat overduidelijk. Er was een periode dat het nog mogelijk was met een registerwijziging maar dat kan niet meer.

Wat mij betreft sluiten we dit draadje. Ik ben zeer geholpen, waarvoor mijn grote dank!

Het draadje sluiten mag/moet je zelf doen. FS viewer gebruik ik al jaren, en vind ik het beste programma om snel foto’s te bekijken (netjes met twee schermen). En nog gratis ook :).

Dat met die Shift-toets in de Verkenner werkt bij mij niet. Ik gebruik Windows10.
Er is vast een instelling die verkeerd staat. Mapopties > Weergave? Het ligt in ieder geval niet aan W10, slepen en neerzetten (met shift) zou gewoon moeten werken.

Of jij hebt bij grote uitzondering een Windows versie waar het nog wel werkt of de registerhack is toepast die nog wel in die versie werkte.

Verdere discussie hoeft niet meer jongens, draadje staat al op <Opgelost> :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan